۵۴۳۲۰۵
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

تاریخچه جنایت آمریکایی؛ سریال بحث برانگیز ۲۰۱۶

سریالی «تاریخچه جنایت آمریکایی» یکی از سریال های بحث برانگیز سال ۲۰۱۶ است. سریالی که تیمی از بازیگران درجه یک را در اختیار دارد و برگ برنده اش داستانی است که روایت می کند.داستان او جی سیمسون، ستاره ای که به قتل همسرش متهم شد.

هفته نامه جهان سینما - هومن جعفری: در ابتدا چند خطی توضیح در مورد سریال هایی که به شما معرفی می شود لازم به نظر می رسد.

۱. اکثر سریال های پرطرفدار در دنیا، یا حاوی صحنه های جنسی هستند و یا حاوی صحنه های خشونت بار یا هر دو. بزرگ ترین نمونه اش سریال خانه پوشالی است که توسط تلویزیون خودمان هم دوبله و پخش شد. طبیعتا ما می کوشیم تا محصولی را معرفی کنیم که خانوادگی تر باشد و کمتر از این دست مشکلات داشته باشد، منتهی نمی شود انتظار داشته باشید که شوتایم یا نت فلیکس با سیاست های صدا و سیمای ما سریال بسازند!

۲. سریال ها دسته بندی های خاص خود را دارند. از آنجا که به تازگی به سریال ها پرداخته ایم و خیلی موارد هست که اصلا برای تان توضیح داده نشده، شاید حق داشته باشید که برخی از اصطلاحات مربوط به سریال ها را ندانید. کمی سرچ در اینترنت کارتان را راه می اندازد.
تاریخچه جنایت آمریکایی؛ سریال بحث برانگیز 2016

۳. خیلی ها دوست دارند بدانند که این سریال هایی که معرفی می شوند از کجا می آیند! در حقیقت می خواهند بدانند نویسنده، این همه سریال خارجی را کجا دیده! در اتاق خودم پشت دستگاه رایانه! دانلود کردن فیلم و سریال چند سالی است به عادت و سرگرمی من تبدیل شده است. اگر اینترنت پر سرعت و پر حجم دارید می توانید این سریال ها را دانلود کنید. خیلی ها به وقت شروع فیلم دیدن یا سریال دیدن به سراغ خرید دی و یدی می روند اما باور کنید اگر قرار است خیلی فیلم و سریال ببینید، دانلود کردن راحت تر است. جایی را اشغال نمی کند! من الان چهارتا کارتن فیلم و دی وی دی روی دستم مانده!

۴. سریال دیدن وقت می خواهد. معتاد هم می کند. چه وقت داری و چه وقت نداری و چه معتاد می شوی یا معتاد نمی شوی، مواظب باش که هیچ وقت بیش از یک سریال روی دستت نباشد. اول یک قسمت از یک سریال را دانلود کن و ببین. اگر خوشت آمد بقیه اش را دانلود کن که حجمت حرام نشود. اگر خوشت نیامد هم که هیچ. سریال ها را دانه به دانه تماشا کن نه چندتا چندتا با هم! سریال ها ظرایفی دارند که با نگاه عادی به چشم نمی آیند.

۵. سریال هایی که برای اولین بار نگاه می کنید احتمالا فقط یک فصل ندارند. معمولا سریال ها چند فصل هستند. سعی کنید اگر سریال که نگاه می کنید از این دست سریال هاست، همه اش را پشت سر هم ببینید. حالا هر چقدر زمان می برد مهم نیست. اول یک سریال را ببینید و بعد که تمام شد، بروید سراغ سریال بعدی. خیلی از جزییات را با هم قاطی می کنید. بعضی از سریال های خوب و پرطرفدار بالای ده فصل هستند اما معمولا سریال های درجه یک داستان شان را تا این اندازه کش نمی دهند. به هر حال منطقی تر است که اول با یک سریال حساب خودتان را صاف کنید و بعد بچسبید به سریال بعدی!

سریالی که امروز به شما معرفی می کنیم یکی از سریال های بحث برانگیز سال ۲۰۱۶ است. سریالی که تیمی از بازیگران درجه یک را در اختیار دارد و برگ برنده اش داستانی است که روایت می کند. داستانی واقعی که یکی از جنجالی ترین داستان های تاریخ معاصر آمریکا لقب گرفته و باعث شده تا کتاب ها، عکس ها، مستندها و روزنامه های فراوانی به فروش بروند. داستان او جی سیمسون، ستاره ای که به قتل همسرش متهم شد.
تاریخچه جنایت آمریکایی؛ سریال بحث برانگیز 2016

چند سالی است تولید محصولاتی که یک پسوند آمریکن هم تهش چسبیده باشد، در آمریکا خیلی مد شده! از فیلم های آمریکن اسنایپیر یا آمریکن هاستل بگیرید تا سریال آمریکن هورور استوری (داستان ترسناک آمریکایی) که شاید بد نباشد در نوبتی به این سریال ترسناک هم سری بزنیم. حتی این روزها کار به آمریکن گادز، آمریکن کرایم و چندین و چند سری دیگر از این دست اسم ها رسیده است.

داستان

در سال ۱۹۹۴ جسد همسر سابق یکی از اسطوره های فوتبال آمریکایی در حالی پیدا می شود که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده. مقتوله به همراه شوهرش کشته شده و جنازه شان توسط پلیس کشف می شود. شک اولیه مسئولان رسیدگی به این پرونده به او جی سیمسون ستاره بسیار مشهور جلب می شود که قبلا هم چند باری گزارش هایی از ضرب و شتم همسر سابقش منتشر شده بود. با بالا رفتن تردیدها به سیمسون، او بازداشت می شود. مدارک علیه او قطعی به نظر می رسد هر چند بر بی گناهی خود اصرار دارد.

با بازداشت شدن سیمسون، موجی از هیجان رسانه ها را فرا می گیرد چرا که یکی از شمایل های آمریکا به قتل متهم شده. سیمسون همچنان بر بی گناهی خود اصرار می ورزد و تیمی از وکلای گرانقیمت می کوشند تا او را تبرئه کنند. از طرف دیگر دادستان می کوشد تا به هر شکل ممکن او را گناهکار اعلام کند.

این سریال به زندگی عوامل درگیر در این پرونده نگاه موشکافانه دارد و از طریق بررسی زندگی آنها، سیمای دقیقی از دهه ۹۰ ارائه می دهد.
تاریخچه جنایت آمریکایی؛ سریال بحث برانگیز 2016

داستان واقعی این سریال از روی داستان واقعی زندگی سیمسون ساخته شده. او در زمان خود آنقدر مشهور بود که حتی پایش به سینما هم باز شد و در فیلم ها و سریال های مختلفی بازی کرد. با این همه بعد از این محاکمه جنایی محبوبیت او کاهش یافت و خودش نیز دیگر نتوانست موفقیت های قبل را تکرار کند.

تیم اجرایی

کوپا کوینگ جونیور و جان تراولتا از هنرپیشگان اصلی این سریال هستند. کودینگ نقش سیمسون را بازی کرده و تراولتا هم در نقش وکیلی ظاهر شده که تخصصش کمک کردن به سوپراستارهاست.

بازیگران دیگر هم از بین هنرپیشگان کهنه کار و با تجربه انتخاب شده اند. ناتان لین، بروس گرین وود و کنت چوی و چند بازیگر مختلف که در سریال ها و فیلم های مختلف، سابقه بازی خوبی دارند. سریال به خوبی توانسته بین شخصیت های داستان و شخصیت های واقعی شان توازن ایجاد کند. در فصل های بعدی هم بازیگران درجه یکی برای این سریال انتخاب شده است.

برگ برنده

برگ برنده این سریال حضور دو فیلمنامه نویس بسیار مطرحی است که این سریال را مدیریت می کنند. اسکات الکساندر و لری کارازوسکی با سابقه نوشتن فیلمنامه هایی مثل «ادوود» (تیم برتون)، «مردم علیه لری فلینت» (میلوش فورمن)، «مردی از ماه» (میلوش فورمن با بازی جیم کری)، «۱۴۰۸» (مایکل هالفستورم) و آخرین فیلم شان «مورمور». این دو در این فیلم به خوبی موفق شده اند پیچیدگی های این پرونده جنایی بسیار معروف را به تصویر بکشند.
تاریخچه جنایت آمریکایی؛ سریال بحث برانگیز 2016

توضیح بسیار ضروری

گونه ای از سریال ها هستند که بیش از یک فصل را پشت سر می گذارند ولی داستان به هم پیوسته ای ندارند یعنی شخصیت های فصل اول را در فصل دوم نمی بینید. «فارگو» و «کارآگاه حقیقی» و همین سریال «داستان یک جنایت آمریکایی» نمونه هایی از این سریال ها هستند. سریال «داستان یک جنایت آمریکایی» برای چهار فصل طراحی و حتی عناوین فصل های بعدی نیز اعلام شده اند.
تنها یک فصل منتشر شده اما بازیگران فصل سوم نیز از هم اکنون اعلام شده اند. همین چندی پیش بود که اعلام شد آنت بننیگ، پنه لوپه کروز و ریکی مارتین خواننده سرشناس دنیای لاتین، در فصل سوم حضور دارند. در هر سریال به صورت متوسط سه یا چهار ستاره را خواهید دید که کار خود را به خوبی بلدند و می دانند چطور با بازی های درخشان خود، شما را میخکوب کنند.

عنصر جنسیت و رنگ

آمریکای دهه نود را در این سریال خواهیم دید. دورانی که خانم ها برای رسیدن به موفقیت بیش از دوران امروز باید تلاش می کردند. در این سریال شاهد بحث های روانشناختی و جامعه شناختی در مورد نگاه مردان به زنان هستیم. همچنین این سریال به خوبی توانسته داستان تبعیض های نژادی نسبت به سیاهان را به تصویر بکشد. وقتی سیمسون به قتل همسر سابق سفیدپوستش متهم شد، وکلای مدافع او اعلام کردند که سیمسون دارد تاوان سیاه بودنش را می دهد. این پرونده توجهاتی فراتر از یک قتل را به خود جلب کرد و توجه تمام آمریکا و حتی دنیا را به خود برانگیخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج