۵۴۳۲۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کره شمالی، آیپد را دوباره‌سازی می‌کند!

به‌زودی تبلت آی‌پد در کره شمالی وارد بازار می‌شود ولی تعجب نکنید؛ این تبلت‌ها توسط اپل ساخته نشده است. در واقع دولت کره شمالی توسط یکی از شرکت‌های خود اقدام به طراحی و ساخت تبلتی کرده که نام آن را آی‌پد گذاشته تا باز هم نشان دهد که به هیچ‌عنوان به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارد.

وب سایت شبکه - حمید نیک‌روش: به‌زودی تبلت آی‌پد در کره شمالی وارد بازار می‌شود ولی تعجب نکنید؛ این تبلت‌ها توسط اپل ساخته نشده است. در واقع دولت کره شمالی توسط یکی از شرکت‌های خود اقدام به طراحی و ساخت تبلتی کرده که نام آن را آی‌پد گذاشته تا باز هم نشان دهد که به هیچ‌عنوان به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارد.
کره شمالی، آیپد را دوباره‌سازی می‌کند!

اقتصاد کره شمالی تماما در دست دولت است و در این کشور خبری از بخش خصوصی نیست. تقریبا همه وسایلی که مردم از آن استفاده می‌کنند، در داخل تولید می‌شود؛ حتی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت‌ها و کامپیوترها. هرچند همه مردم قدرت خرید این‌گونه وسایل را ندارند. در همین راستا خبری منتشر شده که باعث تعجب علاقه‌مندان دنیای فناوری شده است: Myohyang IT که یکی از شرکت‌های حوزه فناوری در این کشور و متعلق به دولت است، خبر داده که تبلت جدیدی در راه بازار است. اما خبر جالب، نامی است که برای این تبلت درنظر گرفته شده است: آی‌پد.

بله درست خواندید. کره شمالی هیچ‌گاه به بحث نام برندها و علایم تجاری احترام نگذاشته اما اقدام جدید این کشور، فراتر از چیزی است که پیش از این دیده شده است. مسلما شرکت اپل از شنیدن این خبر خوشحال نیست. نام کامل تبلتی که توسط شرکت Myohyang IT ساخته شده "ریونگونگ آی‌پد" است. طبق خبر منتشر شده توسط NK News این تبلت از یک پردازنده یک گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی ۸ گیگابایت، حافظه خارجی ۱۶ گیگابایت و یک نمایشگر ۸ اینچ از دیگر مشخصات فنی این تبلت ۲۵۰ گرمی است. هم‌چنین باتری آن تا ۶ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

این اولین بار نیست که کره شمالی از روی دستگاه‌های اپل کپی‌برداری می‌کند. نمایشگاه‌های تجاری پیونگ یانگ مملو از کامپیوترهایی است که در واقع بدل آی‌مک هستند. اگر خاطرتان باشد حدود چند سال پیش هم دولت کره شمالی یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس به‌نام "رِداستار" منتشر کرد که شباهت خیلی زیادی با سیستم‌عامل OS X اپل دارد.

هنوز اپل نسبت به استفاده غیرقانونی از نام تجاری آی‌پد واکنش نشان نداده هرچند که حداقل خیال آن‌ها راحت است که بیرون از کره شمالی کسی علاقه‌ای به خرید این تبلت‌ها ندارد. باید دید اپل تا چه حد می‌تواند از دارایی‌های خود در برابر این‌گونه سوء‌استفاده‌ها محافظت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج