۵۴۳۷۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزارت خارجه، حادثه لندن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حملات دیشب در لندن، یگانه راه خلاص شدن جهان از تروریسم را پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدون استانداردهای دوگانه همه کشورها برای موجی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت حملات شب گذشته لندن و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تشدید حملات کور و زنجیره‌ای تروریستی در گوشه و کنار جهان را علامتی هشدار دهنده برای جامعه جهانی دانست.

قاسمی در این ارتباط گفت: برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی رحم کنونی لازم است برخی دولت‌ها از غفلت یا تغافل دست برداشته و از منافع کوتاه‌مدت سیاسی، اقتصادی و به ظاهر راهبردی خود به نفع امنیت شهروندان و امنیت عمومی جهان بگذرند و برای ریشه‌کنی تروریسم، به سراغ منابع و سرچشمه‌های اصلی مالی و فکری افراط گرایی و خشونت پروری بروند؛ منابع و ریشه‌هایی که بر همگان روشن و واضح است که چرا، چگونه و در کجا قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران همواره در ارتباط با ریشه‌های تروریسم و افراطی‌گری بر آن تاکید دارد، یک توصیه و یا یک موضع صرف سیاسی نیست؛ بلکه یک «اجبار» و «ضرورت» حیاتی و فوری برای تامین امنیت عمومی جهان است که البته دیر یا زود آنانی که به دلایل یک خطای راهبردی یا منافع لحظه‌ای از شناخت و برخورد با آن کوتاهی کردند و به هر دلیل نمی‌خواهند و نخواستند آن را بنگرند، در وضعیت جدید و رو به افزایش این جنایات هولناک در تمامی نقاط جهان و کشتار آدمیان، خواست عمومی مردم می‌تواند و باید آنان را به این آگاهی و توجه برساند.

قاسمی در پایان مجددا تاکید کرد: تروریسم در همه اشکال و ابعاد آن و با هر هدف و انگیزه‌ای مذموم، مردود و محکوم است و ما یگانه راه خلاص شدن جهان از این ناهنجاری شوم را پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدون استانداردهای دوگانه همه کشورها برای موجی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری می‌دانیم.‌

شب گذشته بر اثر حمله چند مهاجم با خودرو و چاقو به مردم لندن در ۳ حادثه جداگانه ۶ نفر کشته و ۴۸ تن دیگر زخمی شدند که در این حمله ۳ تن از مهاجمان نیز کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج