۵۴۳۷۷۹
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن انجام می‌شود؛

اجرای طرح «یک قرآن هزاران قاری»

مدیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: در بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن مجموعا حدود ۱۴ دستگاه دانشگاهی حضور دارند که آن‌ها عمده فعالیت‌های خود را در رابطه با آثار برگزیده هنری که در جشنواره‌های مختلف داشته‌اند را به نمایش عموم می‌گذارند و از طرح‌های خاص این دوره از بخش دانشگاهی می‌توان به اجرای طرح «یک قرآن، هزاران قاری» که از سوی دانشگاه علامه انجام می‌شود، اشاره کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: در بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن مجموعا حدود ۱۴ دستگاه دانشگاهی حضور دارند که آن‌ها عمده فعالیت‌های خود را در رابطه با آثار برگزیده هنری که در جشنواره‌های مختلف داشته‌اند را به نمایش عموم می‌گذارند و از طرح‌های خاص این دوره از بخش دانشگاهی می‌توان به اجرای طرح «یک قرآن، هزاران قاری» که از سوی دانشگاه علامه انجام می‌شود، اشاره کرد.

رشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان اینکه از روزی که وزارت علوم به عنوان مدیریت بخش دانشگاهی انتخاب شد جلسه شورای سیاست‌گذاری را با حضور دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های ستادی در وزارتخانه تشکیل دادیم، اظهار کرد: پس از طی این مراحل اکنون مجموعا حدود ۱۴ دانشگاه در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن در عرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی، دینی و... حضور دارند.

وی تأکید کرد: ‌دانشگاه‌های ستادی ما شامل دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی-کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهیختگان، دانشگاه جامع علمی کاربری، دانشگاه آزاد هستند. از مراکز قرآنی فعال در این دوره از نمایشگاه می‌توان به مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی، بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد.

مدیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن یادآور شد: از عمده فعالیت‌هایی که آن‌ها دارند این است که آثار هنری خود را که در جشنواره‌های مختلف مثل جشنواره قرآن و عترت رضوی و... برگزیده شده‌اند به نمایش می‌گذارند و در بین دانشگاه‌های شرکت‌کننده، دانشگاه‌های آزاد، فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی میزان آثار بیشتری را دارند و در مجموع بیش از ۴۰۰ اثر هنری در غرفه‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

جعفرپور ادامه داد: هر شب کارگاه‌های زنده اجرای اثرهای هنری همچون منبت‌کاری، خطاطی، معرق‌کاری، کار با فلز و... توسط دانشجویان و اساتید مجرب برای مراجعه‌کنندگان به نمایش گذاشته و آموزش داده می‌شود. علاوه بر این‌ها، ماهیت دانشگاهی با مشاوره پیوند خورده است و در این دوره از نمایشگاه نیز مشاوره‌ پایان‌نامه دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی، مشاوره پایان‌نامه در رابطه با مسائل خانواده، زنان و کودکان توسط دانشگاه الزهرا انجام می‌گیرد. چون شعار امسال «قرآن، اخلاق و زندگی» است ما سعی کرده‌ایم که در بخش مشاوره نیز از کارشناسان مجرب سبک زندگی اسلامی بهره ببریم.

جعفرپور خاطرنشان کرد:‌نشست‌های تخصصی نیز در بخش دانشگاهی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که بیش از ۲۰ نشست تخصصی با موضوعات مختلف در رابطه با اخلاق اسلامی در زندگی برای دانشجویان داریم. همچنین در بخشی از غرفه‌ها کارهای خاصی همچون «طرح یک قرآن هزاران قاری» را داریم که این طرح توسط دانشگاه علامه طباطبایی انجام می‌شود و مراجعه‌کنندگان هر کدام می‌توانند چند آیه از قرآن را بخوانند و در مجموع تا پایان نمایشگاه یک ختم قرآن همگانی را داشته باشیم.

او در ادامه با بیان اینکه طرح بعدی که از سوی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود طرحی چالشی با عنوان «آیا قرآن کتاب امروز یا پاسخگوی نیاز امروز است؟» است که در این طرح از بازدیدکنندگان نمایشگاه سوالاتی می‌شود و پاسخ‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم. درباره نحوه ثبت نام در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه مذاهب و دانشگاه جهاد دانشگاهی برای بازدیدکنندگان توضیحاتی داده می‌شود. همچنین چندین نشست با مدیران و معاونان فرهنگی دانشگاه تهران داریم که بالغ بر ۴۰ نفر در این نشست حضور می‌یابند و در صددیم در رابطه با فعالیت‌های دینی و قرآنی اثرگذار در دانشگاه‌ها این نشست را در ۲۱ خردادماه برگزار کنیم.

مدیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن افزود: کار بعدی که در حاشیه نمایشگاه انجام می‌شود تقدیر از پایان‌نامه‌های قرآن و عترت دانشگاه‌هاست که شانزدهمین جشنواره آن را برگزار می‌کنیم و از دو ماه قبل برای برگزاری این جشنواره تدارک دیده‌ایم. بیش از ۵۶۰ پایان‌نامه از سراسر کشور جمع‌آوری شده که ۸۰ پایان‌نامه دکترا و مابقی پایان‌نامه ارشد است و در صددیم در این جشنواره از پنج پایان‌نامه برگزیده در حوزه دکترا و پنج پایان‌نامه ارشد در اختتامیه تقدیر کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرح بسیار خوبی است قرائت برای قرائت نیست صرفا .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج