۵۴۳۸۰۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کمبود داروی بیماران قلبی تکذیب شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب کمبود داروی بیماران قلبی تاکید کرد: تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ موجود باشد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب کمبود داروی بیماران قلبی تاکید کرد: تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ موجود باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جوابیه وزارت بهداشت به یک خبر آمده است: در پاسخ به خبر منتشره با عنوان «داروی حیاتی بیماران قلبی یک‌ماهه کمیاب است» به تاریخ سیزدهم خرداد ۹۶ به اطلاع می‌رساند که به ‌طور کلی تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ها موجود باشد.
وزارت بهداشت می افزاید: در خصوص قرص دیگوکسین، مورد استفاده در بیماران نارسایی قلبی، به علت انصراف شرکت تأمین ‌کننده و انتقال نمایندگی به شرکت غیر، تعهدات تأمین عملیاتی نشد و ذخیره دارو برای مدتی دچار نقصان گردید، اما در حال حاضر دارو به ‌طور کامل تأمین‌شده و در انبار پخش مربوطه قرار گرفته و در چند روز آینده تمام کشور دسترسی کافی خواهند داشت.

در جوابیه این وزارتخانه تاکید شده است: در خصوص برخی داروهای خاص و کمبودی، توزیع فقط در داروخانه‌های منتخب صورت می‌پذیرد و هموطنان می‌توانند با تماس با مرکز پاسخگویی ١٤٩٠ سازمان غذا و دارو و همچنین پیامک کردن نام دارو به سر شماره ٢٠١٤٩٠ و استفاده از درگاه اینترنتی http://1490.fda.gov.ir در قسمت جستجوی دارو، از داروخانه‌هایی که از داروی مورد نظر موجودی دارند، اطلاع حاصل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره دیگه یکی از میلیونها اشکالشونم که میگن
      دارو دسته آقای روحانی میان تکذیب میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج