جاباما
۵۴۳۸۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۵ خواسته معترضان خیابانی از ترامپ

معترضان آمریکایی که در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا به خیابان ریختند پنج خواسته اصلی از دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور داشتند.

خبرگزاری ایرنا: معترضان آمریکایی که در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا به خیابان ریختند پنج خواسته اصلی از دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور داشتند.

به نوشته روز یکشنبه پایگاه اینترنتی هیل، این تظاهرات که از سوی دو گروه از مردم که برخی حامی ترامپ و بیشتر آنها علیه وی بودند تنها دو روز پس از آنکه ترامپ تصمیم خود مبنی بر خروج از معاهده تغییران اقلیمی پاریس را اعلام کرد صورت گرفت.

جالب آنجاست که این تصمیم ترامپ با انتقاد هر دو گروه تظاهرکنندگان یعنی هم مخالفان و هم موافقان وی در کشور مواجه شده است.

تظاهرات مخالفان ترامپ روز شنبه تحت عنوان 'رژه برای حقیقت' علاوه بر واشنگتن در شماری از شهرهای دیگر آمریکا نیز با شرکت صدها تن انجام شد در حالیکه تظاهرات موافقان وی تحت عنوان 'پتزبورگ نه پاریس' حالت متمرکزتری داشت و تنها در خارج کاخ سفید انجام شد.

هر چند تقاضاهای تظاهر کنندگان از گروهی به گروهی دیگر و حتی در بین اعضای یک گروه متفاوت بود اما به هر حال همگی آنها بر روی پنج موضوع عمده اتفاق نظر داشتند که مهمترین آن لزوم انجام یک سری تحقیقات مستقل درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری به نفع ترامپ بود.

تظاهرکنندگان همان خواسته چند تن از اعضای سنای آمریکا درباره تشکیل یک کمیسیون مستقل برای انجام بررسی های مستقل و شفافیت درباره نقش روسیه را تکرار کردند.

خواسته دیگر تظاهرکنندگان استیضاح ترامپ بود که اولین بار از سوی سناتورهای دمکرات پس از اخراج رییس اف بی آی از سوی ترامپ در ماه گذشته مطرح شده بود.

آنها همچنین خواستار باقی ماندن آمریکا در معاهده پاریس شده و بر خطرناک بودن چنین تصمیمی برای محیط زیست آمریکا و جهان تاکید کردند.

موضوع دیگری که مورد اعتراض تظاهرکنندگان آمریکایی قرار گرفت بحث فهرست مالیاتی ترامپ بود. آنها خواستار انتشار فهرست پرداخت مالیات به دولت از سوی رییس جمهوری آمریکا شدند.

ترامپ با خودداری از انتشار فهرست پرداخت مالیاتی خود در طول کارزار انتخاباتی سال گذشته سنت چندین ده ساله نامزدهای ریاست جمهوری در این کشور را زیر پا گذاشت.

در عین حال تظاهرات کوچکی که در خارج محوطه کاخ سفید در حمایت از ترامپ انجام شد این جمله ترامپ را که گفته بود 'من برای دفاع از حقوق شهروندان پتزبورگ انتخاب شده ام نه شهروندان پاریس' سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که آمریکا به طور رسمی از توافق سال ۲۰۱۵ پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی خارج می شود.

وی با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.

وی در عین حال افزود: با خروج از این توافقنامه آماده خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را برای پیوستن دوباره تحت شرایط ویژه ای که منافع کشورش را تضمین کند، آغاز کند.

ترامپ گفت اگر بتواند به توافق بهتری دست یابد دوباره به این معاهده ملحق خواهد شد اما اگر نتواند این کار را بکند برایش همیتی ندارد.

ترامپ مدعی شد که توافقنامه مذکور که در اثر بی کفایتی اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا شکل گرفته است مشاغل مربوط به ذغال سنگ را از میان نخواهد برد بلکه چنین مشاغلی را به خارج مرزهای این کشور منتقل خواهد کرد.

توافق فوق در سال 2015 میلادی در پاریس به امضای 190 کشور جهان رسید. باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده این توافق را امضا کرده بود.

ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که از توافق پاریس خارج خواهد شد، چرا که این توافق باعث از میان رفتن فرصت های شغلی در آمریکا می شود.

پس از اعلام تصمیم ترامپ، اوباما در بیانیه ای گفت: ایالات متحده باید پیشگام این توافق باشد، اما اگر دولت ترامپ آینده را پس بزند، ایالت ها، شهرها و بنگاه های ما این راه را ادامه خواهند داد.

وی با یادآوری اینکه جهان برای کاهش انتشار کربن و حفظ زمین برای آیندگان، یک سال و نیم پیش به توافق بی سابقه ای رسید، گفت: رهبری استوار و اصولی آمریکا بود که این دستاورد را ممکن کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت اکثر رهبران جهان از جلمه ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روبرو شد.

در عین حال، تارنمای هیل روز جمعه نوشت: فرمانداران ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و نیویورک که یک پنجم اقتصاد آمریکا را در اختیار دارند گفتند که به رغم اعلام ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از توافق پاریس، آن ها به این توافق پایبند می مانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج