۵۴۳۸۸۵
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

قصد اسرائیل برای خرید آخرین فیلم امام (ره)

لسانی گفت: «نوه امام (ره) لباس پزشکی بر تن کرده و با گوشی پزشکی حضرت را معاینه می‌کرد. در پایان بوسه‌ای بر امام (ره) زد و از اتاق خارج شد. اسرائیل بعدها با پیشنهاد چند دلار می‌خواست تا این فیلم را از من بخرد که قبول نکردم.»

خبرگزاری تسنیم: کلام راسخ امام(ره) در واپسین روزهای آغاز مبارزه علیه رژیم پهلوی، بسیاری را مجذوب خود کرد. چه بسا مردم تا پای جان برای رسیدن به حکومتی که امام (ره) از آن سخن به میان می‌آورد، ایستادند. یکی از این افراد «سید فرهاد لسانی» است که ماموریت دو روزه وی برای رساندن نامه‌های محرمانه به امام (ره) در نجف، ۱۲ سال ادامه یافت.

وی از دوران تبعید (۱۳۵۶) تا هنگام رحلت (۱۳۶۸)، عکاس و فیلمبردار مخصوص امام خمینی (ره) بود که صحنه‌های نابی را از آن دوران به ثبت رسانده است.

لسانی با توجه به آرشیو تصاویر غنی که از امام (ره) و خانواده ایشان به ثبت رسانده، لقب «یار میلیاردی امام (ره)» را به خود اختصاص داده است. وی در این خصوص می‌گوید: «افتخار دارم که همراه با حاج احمد آقا شبانه‌روز در کنار امام (ره) بودم. امور شخصی حضرت امام (ره) را ما انجام می‌دادیم. توانستیم در طی این سال‌ها تصاویر و فیلم‌های زیادی را از امام (ره) ثبت کنیم که تا به امروز هیچ کدام منتشر نشده است.

از سوی صدا و سیما و کشورهای خارجی پیشنهادهای کلانی برای فروش این تصاویر به من شد، اما نپذیرفتم؛ زیرا معتقدم که این‌ها امانت در دست من است که تا زمانی که به نحو احسن از آن‌ها بهره برداری نشود، تحویل نخواهم داد. این آثار نه تنها برای من؛ بلکه برای ملت نیز همچون یک گنج است. این تصاویر به طور کاملا شخصی و بدون دریافت هزینه‌ای از ارگان یا سازمانی در آن دوران ثبت کردم.

بازنشسته صدا و سیما هستم. در دوران ریاست ضرغامی به من پیشنهاد ساخت یک فیلم ۴۰ قسمتی از زندگی امام راحل داده شد. چهار کارگردان برای ساخت فیلم، انتخاب شدند. برای ساخت این فیلم ۱۰ میلیارد برآورد شد. پس از عقد قرار‌داد با اختلافاتی مواجه شدیم که منجر به فسخ قرارداد ساخت فیلم شد. هر زمانی که صدا و سیما حاضر باشد، فیلم‌ها را بدون هیچ تغییراتی پخش کند، آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهم. گفتنی است.»

این یار امام (ره) به زمان رحلت امام (ره) اشاره کرده و ادامه می‌دهد: «علی (نوه آقا مصطفی) آخرین فردی بود که پیش از رحلت کنار حضرت امام (ره) بود. لباس پزشکی بر تن کرده و با گوشی پزشکی حضرت امام (ره) را معاینه می‌کرد. در پایان بوسه‌ای بر امام (ره) زد و از اتاق خارج شد. اسرائیل بعدها با پیشنهاد چند دلار می‌خواست تا این فیلم را از من بخرد که قبول نکردم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج