۵۴۴۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

کوربین: انگلیس باید با عربستان برخورد کند

رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به حملات تروریستی شنبه شب در لندن، خواستار برخورد قاطعانه دولت «ترزا می» با عربستان سعودی به دلیل حمایت این کشور از افراط گرایان شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از گاردین، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنرانی خود که در واکنش به حملات تروریستی شنبه شب لندن ایراد کرد؛ دولت «ترزا می» را به دلیل امتناع از انتشار گزارشی در خصوص کمکهای مالی خارجی به گروههای افراط گرا به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت که انگلیس باید با عربستان سعودی به دلیل حمایتش از افراط گرایان، قاطعانه برخورد نماید.

وی همچنین بر لزوم انجام «گفتگوهایی دشوار» با مقامات عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس که به تأمین بودجه افراط گرایان و تقویت ایدئولوژی افراط گرایی می پردازند، تأکید کرد.

جرمی کوربین در این باره گفت: «اینکه نخست وزیر انگلیس مانع از انتشار گزارشی در خصوص کمکهای مالی خارجی به گروههای افراط گرا می شود، خبر خوبی نیست. ما باید برای قطع این کمکهای مالی به شبکه های تروریستی همچون داعش چه در انگلیس و چه در خاورمیانه، قاطعانه عمل کنیم».

گفتنی است که تأکید کوربین بر عبارت «گفتگوهای دشوار» در واقع اشاره ای بود به عبارت بکار رفته توسط ترزا می در سخنرانی یکشنبه صبح خود که در آن، مقابله با افراط گرایی را دربردارنده «گفتگوهایی دشوار و اغلب آزاردهنده» دانسته بود.

جرمی کوربین همچنین نخست وزیر انگلیس را به دلیل تجاهل نسبت به هشدارهایی در مورد عواقب تعدیل نیروی پلیس، به باد انتقاد گرفت.

وی در این باره گفت: «شما بدون پرداخت هزینه لازم نمی توانید از ملت حفاظت کنید. پلیس و نیروهای امنیتی باید منابع موردنیاز خود را دریافت نمایند، نه اینکه ۲۰۰۰۰ مأمور پلیس از کار برکنار شوند».

این در حالی است که «فدراسیون پلیس» انگلیس به ترزا می در خصوص عواقب این تعدیل نیرو هشدار داده بود؛ اما در مقابل، نخست وزیر انگلیس آنها را به «انتشار هشدارهای غیرواقعی» متهم کرد.

جرمی کوربین در ادامه وعده داد که برای افزایش ضریب امنیتی، حدود ۱۰۰۰۰ مأمور جدید پلیس شامل مأموران مسلح و همچنین یک هزار نیروی امنیتی استخدام خواهد کرد.

وی همچنین در یک عقب نشینی آشکار از موضع پیشین خود که «تیراندازی پلیس برای کشتن مظنونان»- شامل مظنونان حملات تروریستی- را مورد انتقاد قرار داده بود، در سخنرانی یکشنبه «توسل نیروهای پلیس به قوه قهریه در صورت لزوم» را برای حراست از جان افراد تأیید کرد.

جرمی کوربین گفت: «تأمین امنیت عمومی باید اولویت ما باشد و من هر اقدام ضروری و مؤثر را برای محافظت از امنیت مردم و کشور خود انجام خواهم داد که شامل اعطای اختیارات کامل به نیروهای پلیس برای توسل به قوه قهریه در صورت لزوم و نجات جان افراد است».

رهبر حزب کارگر انگلیس در ادامه گفت که به تعویق انداختن انتخابات عمومی این کشور «کاملاً اشتباه» است و اینکه هدف تروریستها منحرف ساختن دموکراسی انگلیس و ایجاد اختلال و یا حتی توقف انتخابات بوده است.

وی انتخابات عمومی انگلیس را صحنه رقابت دیدگاهها و برنامه های بسیار متفاوت احزاب کارگر و محافظه کار انگلیس برای آینده این کشور خواند و خاطرنشان کرد که در حال حاضر موضوعی بزرگتر مطرح شده است که همانا آن، نبرد میان تروریسم و دموکراسی است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب تازه فهمیدید

    • بدون نام

      خودتم وقتی نخست وزیر شدی میری دست بوس تروریست‌ها و حامیانشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج