۵۴۴۲۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دفاع دوباره ترامپ از ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار مواضعش درباره لزوم ممنوعیت ورود اتباع ایران و چند کشور اسلامی دیگر، از وزارت دادگستری خودش به دلیل عدم پایبندی به اولین فرمان صادر شده او درباره این ممنوعیت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار مواضعش درباره لزوم ممنوعیت ورود اتباع ایران و چند کشور اسلامی دیگر، از وزارت دادگستری خودش به دلیل عدم پایبندی به اولین فرمان صادر شده او درباره این ممنوعیت انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه باز هم از فرمان اجرایی خود برای ممنوعیت ورود اتباع کشورهای اسلامی از قبیل ایران دفاع کرد.

در ادامه فشارهای دونالد ترامپ برای اجرایی کردن ورود اتباع کشورهای اسلامی ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی، دولت او درخواست اضطراری خودش را برای آغاز این فرمان ممنوعیت به دادگاه(دیوان) عالی آمریکا کشانده است.

حالا امروز دوشنبه ترامپ با انتشار چند توئیت، باز هم بر لزوم ممنوعیت ورود اتباع این کشورهای اسلامی تاکید کرده است.

او ابتدا نوشت: «افراد، وکلا و دادگاه‌ها می‌توانند هر چه دوست دارند آن را بنامند اما من آن را ممنوعیت سفر می‌نامم؛ جیزی که واقعا هم ممنوعیت سفر است».

ترامپ در توئیت دوم تصریح کرد: «وزارت دادگستری(آمریکا) باید روی (فرمان اجرایی) ممنوعیت سفر ابتدایی و اولیه باقی می‌ماند و نه اینکه نسخه ضعیف شده و آبکی آن را به دادگاه عالی بفرستد».

انتقاد او از وزارت دادگستری درباره عدم پایبندی به فرمان اولیه او درباره ممنوعیت سفر اتباع کشورهای اسلامی در حالی انجام شده که او در فرمان اولیه، علاوه بر ممنوعی ورود اتباع شش کشور مطرح شده، عراق را هم در لیست ممنوعه قرار داده بود.

علاوه بر آن اینکه، فرمان ابتدایی و اولیه ترامپ، شرایط را برای اتباع آمریکایی که تابعیت این 7 کشور را هم داشتند، به شدت سخت می‌کرد.

ترامپ در توئیت سوم هم نوشت: «وزارت دادگستری باید خواستار یک جلسه استماع فوری درباره نسخه آبکی و ضعیف شده ممنوعیت سفر در دادگاه عالی شود و به دنبال نسخه بسیار قویتری باشد».

رئیس‌جمهور آمریکا که امروز توئیت کردن‌هایش را شدت بخشیده، در توئیت چهارم تصریح کرد: «ما به منظور حفظ امنیت کشورمان، به سختی و شدت در حال بررسی صلاحیت افرادی هستیم که به آمریکا می‌آیند. دادگاه‌ها(در آمریکا) کند و سیاسی هستند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج