۵۴۴۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تحریم، صادرات زغال سنگ کره‌ شمالی را صِفر کرد

تازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد که صادرات زغال سنگ کره شمالی در ماه آوریل امسال (فروردین - اردیبهشت) بر اثر شدت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل به صفر رسیده است.

ایرنا: تازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد که صادرات زغال سنگ کره شمالی در ماه آوریل امسال (فروردین - اردیبهشت) بر اثر شدت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل به صفر رسیده است.

این در شرایطی است که تا چندی قبل این محصول یکی از مهمترین فرآورده های صادراتی کره شمالی به کشورهای دیگر و منبع درآمد اصلی پیونگ یانگ به حساب می آمد.

کره شمالی عمدتا از ناحیه صدور زغال سنگ و برخی مواد معدنی دیگر نظیر سنگ آهن درآمد ارزی زیادی کسب می کند و بزرگترین خریدار این مواد نیز چین است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز دوشنبه به نقل از گزارش آماری سازمان ملل تصریح کرده که در ماه آوریل موردی از صادرات زغال سنگ کره شمالی مشاهده نشده و این نشان می دهد تحریم های سازمان ملل تاثیرات خود را بر جای گذاشته است.

شورای امنیت پس از آزمایش هسته ای پنجم کره شمالی در ماه سپتامبر سال قبل این کشور را تحریم کرد و بر اساس قطعنامه ۲۳۲۱ صادرات زغال سنگ در زمره این تحریم ها قرار گرفت.
بر اساس این قطعنامه کره شمالی در یک سال فقط می تواند هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن زغال سنگ به ارزش ۴۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر کند که به طور حتم این رقم پیونگ یانگ را به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات عدیده می کرد.

این کشور در ماه ژانویه امسال (دی - بهمن) یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن، در ماه فوریه (بهمن - اسفند) یک میلیون و ۲۳۰ هزار تن و برای ماه مارس (اسفند - فروردین) شش هزار و ۳۰۰ تن زغال سنگ صادر کرد و در ماه آوریل هم بر اساس گزارش ها صادرات به صفر رسیده است.
نزدیک به ۹۰ درصد از کل صادرات کره شمالی و تبادلات تجاری این کشور با چین است که ۴۰ درصد از معاملات آنها را زغال سنگ و سنگ آهن تشکیل می دهد.

زغال سنگ اصلی‌ترین صادرات کره شمالی را تشکیل می‌دهد و اقتصاد کره شمالی به فروش این محصول به چین متکی است.

سال گذشته میلادی (2016) و در پی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی مقامات چین درباره کاهش صادرات زغال سنگ کره شمالی سخن به میان آورده و اعلام کردند که واردات زغال سنگ از این کشور را متوقف می کنند و در این ارتباط فقط برای رفاه شهروندان کره شمالی استثنا قائل هستند.

کره شمالی از سال ۲۰۱۶ به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی خود تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش کاغذ پاره هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج