۵۴۴۲۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

روس ها، آمریکا را دشمن شماره یک می‌دانند

تعمیم یافته های تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد، روس ها با ۶۹ درصد رای منفی به آمریکا، این کشور را دشمن اصلی روسیه می دانند و اوکراین در ردیف دوم است.

ایرنا: تعمیم یافته های تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد، روس ها با ۶۹ درصد رای منفی به آمریکا، این کشور را دشمن اصلی روسیه می دانند و اوکراین در ردیف دوم است.

برپایه نتایج پژوهش موسسه نظرسنجی لوادا سنتر که روز دوشنبه انتشار یافت، اوکراین با 50 درصد و آلمان با 24 درصد از نظر مردم روسیه در ردیف های دوم و سوم دشمنان این کشور قرار دارند.

لیتوانی و لتونی در کناره دریای بالتیک مانند آلمان با ۲۴ درصد و سپس استونی دیگر کشور بالتیکی که سه جمهوری سابق شوروی بوده اند با ۱۶ درصد از نظر مردم روسیه دشمن هستند.

این آمارها در حالی است که روس ها با 15 درصد رای منفی، انگلیس را در ردیف آخر دشمنان روسیه در نظرسنجی لوادا سنتر قرار داده اند.

پاسخ دهندگان همچنین بلاروس را با ۴۶ درصد و چین را با ۳۹ درصد دوستان اصلی روسیه معرفی کرده اند.

قرار داشتن روسیه در انزوای بین المللی هم توسط 46 درصد پاسخ دهندگان تائید شد، در حالیکه 45 درصد چنین مساله ای را قبول ندارند.

آمریکا در راس اردوگاه غرب از سال ۲۰۱۴ با پیگیری های گسترده باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور چندین بسته تحریم های اقتصادی، بانکی-مالی و فناوری علیه روسیه و همچنین برخی مقام ها روسی اعمال کرده است.

دولت سابق آمریکا با تشویق و فشار بر اتحادیه اروپا و متحدان خود در هفت کشور صنعتی نیز موفق شد، دامنه اقدام های ضدروسی را گسترش دهد که این رویکرد در دولت دونالد ترامپ هم ادامه و حتی در مواردی افزایش یافته است.

از سوی دیگر، در چهار سال گذشته نیز یگان های ارتش آمریکا به صورت مستقل یا در قالب نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با طرح و تکرار وجود تهدیدهای مسکو علیه غرب، حضور گسترده ای نزدیک خاک روسیه و حتی هم مرز این کشور پیدا کرده اند و در حال افزایش آن هستند.

اکنون این نیروها همیشه یا زمانبندی شده در شرق اروپا از جمله لهستان و رومانی و همچنین لیتوانی، لتونی، استونی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری سابق شوروی حضور دارند که بارها سبب اعلام هشدارهای مسکو شده است، ولی این روند همچنان گسترش می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج