۵۴۴۲۹۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

می‌توان بدون کارت پایان خدمت، گواهینامه گرفت؟

دفتر سخنگوی ناجا با بیان اینکه قانون دریافت گواهینامه برای مشمولان، بلاتکلیف است، اعلام کرد: پلیس منتظر است تا مجلس به عنوان قانونگذار کشور با مصوبه جدید، مرز میان مواد قانونی مذکور را مشخص کرده تا پلیس به وظایف ذاتی خود که همان اجرای قانون است، عمل کند.

خبرآنلاین: دفتر سخنگوی ناجا با بیان اینکه قانون دریافت گواهینامه برای مشمولان، بلاتکلیف است، اعلام کرد: پلیس منتظر است تا مجلس به عنوان قانونگذار کشور با مصوبه جدید، مرز میان مواد قانونی مذکور را مشخص کرده تا پلیس به وظایف ذاتی خود که همان اجرای قانون است، عمل کند.

به نقل از روابط عمومی پلیس، دفتر سخنگوی ناجا در خصوص چگونگی دریافت گواهینامه مشمولان اعلام کرد: براساس تصمیم مجلس محترم شورای اسلامی در سال ۹۵، ماده قانونی مصوب شد که طی آن، دریافت گواهینامه برای مشمولان خدمت سربازی بدون داشتن کارت پایان خدمت و یا معافی را، امکان پذیر می ساخت، اما از آنجایی که، براساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، انجام یک سری از امور توسط مشمولان از جمله شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی‌ و کپی مدرک ارائه شده از جمله ضمیمه های ضروری پرونده های مشمولان، است، در این صورت ماده قانونی اخیربا ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، تناقض دارد؛ همچنین از سوی دیگر براساس ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است نسبت به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کند و در این راستا کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و مؤسسات غیردولتی ،خصوصی، بانک ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

با توجه به موارد بیان شده، پلیس منتظر است تا مجلس محترم به عنوان نهاد قانونگذار کشور با مصوبه جدید، مرز میان مواد قانونی مذکور را مشخص کرده تا پلیس به وظایف ذاتی خود که همان اجرای قانون است، عمل نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه پولی می بود حتما اجراش میکردن

    • بدون نام

      این قانون ۲ ساله تصویب شده چه مصوبه جدیدی آخه من نمیدونم اجرای این قانون باید ۲ سال طول بکشه

    • بدون نام

      2 ساله ما رو مسخره کردین 2سال هی برو آموزشگاه رانندگی هی بگن بخشنامه نیومده آقا جان اجرا نمیکنین بگین مسخره که نیستیم من نمیدونم این بخشنامه یه کاغذ 2 سال طول داره اجرا شه

    • بدون نام

      چیزی رو که تصویب میکنید چرا اجرا نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج