۵۴۴۳۱۲
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

موحدی کرمانی: آقای روحانی! آرای شما حلال است

موحدی کرمانی: این آرایی که مردم دادند به این ۴ کاندیدا همه حلال است اصلاً در آنها حرام نیست، آرای دیگری را اگر به عمد یا خطا به سبد دیگر ریخته است حرام است هر چه باشد و در هر حال به لطف خدا، ما به آقای رئیس‌جمهور منتخب آقای روحانی تبریک می‌گوییم و می‌گوییم این آرایی که شما دارید و با این آرا هم رئیس‌جمهور شدید آرای‌تان حلال است، طیب و طاهر نوش‌جانتان.

خبرگزاری تسنیم: برنامه تلویزیونی دست‌خط به مناسب سالگرد ارتحالِ امام خمینی(ره) این هفته به سراغ یکی از شاگردان این یار سفر کرده رفته است، یکی از شاگردانی که از پای درس ایشان در حوزه حضور داشتند تا مبارزات انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی، کسی که از مسئولان جمهوری اسلامی و الآن هم خدمتگزار مردم حتی در سن ۸۶ سالگی هستند.

در این برنامه، آیت‌الله موحدی‌کرمانی ریاست موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران حضور داشت.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: در یک جلسه‌ای سؤال شد راجع‌به یک کاندیدایی و جلسه برای او بود و من گفتم من رأی ۱۶ میلیونی حلال را به ایشان تبریک می‌گویم؛ من سخنرانی کردم، من وقتی بخواهم نماز جمعه سخنرانی بکنم کلماتم را یادداشت می‌کنم و روی کلماتم دقت می‌کنم ولی سخنرانی یک ساعته نمی‌تواند اینگونه باشد، این کلمه رأی حلال را هم من گفتم اگر از من می‌پرسیدند دیگری چطور است؟ می‌گفتم او هم رأی‌هایی که مردم به او دادند حلال است و نوش جانش بود و این رأی حلال را تبریک می‌گویم و به همه می‌گفتم.

**من نظری نداشتم که بگویم رأی این آقا حلال است، پس بقیه حرام است

نگرانی من این بود که من می‌گفتم ما خیلی رأی حرام داریم، یکی از رأی‌های حرام این است که آرای این طرف را به آن طرف بدهند این رأی حرام است، من نظری نداشتم که بگویم رأی این آقا حلال است، پس بقیه حرام است ولی این صحبت من در کشور منفجر شد [می‌خندد] و همه دست گرفتند.

بعدها شنیدم بچه‌ها سایت‌ها را که می‌دیدند به من خبر می‌دادند که فلانی چه گفته است، نه بابا! من در یک بیانیه‌ای هم که بعداً دادم گفتم، تمام رأی‌هایی که مردم به این ۴ کاندیدا دادند رأی‌شان همه حلال است و اگر در سبد اینها رأی دیگری باشد، آن رأی حرام است! هر کدام از اینها می‌خواهند باشند، خوشبختانه شورای محترم نگهبان هم انصافاً تأیید کرد و هم سعی بلیغ کرد، با همان انتظاری که ما داشتیم عمل کرد و روشن کرد و موارد شبهه مشخص شد و مواردی که تخلف بود، مشخص شد و ظاهراً موارد تخلف را به قوۀ‌قضاییه ارجاع داد و من همین جا از شورای نگهبان تشکر می‌کنم خوب عمل کرد و الآن بنده عرض می‌کنم این آرایی که مردم دادند به این ۴ کاندیدا همه حلال است اصلاً در آنها حرام نیست، آرای دیگری را اگر به عمد یا خطا به سبد دیگر ریخته است حرام است هر چه باشد و در هر حال به لطف خدا، ما به آقای رئیس‌جمهور منتخب آقای روحانی تبریک می‌گوییم و می‌گوییم این آرایی که شما دارید و با این آرا هم رئیس‌جمهور شدید آرای‌تان حلال است، طیب و طاهر نوش‌جانتان و به مردم هم می‌گویم باید به ایشان کمک کنیم و خود بنده هم احساس وظیفه می‌کنم به ایشان کمک می‌کنم و کمک کنیم ایشان به اهداف‌شان برسند اگر جایی هم انتقادی داریم بگوییم، انتقاد هم کمک است و هیچ کدام از ما معصوم نیستیم و اگر احیاناً لازم بود انتقاد بکنیم و ایشان هم باید روحیۀ پذیرش انتقاد را داشته باشند.

بالاخره در این شرایط بحرانی جهانی دیگر وقت این نیست که ما در سر و کلۀ هم بزنیم! ما باید دست به دست هم بدهیم، همۀ کشور دست به دست هم بدهند حتی معتقدم این دو عنوانی که در کشور وجود دارد اصولگراها و اصلاح‌طلبان اینها هم باید بنشینند، در اصلاح‌طلب‌ها آدم‌های خوب زیاد است، در اصولگراها آدم‌های خوب زیاد است و همینطور چه بسا در هر دو جناح یکسری افراد باشند که دنبال منافع شخصی خودشان باشند.

من معتقدم اگر همتی شود، حالا یک گروهی بیایند و بنشینند و اصولگراها و اصلاح‌طلبان خوب و انقلابیون از هر دو جناح را پیدا بکنند و انتخاب کنند و کسانی هم که دنبال منافع مادی هستند از هر راهی ولو راه حرام، هر دو جناح آنها را از خودشان دور بکنند و اینها فعال شوند، ان‌شاءالله من امیدوار هستم کشور بتواند یک رونق جدیدی بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان باید جایگزین هاشمی شود.
      هر که رفت ما گامی به عقب رفتیم.

    • بدون نام

      ... شورای نگهبان تایید می کند کافیه

    • بدون نام

      تلاش برای توجیه و اصلاح نظرات قبلی،بی فایده می باشد

    • دکتر

      عمرا متن به این بلند بالایی روکسی بخونه

    • بدون نام

      حاج آقا تقبل الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج