۵۴۴۳۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دلایل قطع روابط عربستان با قطر

مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد «حمایت قطر از اخوان، تأمین مالی شبکه الجزیره و روابط با ایران» سه دلیل اصلی قطع روابط برخی کشورهای عربی با دوحه است.

خبرگزاری فارس: «یاکوف عمیدرور» ژنرال بازنشسته و مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با رادیو ارتش این رژیم سه موضوع را دلیل قطع روابط عربستان، امارات و بحرین با این کشور اعلام کرد.

بر اساس گزارش وبگاه اسرائیلی «المصدر»، عمیدرور گفت: قطر در طول سالیان، دوگانه‌ای بازی می‌کرد؛ از یک جهت پایگاهی آمریکا در این کشور وجود دارد، از سوی دیگر در مقایسه با دیگر کشورهای عربی روابط خوبی با ایران دارد، از طرف دیگر بخشی از کشورهای عربی سنی است و از سمت دیگر اخوان المسلمین را حمایت و شبکه الجزیره را حمایت مالی می‌کند.

عمیدرور در ادامه تأکید کرد، سه موضوع روابط دوحه با تهران، حمایت قطر از اخوان‌المسلمین و شبکه الجزیره، دلایل اصلی مخالفت علنی کشورهای عربی سنی با قطر است و مدت‌هاست گفت‌وگوی آنها را با قطر مشکل کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است، قطر بازیگری پیچیده در خاورمیانه است از یک سو با طرف‌های دشمن اسرائیل همکاری می کند و از سوی دیگر با طرف‌های حامی اسرائیل. قطر یکی از کشورهایی است که در بازسازی غزه بسیار کمک کرده و این علیرغم آن است که اخیرا از برخی رهبران حماس خواسته این کشور را ترک کنند.

«الیئور لیفی» خبرنگار بخش امور فلسطینی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در همین راستا نوشت: «محمد العمادی» سفیر قطر در فلسطین از احترام بسیار زیادی در نوار غزه برخوردار است ولی وی در عین حال نزد «یوآف مردخای» مسئول هماهنگی امور این رژیم در اراضی فلسطینی نیز از احترام بسیاری برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج