۵۴۴۳۷۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایل مانیفستو:

جبهه عربی ضدایرانی فرو پاشید

روزنامه ایتالیایی «ایل مانیفستو» با اشاره به برخورد میان عربستان سعودی و قطر نوشت: جبهه عرب ضد ایرانی مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ایتالیایی 'ایل مانیفستو' با اشاره به برخورد میان عربستان سعودی و قطر نوشت: جبهه عرب ضد ایرانی مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید.

به نقل از این روزنامه، درگیری میان عربستان سعودی و قطر، که همواره سخت تر می شود، جبهه مورد علاقه دونالد ترامپ و نتانیاهو، مبنی بر تشکیل یک شبکه سنی ضد ایرانی را با تهدید مواجه کرد و ریاض به همراه متحدین خود (بحرین و مصر و امارات ) قطر را متهم به از هم پاشی جبهه سنی و طرفداری از ایران و حمایت از تروریسم برادران اسلام می کند.

با اینکه ترامپ نقش خود را ایفا کرد، اما سخنرانی تاریخی وی در ریاض در مقابل بیش از 50 رهبر مسلمان، نتوانست حتی به نطفه ناتوی عربی علیه ایران را شکل دهد و برعکس منجر به حسابرسی میان عربستان و قطر شد . قطر حامی جنبش برادران اسلام است که دشمنان تاریخی ریاض محسوب شده و صف آرایی سنی ها را تخریب می کند، حتی میانجیگری کویت نیز تاثیری نداشت.

به عقیده برخی ناظران، تصمیم ترامپ مبنی بر عدم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، یک هدیه به عربستان سعودی بخاطر ۱۰۰ میلیارد دلاری است که سعودی ها برای خرید اسلحه از آمریکا هزینه می کنند و همچنین یک اعطا به حکومت های نفتی خلیج فارس است که از آنها برای تشکیل یک جبهه ضدایرانی و علیه تروریسم به عنوان 'ناتوی عربی' فراخوان کرده بود.

رژیم صهیونیستی امیدوار است که این اقدام با یک سیاست عربی آمریکایی برخورد سخت با تهران جبران شود و به رویای لغو برجام بیانجامد. ترامپ تاکنون فقط به برخی از وعده های خطرناکش در کمپین انتخاباتی احترام گذاشته است . یکی از این وعده ها تهاجم بود که فعلا ازنوع سیاسی و دیپلماتیک علیه تهران است.

ترامپ مسوولیت های تشکیلات نظامی و امنیتی را به تندروهای مخالف برنامه هسته ای با ایران شیعی مانند جیمز ماتیس وزیر دفاع و مایک پمپئو به عنوان رئیس سازمان سیا واگذار کرد. مایک پمپئو نیز فردی به نام 'مایکل داندره ا' را به عنوان مسوول عملیات سری در ایران منصوب کرده است، این فرد که معروف به شاه جنگ پهپادها در پاکستان و افغانستان است به اسلام سنی گرویده و گفته می شود که به احیای تشیع در خاورمیانه وسواس دارد.

مصطفی السعید در روزنامه مصری الاهرم نوشت: ترکیه متحد تنگاتنگ قطر و برادران اسلام و برخی گروه های مسلح مورد حمایت دوحه که در سوریه عمل می کنند، طرف قطر را گرفته است . اردوغان نیز پس از دیدار کوتاهش با ترامپ با عصبانیت بازگشت و حتی در نشست ریاض شرکت نکرد.

اردوغان از تصمیم ترامپ مبنی بر مسلح کردن مجدد کردها علیه داعش در مرز میان سوریه و ترکیه و همچنین عدم استرداد فتح اله گولن به کشورش به شدت عصبانی شد، فردی که به عقیده آنکارا کودتای در ترکیه را برنامه ریزی کرده بود.

روزنامه هاآرتض نیز دو روز پیش نوشت که ترامپ و نتانیاهو خیلی سریع خواب یک ائتلاف سنی طرفدار غرب علیه ایران و تروریسم به رهبری سعودی ها را دیدند. آنها خودشان را فریب داده و از یک بحث در باره روابط داخلی اعراب که می تواند بسادگی این ائتلاف را نابود کند، جلوگیری کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وهابیون احمق برید با ترامپ رقص شمشیر کنیدو اموالتان و ببخشید

    • بدون نام

      زیاد دلتونو صابون نزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج