۵۴۴۴۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روسیه و قطر در باره تنش عربی مذاکره کردند

میخائیل بوگدانف معاون وزیرخارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با فهد العطیه سفیر قطر در مسکو دیدار و دو طرف در خصوص تنش به وجود آمده بین قطر و عربستان و چند کشور متحد سعودی مذاکره کردند.

خبرگزاری ایرنا: میخائیل بوگدانف معاون وزیرخارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با فهد العطیه سفیر قطر در مسکو دیدار و دو طرف در خصوص تنش به وجود آمده بین قطر و عربستان و چند کشور متحد سعودی مذاکره کردند.
عربستان و به دنبال آن بحرین، امارات متحده عربی و مصر امروز(دوشنبه) با اعلام حمایت قطر از تروریسم و افراطی گری، مداخله در امور کشورهای عربی، تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی ها، تمامی روابط خود را با این کشور قطع کردند.

قطر همچنین از ائتلاف ضد یمنی که از فروردین 94 با حمله به یمن، مردم این کشور را بمباران و تحت فشار گرسنگی و انواع بیماری ها قرار داده است، اخراج شد.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: بوگدانف به درخواست سفیر قطر در روسیه با وی دیدار و العطیه موضع دوحه را در ارتباط با اوضاع کنونی و قطع رابطه برخی کشورهای عربی بازگو کرد.

طرفین همچنین در باره حل و فصل وضعیت بروز کرده بین قطر و چند کشور عربی مذاکره و تبادل نظر کردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر، خواستار حل اختلاف های این کشور با عربستان و متحدان حکومت سعودی از راه مذاکره شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، در گفت وگوی تلفنی لاوروف و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی که به خواسته قطر انجام گرفت، بروز تنش های شدید کنونی در مرکز توجه قرار داشت.

در این گفت و گوی تلفنی همچنین نسبت به پیدایش کانون جدید تنش در کشورهای عربی ابراز نگرانی شد.

وزیر خارجه روسیه خواستار حل و فصل اختلافات موجود بین قطر و عربستان سعودی همراه برخی کشورهای دیگر عربی پشت میز مذاکره و از راه گفت وگوهای توام با اعتماد متقابل با توجه به وجود چالش های بی سابقه و بیش از همه خطر تروریسم شد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز امروز با تاکید بر عدم مداخله مسکو در امور داخلی کشورهای دیگر در باره قطع رابطه چند کشور عربی با قطر نیز گفت که خواهان حفظ ثبات و امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و حل اختلاف ها در چارچوب صلح و آرامش هستیم.

پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره به خبرنگاران گفت: روسیه هیچگاه در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کند و در این مورد (قطع رابطه کشورهای عربی با قطر) نیز از دخالت در امور کشورهای حوزه خلیج فارس پرهیز می کند.

به نوشته روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا، وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده که مسکو در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند و با مداخله در امور داخلی کشور خود نیز مخالف هستیم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: مسکو بدون شک روابط با کشورهای منطقه خلیج فارس را ارج می نهد و همچنان نیز همکاری ها با این کشورها در عرصه های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری و حوزه های حساس بطور گسترده جریان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج