۵۴۴۴۹۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا جادوگر با نفتی‌ها توافق نکرد؟

توافق اولیه علی کریمی با نفت تهران برای قبول سرمربیگری این تیم در فصل جدید، یکی از پرسروصداترین خبرهای چند روز اخیر بوده است.

ایران ورزشی: توافق اولیه علی کریمی با نفت تهران برای قبول سرمربیگری این تیم در فصل جدید، یکی از پرسروصداترین خبرهای چند روز اخیر بوده است. بعد از جدایی علی دایی، مسوولان باشگاه نفت تهران برای سپردن سکان هدایت این تیم به سراغ علی کریمی رفتند. بعد از توافق اولیه هم قرار بر این شد که علی کریمی جلسه‌ای با مالک باشگاه داشته باشد و توافق نهایی که حاصل شد، برای عقد قرارداد اقدام شود. وعده دو، سه روزه‌ای که باشگاه برای اعلام نام علی کریمی به‌عنوان سرمربی داده بود اما به سر رسید و هیچ خبری نشد تا این سوال در ذهن خیلی‌ها نقش ببندد که در جلسه با مالک باشگاه چه اتفاقی افتاده که علی کریمی حاضر به پذیرفتن هدایت نفت نشده است؟

خوشبینی به همکاری علی کریمی با باشگاه نفت تهران تا جایی پیش رفته بود که زمزمه‌هایی درباره حضور مجید صالح و علی انصاریان به‌عنوان دستیاران جادوگر مطرح می‌شد و نام داود فنایی در میان گزینه‌های جادوگر برای عنوان مربی دروازه‌بان‌ها بود.

هرچند که از همان ابتدا هم خیلی‌ها حضور علی کریمی در تیمی چون نفت را ریسک بزرگی می‌دانستند؛ که این تیم هنوز به لحاظ مالکیت و مسائل مالی بلاتکلیف است و بدهی سنگینی از سال گذشته برایش بجا مانده است.

حتماً علی کریمی هم به خاطر همین موضوع بود که حاضر نشد تا پیش از جلسه با مالک و بررسی همه شرایط جانبی، توافق‌های خود را قطعی کند.

با این حال اما آنچه در جلسه با مالک باشگاه برای کریمی مشخص شد، چیزی فراتر از یک بلاتکلیفی ساده درباره مالک و مشکلات مالی قابل حل بوده است.

درست است که باشگاه درباره انتخاب بازیکن و دستیاران سرمربی، دست کریمی را کاملاً باز گذاشته بود اما کوچکترین تعهد قابل اتکایی برای پرداخت مبالغ قرارداد این افراد به علی کریمی داده نشد.

تعهدی که بتواند بازیکنان و مربیان مورد نظر کریمی را به این موضوع دلگرم کند که اتفاقات فصل گذشته برای شان تکرار نخواهد شد و این اتفاق نتیجه‌ای جز تکرار اعتصاب‌ها و اعتراض‌های فصل گذشته، در پی نخواهد داشت. علاوه بر این با شرایطی که باشگاه نفت تهران در فصل گذشته داشته، حالا بازیکنان حتی برای مذاکرات اولیه هم به تعهدی سفت و محکم‌تر از یک قول و قرار ساده برای پرداخت مبالغ توافق شده نیاز دارند. نه اینکه باشگاه صرفاً شفاهی و بدون اینکه چکی به بازیکن بدهد، به آنها قول دهد که تا چند ماه آینده مبلغی از قراردادشان را به آنها پرداخت خواهد کرد! آن هم در شرایطی که همین حالا این باشگاه علاوه بر تسویه حساب با بازیکنان سابق و کنونی خود، باید 6 و نیم میلیارد بدهی مالیاتی خود را نیز تسویه کند و این رقم به اندازه‌ای زیاد هست که عقد قراردادهای جدید را نیازمند تضمینی قوی از سوی مسوولان باشگاه کند.

به همین خاطر در جلسه‌ای که برگزار شده، ظاهرا جادوگر خواسته که با بازیکنان مورد نظرش که همچنان با تیم نفت تهران قرارداد دارند تسویه حساب شده و در زمان عقد قرارداد با بازیکنان جدید طبق قانون، بخش اول مطالبات شان پرداخت یا اینکه به آنها برای زمان مشخص چک داده شود. در واقع کریمی دوست ندارد که به خاطر مشکلات مالی احتمالی در آینده مقابل بازیکنانش قرار بگیرد و بازیکنانی که به اعتبار او به این تیم می‌آیند با مشکلات متعدد مالی مواجه باشند.

چون مسوولان باشگاه نفت این شرایط را نپذیرفتند، توافق نهایی بین علی کریمی و باشگاه نفت تهران هم حاصل نشد و جادوگر شرایط را برای همکاری با این باشگاه مناسب ندید.

اینطور که به نظر می‌رسد عرفانیان، سرپرست جدید باشگاه نفت تهران هم در ادامه راه شهریاری، سرپرست سابق این باشگاه، علاقه زیادی به حضور چهره‌های درجه یک فوتبالی روی نیمکت این تیم دارد.

به همین خاطر هم با دست خالی به سراغ علی کریمی رفته است. اقدامی که از چند نظر می‌تواند مورد بررسی و البته مورد انتقاد قرار بگیرد.

انتقاد بابت استفاده تبلیغاتی از چهره‌های مطرح فوتبالی در اوج بی‌پولی و بلاتکلیفی باشگاه چرا که واضح است حضور علی کریمی در باشگاه نفت علاوه بر اینکه واگذاری این باشگاه به مالک جدید را تحت تأثیر خود قرار می‌داد، بدون شک می‌توانست در جلب رضایت خیلی از بازیکنان برای عقد یا تمدید قرارداد با نفت تأثیرگذار باشد. طوری که خیلی از بازیکنان به اعتبار نام علی کریمی شاید چشم به روی خیلی از مشکلات نفت می‌بستند و پای میز مذاکره می‌نشستند. علی کریمی البته با نظر به همین مسائل، حاضر نشد زیر بار چنین مسوولیت سنگینی برود که بر دوشش قرار می‌گرفت و با دانستن اینکه شاید بازیکنان باز هم با مشکلات مالی مواجه باشند، نخواست به خاطر خودش آنها را به نفت بکشاند.

علاوه بر این علی کریمی با روحیه خاصی که دارد، می‌توانست در ادامه به نوعی زبان باشگاه نفت باشد برای بیان انتقادها و شرایط نامناسب این باشگاه. شاید مسوولان باشگاه به این دل خوش کرده بودند که روحیه جنگنده کریمی حالا بیرون از زمین بازی، به داد باشگاه برسد و دلیلی شود برای اقدام مسوولان بالارتبه در حل بلاتکلیفی این باشگاه. موضوعی که به هیچ عنوان در محدوده وظایف کریمی نبوده و البته خود او هم به چنین شرایطی تن نداده و نخواهد داد.

در واقع علی کریمی با رد پیشنهاد نفت تهران بعد از بررسی شرایط، نشان داد که حاضر نیست به هر قیمتی وارد عرصه مربیگری شود و در همین آغاز راه، برای انتخاب‌هایش همه جوانب را در نظر می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      تجربه ثابت کرده است که مربیگری یک کار مدیریتی - فنی پیچیده است و ربط زیادی به سابقه درخشان فوتبالی ندارد . به نظر من فوتبالیست های بزرگی مثل علی کریمی ، بهتراست ریسک نکرده و به اعتبار و اوازه خود لطمه نزنند، ابتدا در لیگ های 1 و 2 و در تیم های کم نام و نشان مهارت خود را محک زده و تجربه کسب کنند و در صورت موفقیت قطعا راه پیشرفت سریع برایشان باز خواهد بود.

    • بیگی

      به نظر من کریمی درست است یک فوتبالی خوب بود دلیل نمیشه یک مربی خوب باشد فکر نکنم در مربیگری موفق باشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج