جاباما
۵۴۴۵۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ممنوعیت دریافت شهریه برای هوشمندسازی مدارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس هوشمند، همان مدارس عادی هستند که وجه تمایز آنها تجهیز شدن به امکانات فناوری اطلاعات است و نباید به این بهانه وجهی از دانش آموزان در هنگام ثبت نام دریافت شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس هوشمند، همان مدارس عادی هستند که وجه تمایز آنها تجهیز شدن به امکانات فناوری اطلاعات است و نباید به این بهانه وجهی از دانش آموزان در هنگام ثبت نام دریافت شود.
علی زرافشان اظهار داشت: البته مدارس برای تجهیز مدرسه از مشارکت اولیا استفاده می کنند و این مساله در طول سال تحصیلی انجام می شود اما اگر مدرسه ای با عنوان 'هوشمند سازی' شهریه دریافت کند، این کار قانونی نیست.
وی ادامه داد: دفاتر ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سطح استان و منطقه، مسئول نظارت بر ثبت نام هستند که اولیا می توانند در صورت برخورد با چنین مواردی، به این دفاتر مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلفن دفاتر ارزیابی منطقه که به مدارس اعلام می شود، اعتراضات خود را گزارش دهند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دستورالعمل ثبت نام امسال به استان ها ابلاغ شده و با توجه به رویکرد این وزارتخانه مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار به لایه های پایین تر مدیریتی، مرحله ثبت نام، تعیین ضوابط و مقررات به کمیته های برنامه ریزی استان ها واگذار شده تا آنها بر اساس اقتضائات خود کار ثبت نام را انجام دهند.
زرافشان اضافه کرد: در این دستورالعمل صرفا یادآوری شده آیین نامه اجرایی مدارس به ویژه فصل سوم آن که مربوط به ثبت نام است ملاک عمل قرار گیرد.
وی بیان داشت: همچنین در دستورالعمل مذکور مطرح شده استان ها به نحوی برنامه ریزی کنند که مردادماه کار ثبت نام در مدارس به پایان برسد و شهریور برای سازماندهی معلمان، کلاس بندی مدارس و تامین نیروی انسانی و برنامه ریزی برای شروع سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ در نظر گرفته شود.

ثبت نام پایه های مختلف تحصیلی در مدارس از خردادماه آغاز شده و برخی از مدارس هوشمند که مجهز به امکانات فناوری اطلاعات هستند و یا مدارسی که قرار است به این امکانات تجهیز شوند، به هنگام ثبت نام مبالغ اضافه از دانش آموزان اخذ می کنند و همین موضوع، نارضایتی دانش آموزان و خانواده های آنها را به دنبال داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج