جاباما
۵۴۴۶۲۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر کشور: حضور حداکثری مردم به نفع نظام شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در مجلس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پرداخت.

خبرآنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در مجلس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پرداخت.

وزير كشور سخنانش را با درود بي پايان به روح رهبر فقيد اسلام كه اين ايام متعلق به اين بزرگمرد است، آغاز کرد و آرزوي طول عمر با عزت براي رهبر انقلاب نمود. او سپس به اين شرح به ارائه گزارشش پرداخت:

گام اول تببين اصول حاكم در اجراي انتخابات

وزارت كشور به عنوان متولي برگزاري انتخابات به تاسي از راهنمايي هاي رهبري و در چارچوب قانون برگزاري انتخابات سالم در فضاي امن،‌ رعايت كامل بي طرفي و صيانت از آراي مردم به عنوان حق الناس،‌ فراهم نمودن بستر لازم براي مشاركت حداكثري مردم،‌ هماهنگي كامل با شوراي نگهبان و هيئت نظارت مجلس، توانست با تلاش صادقه همكاران عزيزم در ستاد انتخابات و استانداري ها و فرمانداري ها و ... و همچنين همدلي آحاد مردم و همدلي رسانه و مشاركت سازنده احزاب و وحدت مثال زدني اقوام،‌ برنامه هاي خود را به انجام رساند.

اين انتخابات در شرايطي برگزار شد كه كشور به لحاظ امنيت ملي و مسائل داخلي در وضعيتي قرار داشت كه حضور مردم در صحنه انتخابات بيش از هر دوره ضروري بود. در اين ميان مهم ترين پيام،‌ حضور بيش از ۴۱ ميليون نفر پاي صندوق هاي راي و اشتياق آنها براي تعيين سرنوشت ميهن خود بود. اين مشاركت حداكثري توانست معادلات بين المللي را به نفع نظام تغيير دهد.

ايجاد هماهنگي در سطوح مختلف اجرا و نظارت زير نظر هيئت اجرايي مركزي و تشكيل هزار و ۶۰ هيئت اجرايي براي انتخابات رياست جمهوري در شهرستان ها و بخش ها،‌ متشكل از ۱۳ عضو و هزار و ۴۰۰ هيئت اجرايي انتخابات شوراي شهر و روستا با ۱۱ عضو كه تركيبي از نمايندگان دستگاه قضا و اجرايي هستند،‌ با هيئت هاي نظارت شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي در ۳۱ استان و ۴۲۹ شهرستان و هزار و ۵۷ بخش و به كارگيري ۱۷۰ هزار عوامل انتظامي براي تامين امنيت مستقيم انتخابات در شعب اخذ راي و استقرار بيش از هفتاد و يك هزار بازرس، تنها گوشه اي از اقدامات انجام شده است.

يكي ديگر از ويژگي هاي اين دوره از انتخابات برگزاري سه انتخابات متفاوت به شکل همزمان بود كه به لحاظ شيوه اجرا،‌ متفاوت بودند،. تامين امنيت در شرايطي كه تعدادي از كشورهاي منطقه با ناامني روبرو هستند و دشمنان ايران از هيچ اقدامي براي بر هم زدن امنيت فروگذار نبودند،‌ وجه مهم ديگري است كه اشراف اطلاعاتي نيروهاي ارزشمند نظامي و انتظامي و امنيتتي كشورمان مانع از تحقق اهداف پليد آنها گشت.

گام دوم؛ ايجاد ساختار مناسب براي برگزاي انتخابات

در راستاي تحقق اصول اعلامي از مرداد ماه ۱۳۹۵، سازمان و تشكيلات منظمي متشكل معيارهايي از امن،‌ سالم و قانومند برگزار شدن انتخابات و مشاركت مردم در قالب ستاد انتخابات كشور و كميته هاي زير مجموعه آن ايجاد شد.

براي امنيت انتخابات ستاد امنيت با حضور نمايندگان كليه دستگاه هاي امنيتي، براي تضمين سلامت انتخابات، هيئت هاي بازرسي انتخابات، كميته پشيتيباني و مالي و ثبت احوال و كميته فناورري اطلاعات، و براي مشاركت حداكثري كميته پايش و كميته اطلاع رساني در قالب ستاد انتخابات كشور سازماندهي و به صورت هماهنگ انجام وظيفه كردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایوزیر وطیفه نظام به مردم فراموش نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج