۵۴۴۸۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مداخله نیروی انتظامی در تجمع مستندسازان

مستندسازان پلاکاردهایی همچون «دوباره خرداد، دوباره درهای خانه بسته این‌بار برای مستندسازان»، «تعلیق عضویت انجمن مستندسازان غیرقانونی است» در دست دارند.

خبرگزاری ایلنا: مستندسازان پلاکاردهایی همچون «دوباره خرداد، دوباره درهای خانه بسته این‌بار برای مستندسازان»، «تعلیق عضویت انجمن مستندسازان غیرقانونی است» در دست دارند.

گروهی از مستندسازان و اعضای انجمن مستندسازان در اعتراض به تعطیلی دفتر این انجمن و همچنین عملکرد خانه‌سینما؛ صبح امروز در مقابل ساختمان شماره یک خانه سینما در خیابان سمنان تجمع کردند.
مداخله نیروی انتظامی در تجمع مستندسازان

این تجمع بنا به انتشار فراخوانی که پیش از این رسانه‌ای شده بود، برگزار شد و حدود ۵۰ نفر از مستندسازان سینمای ایران با حضور در مقابل خانه سینما اعتراض خود را به تعطیلی این انجمن اعلام کردند.

مستندسازان پلاکاردهایی همچون «دوباره خرداد، دوباره درهای خانه بسته این‌بار برای مستندسازان»، «تعلیق عضویت انجمن مستندسازان غیرقانونی است» در دست داشتند.

مستندسازانی همچون پیروزکلانتری، ارد زند، مهدی قربان‌پور، ناهید رضایی، همایون امامی، مانی پتگر، مهناز محمدی، مقدس جعفری، محمدعلی رخشانی و صادق جعفری در این تجمع حضور یافتند.

برخی به اشتباه می‌خواهند راه غلط شمقدری را بروند

همایون اسعدیان (رئیس هیات مدیره خانه سینما) ظهر امروز با حضور در جمع گروهی از مستندسازان به تجمع اعتراضی آنها واکنش نشان داد.

اسعدیان طی سخنانی گفت: بعد از بازگشایی خانه سینما مجمع عمومی خانه سینما به اتفاق آرا تصمیم گرفتند صنوف در وزارت کار ثبت قانونی شوند و این وظیفه به هیئت مدیره خانه سینما سپرده شد تا مراحل پیگیری را انجا م بدهد و هیات مدیره دو دوره قبل نیز ۱۵ صنف قانونی را ثبت کرد.

وی ادامه داد: برخی صنوف برای ثبت قانونی شدن در وزارت کار مشکلاتی دارند زیرا مثلا هر صنف باید ۵۰ عضو داشته با شد و ما در حال حل کردن مشکلات صنوف هستیم. از نظر خانه سینما این مصوبه مجمع عمومی همچنان پابرجاست و صنوفی که ثبت قانونی شوند؛ می‌توانند در خانه سینما فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برخی از صنوف نیز در حال طی کردن مراحل ثبت خود هستند. ما به هیچ عنوان با دو گروه در خانه سینما روبرو نیستیم و امروز؛ هم انجمن تهیه‌کنندگان و هم انجمن کارگردانان مستند در خانه سینما حضور دارند که آقای تهامی‌نژاد رئیس هیئت مدیره آنهاست اما اینکه برخی دوستان تصور می‌کنند در خانه سینما ۶۴ صنف حضور داشته باشند و در کنار صنف؛ انجمن‌های فرهنگی نیز به خانه سینما بیایند، درست نیست.

وی ادامه داد: انجمن فرهنگی یک بدعت غلط و لغت اشتباهی است که شمقدری به کار می‌برد. انجمن فرهنگی می‌تواند در وزارت ارشاد تاسیس شود اما نمی‌تواند کار صنفی بکند به همین دلیل ما می‌توانیم مثلا در حوزه مستند ۳۰ عنوان انجمن مستند داشته باشیم با نام‌هایی همچون انجمن فرهنگی مستندسازان حیات وحش، انجمن فرهنگی مستندسازان اجتماعی و ...

وی ادامه داد: در خانه سینما فقط یک صنف می‌تواند حضور داشته باشد که خدمات رفاهی و اجتماعی و فرهنگی انجام بدهد زیرا خانه سینما جامعه اصناف سینمای ایران است نه جامعه انجمن‌های فرهنگی.
مداخله نیروی انتظامی در تجمع مستندسازان

وی با اشاره به اعتراض گروهی از مستندسازان و تجمعی که امروز برگزار شده، گفت: اینکه یک گروه از مستندسازان بخواهند برای خانه سینما تعیین تکلیف کنند قطعا امکان ندارد زیرا هیچ صنفی نمی‌تواند برای خانه سینما تعیین تکلیف بکند حتی اگر عده‌ای تصور کنند مسیر خانه سینما غلط است باید از راه قانونی آن وارد شوند و راه آن برگزاری مجمع عمومی است.

اسعدیان با اشاره به اینکه به همه مستندسازان و افرادی که امروز حضور دارند احترام می‌گذارم، افزود: خانه مستندسازان در خانه سینماست. امروز برخی از کسانی که معترض هستند خودشان در انجمن مستندسازان که در وزارت کار ثبت شده؛ عضویت دارند.

اسعدیان ادامه داد: صنوف سینمایی پس از بررسی وضعیت صنف در وزارتخانه‌های مختلف تصمیم گرفتند در وزارت کار به صورت قانونی ثبت شوند هرچند بخشی از کار صنوف سینمایی که ماهیت‌ آنها فرهنگی است درقالب کار فرهنگی تعریف می‌شود اما صنف نمی‌تواند انجمن فرهنگی شود. خانه سینما؛ خانه جامعه اصناف سینمایی ایران است که به خاطر شغلشان کار فرهنگی می‌کنند ولی باید ثبت قانونی و صنفی شوند.

اسعدیان درباره اینکه گفته می‌شود اتاق مستندسازان قفل شده است، گفت: ما هیچ اتاقی را قفل نکردیم این اتاق متعلق به انجمن کارگردانان سینمای مستندساز ایران است.

وی با اشاره به ا ینکه همه ما باید قانونی کار کنیم، گفت: متاسفانه ما ۳۰ سال در ایران هیئتی کار کردیم و گروهی اسم کانون برای صنف خود انتخاب کردند اما نمی‌دانستند نمی‌توانند براساس قانون عنوان کانون را روی خود بگذارند بلکه هر صنف باید ابتدا در شهر خود تاسیس شود مثلاً باید ابتدا انجمن کارگردانان تهران تشکیل شود و بعد این انجمن به انجمن‌های دیگر در استان‌ها بپیوندند و به‌طور کلان کانون را تشکیل بدهند.

وی ادامه داد: برخی از دوستان نمی‌خواهند از راه قانونی مشکلات را حل کنند و امروز که شرایط به ثبت قانونی در وزارت کار فراهم شده و کار بسیار خوبی است، تصور می کنند اگر عنوان کارگری در صنفشان بیاید برایشان کسر شان است. در حالی که این تفکر غلط است.

وی ادامه داد: خانه سینما همه سختی‌ها را تحمل می‌کند تا صنوف مسیر روشن و قانونی خود را طی کنند. ما فقط تابع مجمع عمومی و صنفی هستیم و هیچ مذاکره‌ای با دوستان نداریم. اتاق متعلق به صنف مستندسازان است و ما نمی خواهیم دو گروه متفاوت از مستندسازان را مقابل هم قرار دهیم. دوستانی که امروز مقابل خانه سینما جمع شده‌اند می‌توانند به صنف خودشان در خانه سینما بپیوندند یا در بیرون خانه سینما انجمن فرهنگی تشکیل بدهند.

مداخله نیروی انتظامی/تجمع‌کنندگان تهدید به برگزاری تجمع دیگری مقابل ارشاد کردند

تجمع مستندسازان در مقابل خانه سینما درحالی ادامه یافت که نیروی انتظامی در مقابل خانه سینما حضور پیدا کرد. در ادامه منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) به میان مستندسازان آمد اما درنهایت میان او و همایون اسعدیان ازیکسو و مستندسازان حاضر در تجمع بحث‌هایی درگرفت.

در ادامه؛ مهدی قربان‌پور (نماینده تجمع‌کنندگان) در سخنانی گفت: ما نامه‌های بسیاری به خانه سینما و وزارت ارشاد و شخص آقای صالحی‌امیری نوشتیم اما متاسفانه ترتیب اثر داده نشد. اگر وزیر ارشاد به نامه ما رسیدگی نکند به زودی در مقابل وزارت ارشاد تجمع خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج