۵۴۴۸۶۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

با این کارها، کارمندان‌تان را ناامید نکنید

ما به عنوان مدیر و کارفرما باید به جای توجه به جزییات بی اهمیت، به معنای اصلی مدیریت توجه کنیم تا به کارمندان خود کمک کنیم که به بهترین شکل ممکن از توانایی های خود استفاده کنند.

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه غزاله رسول زاده: ما به عنوان مدیر و کارفرما باید به جای توجه به جزییات بی اهمیت، به معنای اصلی مدیریت توجه کنیم تا به کارمندان خود کمک کنیم که به بهترین شکل ممکن از توانایی های خود استفاده کنند.

مدیریت را به شکل های گوناگون و متفاوتی معنا کرده اند اما تعریفی که «متیو آدامز» از مدیریت ارائه داده، بهترین تعریفی است که تا به حال شنیده ام. او مدیریت را به این صورت تعریف می کند: «مدیریت یعنی به قدری فروتن باشید که اولویت را با کارمندان خود قرار دهید تا شرکت بتواند پیشرفت کند.»

نکته مهم در این تعریف این است که به عنوان یک مدیر باید به نیازها و تصمیمات خود غلبه کنید تا باعث پیشرفت شرکت تان شوید. همچنین متوجه می شوید که مدیریت سه بخش مجزا اما وابسته به هم را تحت تاثیر قرار می دهد. این سه بخش عبارتند از: مدیر، کارمند و کسب و کار.

مدیریت یک خیابان یکطرفه نیست؛ همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا شما با هدر دادن وقت کارمندان تان در حق آنها کوتاهی می کنید؟

متاسفانه ما به عنوان یک مدیر، هیچ وقت به معنای واقعی مدیریت توجه نمی کنیم. مدیریت این نیست که شما به کارمندان تان دستور دهید تا خودتان را راضی کنید یا به هدف های مشخص خودتان برسید. مدیریت یعنی خودخواهی را کنار بگذارید و کارمندان خود را در جایگاه مناسب قرار دهید تا بتوانند باعث پیشرفت شرکت و خودشان شوند. با توجه به این نکات، آیا شما در حق کارمندان تان کوتاهی می کنید؟
با این کارها، کارمندان‌تان را ناامید نکنید

آیا وقت آنها را هدر می دهید؟

پس بیایید نگاهی به رایج ترین روش های اشتباهی که باعث می شود مدیران کسب و کار، کارمندان شان را گمراه کنند بیندازیم و ببینیم چگونه می توان بر این اشتباهات غلبه کرد.

۱. شما به اندازه کافی واضح و شفاف صحبت نمی کنید

شما باید برای بالا بردن ارزش کارمندان تان، برای هر کدام نسبت به هدف های بزرگ شرکت، هدف های کاری جداگانه تعیین کنید. با این کار ما مطمئن می شوید که کارمندان به اندازه کافی با انگیزه اند و می توانند باعث نتایج مثبت در کسب و کار شوند.

متاسفانه بسیاری از مدیران تصویر روشنی از هدف اصلی شرکت به کارمندان نمی دهند. بر اساس ارزیابی بیش از سه هزار کارمند از شرکت های مختلف توسط گالوپ، تنها ۴۱ درصد از آنها می دانستند هدف شرکت شان چیست و کدام ویژگی شرکت شان را در بازارهای جهانی متمایز می کند. این یعنی از هر ده کارمند شش نفر درک درستی از هدف اصلی شرکت شان ندارند.

شما مسئول پیشرفت کارمندان و در نتیجه کسب و کارتان هستید. به عنوان مدیر، شما باید اولویت خود را با شفاف سازی هدف های تان قرار دهید وگرنه شما در حق همه بی عدالتی می کنید و به طور صریح می توان گفت وقت کارمندان تان را هدر می دهید.

۲. شما در رعایت مقررات افراط می کنید.

بیشتر مالکان کسب و کار، مدیرعاملان و مدیران در صنعت های متفاوت، به اشتباه فکر می کنند که قانون و مقررات کلید یک مدیریت موفق است. با این که وضع مقررات و حفظ آنها نیز منافعی دارد اما افراط در این کار سرانجام کارمندان را بی انگیزه می کند و به توانایی مدیریت شما صدمه می زند.
با این کارها، کارمندان‌تان را ناامید نکنید

به یاد داشته باشید مدیریت کنترل کردن نیست. اگر شما فهرستی از قوانین طولانی دارید و کارمندان شما مجبور به اطاعت از این قوانین هستند، شما مدیریت را با کنترل کردن اشتباه گرفته اید و در نتیجه مانع رشد کسب و کارتان می شوید.

۳. شما با کارمندان تان صمیمی نیستید.

فکر کنید به گذشته برگشته اید و یک کارمند معمولی هستید، از مدیران و مافوق خود چه انتظاری دارید؟ در بیشتر موارد پاسخ، رفتار مناسب و صمیمی بودن است. یک مدیر باید با کارمندان رابطه خوبی داشته باشد تا کارمندان بتوانند نظرات و انتقاداتش را جویا شوند و به فرصت های کاری جدیدی دست پیدا کنند.

راه های زیادی برای صمیمی بودن وجود دارد اما در اینجا فقط سه راهکار مشخص و قابل اجرا به شما ارائه می دهیم تا ببینید صمیمی بودن در عمل به چه صورت است.

الف - در اتاق کارتان را باز بگذارید.

بیشتر مدیران و کارفرمایان هنگام مصاحبه با افراد جویای کار و جلساتی که با کارمندان تازه کار دارند، وانمود می کنند باز بودن در اتاق شان یک سیاست همیشگی است. اما آیا واقعا همین طور است؟ اگر می خواهید کارمندان تان متوجه شوند شما با آنها صمیمی هستید؛ محسوس ترین کار باز گذاشتن در اتاق تان است.
با این کارها، کارمندان‌تان را ناامید نکنید

ب - لبخند بزنید و با کارمندان ارتباط نگاهی داشته باشید.

آیا وقتی در شرکت تان قدم می زنید اخم می کنید و مستقیم به روبرو نگاه می کنید؟ حتی اگر سهوا این طور رفتار می کنید باید بدانید که با این کار شما به کارمندان نتان می گویید که بهتان نزدیک نشوند. شما می توانید به شکل دیگری قابل احترام باشید. بنابراین لبخند بزنید و با آنها ارتباط نگاهی داشته باشید. این کار بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار است.

ج - در ارائه نکات و توصیه به کارمندان پیش قدم باشید.

کارمندان (به خصوص کارمندان مطیع) به ندرت خواستار توصیه و نکات مهم می شوند. به عنوان یک مدیر، شما باید در این کار پیش قدم باشید. با کارمندان شروع به صحبت کنید و نکاتی را که به ذهن تان می رسد به آنها بگویید.

مدیران خوب همیشه صمیمی و در دسترس هستند. اگر شما خود را در اتاق کارتان محبوس کرده اید بهتر است روش کارتان را تغییر دهید. از کارمندان به بهترین نحو استفاده کنید. هدف اصلی شما باید این باشد که از وقت کارمندان تان برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید. اگر شما هر کدام از این اشتباهات را مرتکب شوید از وقت شان استفاده مناسبی نکرده اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج