۵۴۴۹۷۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قوانین هواپیماهای بدون سرنشین در کشورها

با گسترش روز افزون صنعت هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین کاربرد این هواپیما برای اهداف مختلف، در سراسر جهان دولت ها و سازمان های وابسته به این صنایع قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را با توجه به شرایط کشور برای استفاده از هواپیماهای بدون سر نشین تنظیم و مقرر نموده اند.

وب سایت کلیک: با گسترش روز افزون صنعت هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین کاربرد این هواپیما برای اهداف مختلف، در سراسر جهان دولت ها و سازمان های وابسته به این صنایع قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را با توجه به شرایط کشور برای استفاده از هواپیماهای بدون سر نشین تنظیم و مقرر نموده اند.
در طول چند سال اخیر قوانین مقررات وضع شده برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به گونه ای اجرا شده است که استفاده از این هواپیماها را برای مقاصد و اهداف تجاری و شخصی بسیار راحت تر و در دسترس تر قرار داده است.
قوانین هواپیماهای بدون سرنشین در کشورها

برای مثال در ایالات متحده قوانین و مقررات مخصوص به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از ماه آگوست سال ۲۰۱۶ یعنی مرداد ماه و شهریور ماه سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. بر اساس این قوانین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با اهداف تجاری و استفاده های شخصی شامل قوانین آزادانه تری شده اند. از جمله این قوانین می توان به این نکات اشاره کرد که وزن هواپیما می بایست کمتر از ۵۵lbs باشد. از طرفی پرواز این هواپیما ها باید در ارتفاع کمتر از ۴۰۰ فوت باشد. دید خلبان یا هدایت کننده هواپیما می بایست کافی بوده و دچار نقص بینایی نباشد. از طرفی استفاده از این هواپیماها می بایست در روشنایی روز انجام شود.
البته هر چند وضع این قوانین در ایالات متحده استفاده تجاری از این نوع هواپیماها را آسان تر کرده است اما نکته مهم این است که هنوز برخی از محدودیت های عمده پا برجا و برقرار هستند. با این حال به عقیده بسیاری از کارشناسان سبک تر شدن قوانین و مقررات استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده به نفع شرکت ها و کارخانه هایی است که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. از طرفی محدودیت های اعمال شده نیز نه تنها باعث می شود تا فعالان در این حوزه از امینت بالایی بر خوردار باشند بلکه باعث اشتغال زایی در این حوزه برای علاقه مندان می شود.

شاید در نگاه اول به نظر می رسد که استفاده از این هواپیماها برای عموم آزاد باشد اما واقعیت اینگونه نیست. مثلا قانون مربوط به دید هدایت کننده هواپیما باعث می شود تا برخی از افرادی که مشکل بینایی دارند نتوانند این نوع هواپیماها را هدایت نمایند. به نظر می رسد این قانون هرگز تغییر محسوسی نداشته باشد.

اما از جمله اتفاقاتی که در چند سال اخیر در ایالات متحده رخ داده است، بر گزاری مسابقات مختلف برای هدایت هواپیماهای بدون سرنشین است. این مسابقات باعث شده است تا مهارت هدایت کننده گان این هواپیماها بیش از پیش افزایش یابد و از طرفی ایمنی استفاده از این هواپیماها نیز افزایش یابد.

در کنار ایالات متحده کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای آفریقایی نیز قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را در زمینه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با هدف تجاری سازی و استفاده شخصی از این هواپیماها مقرر کرده اند. از جمله این کشورها می توان به کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، استرالیا و کانادا اشاره کرد.

به طور کلی می توان گفت قوانین وضع شده در کشورهای اروپایی بسیار سبک تر و راحت تر از قوانینی است که در ایالات متحده به منظور استفاده از هواپیماهای بدون سر نشین وضع شده است. مثلا در فرانسه قوانین وضع شده باعث شده است تا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مقاصد تجاری بسیار راحت و ساده باشد. مثلا قانون خاصی برای قدرت بینایی هدایت کننده هواپیما وجود ندارد و یا حداکثر ارتفاعی که هواپیما می تواند در آن پرواز کند حدود ۵۰۰ فوت است. این قوانین از دی ماه سال ۹۴ یعنی ژانویه سال ۲۰۱۶ تغییرات دیگری نیز داشته است که استفاده از این هواپیماهای را در فرانسه آسان تر و ساده تر کرده است.

در فرانسه اجازه داده می شود تا کاربران بتوانند در شب نیز از این هواپیماها استفاده کند. نصب دوربین بر روی این هواپیماها و عکس برداری آزاد است.

در آلمان نیز قوانین و مقررات استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تقریبا شبیه به قوانین و مقررات وضع شده در فرانسه است. وزارت حمل و نقل و زیر ساخت های آلمان در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی یعنی پاییز سال ۹۴ در قوانین و مقررات خود در خصوص هدایت و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تغییراتی ایجاد کرده است. برای مثال پرواز این هواپیماها برای مقاصد تجاری می تواند به شرط ایمن بودن هدایت کننده هواپیما توسط افرادی که به اصطلاح بینایی ضعیف تری دارند نیز انجام شود. در عین حال افرادی که هدایت این هواپیماها را بر عهده می گیرند می بایست به منظور تایید مهارت آن ها در هدایت هواپیماهای بدون سرنشین آزمون هایی را با موفقیت به پایان برسانند و گواهینامه معتبر دریافت کنند.

اما در استرالیا هر نوع پرواز هواپیمای بدون سرنشین حتی با هدف تجاری نیز نیاز به مجوز دارد. این مجوز هم می بایست برای هدایت کننده هواپیما و هم برای شرکتی که تبلیغات را انجام می دهد صادر شود. هر دو طرف می بایست مجوز UAV را کسب نمایند. از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی مجوز RPA جایگزین مجوز UAV در زیمنه هدایت هواپیماهای سرنشین در استرالیا شده است. این مجوز نشان می دهد که حتی در پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین با هدف تجاری نیز نیاز به مجوز برای هدایت از راه دور هواپیما وجود دارد. البته تغییرات زیادی در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی برای هدایت هواپیماهای بدون سرنشین در استرالیا مقرر شده است که این تغییرات تا حدودی به نفع هدایت کننده گان هواپیماهای بدون سرنشین با وزن کمتر از ۲ کیلو گرم بوده است.

در کشور کانادا نیز تغییرات زیادی در قوانین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شده است. این قوانین بسته به این که استفاده از هواپیما با هدف تجاری صورت می گیرد و یا با اهداف دیگر، متفاوت است. از طرفی این قوانین با هدف استفاده تجاری از هواپیما بسته به اندازه هواپیما متفاوت است و هدایت کننده این هواپیما ها می بایست حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و همچنین دوره های آموزشی را گذرانده باشد. از طرفی می بایست گواهی های سلامت را نیزاخذ نماید.

از طرفی اگر وزن هواپیما بین ۲ تا ۲۵ کیلوگرم باشد هدایت کننده نیازی به اخد مجوز ندارد و تنها می بایست مجوزهای ایمنی را کسب نماید. هر چند ده روز قبل از پرواز هواپیما می بایست اطلاعات و اسناد مربوط به پرواز به سازمان مربوطه در کانادا ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج