۵۴۵۲۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نبض تحریم‌های جدید در دست دموکرات‌ها

طرح تحریم‌های جدیدعلیه ایران به بهانه آزمایش موشکی کشورمان از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طی دو هفته گذشته تصویب شد، برای اجرا باید در صحن علنی سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود و در نهایت به امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

روزنامه آرمان- هستی قاسمی: طرح تحریم‌های جدیدعلیه ایران به بهانه آزمایش موشکی کشورمان از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طی دو هفته گذشته تصویب شد، برای اجرا باید در صحن علنی سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود و در نهایت به امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.
بنا به اظهارات رهبر اکثریت سنای آمریکا، امروز چهارشنبه طرح تحریم‌های جدید ایران به رأی گذاشته خواهد شد. بر این اساس جان کری روزگذشته طی سخنرانی در سانفرانسیسکو با بیان اینکه تحریم‌های جدید علیه ایران منجر به نابودی توافق هسته‌ای می‌شود، گفت: «تحریم‌های جدید علیه افرادی که با برنامه موشکی بالستیک ایران همکاری دارند، می‌تواند به مردم ایران این پیام را ارسال کند که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هیچ‌دستاوردی برای آنها نداشته است، امیدوارم رئیس‌جمهور ترامپ به حرف افراد خوب در دولتش گوش کند.» از سویی میچ مک‌کانل رهبر اکثریت‌ جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا در تلاش است تا سنا را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و به‌علاوه تجدید محدودیت‌های مالی علیه روسیه ترغیب کند.
ساز مخالف دموکرات‌ها
وزیر امورخارجه سابق آمریکا با هشدار نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که این کار خطرناکی است. به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امورخارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی در سانفرانسیسکو با اشاره به تلاش برخی سناتورهای کشورش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کرد: وضع تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران خطرناک است و این کشور را می‌تواند به انزوا بازگرداند. کری افزود: تحریم‌های جدید علیه افرادی که با برنامه موشکی ایران همکاری دارند، می‌تواند به مردم ایران این پیام را ارسال کند که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هیچ‌دستاوردی برای آنها نداشته است. کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اواخر ماه گذشته(میلادی) با اکثریت آرا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند که به رئیس‌‌جمهور این کشور اجازه می‌دهد به‌بهانه برنامه موشکی ایران تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند.
وزیرامورخارجه سابق آمریکا در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور ترامپ به حرف افراد خوب در دولتش گوش کند. بر این اساس خبرها حاکی از این است که سناتورهای دموکرات‌ درصددند تا از طریق ارتباط‌دادن تحریم‌های ایران و روسیه مانع از وضع تحریم جدید علیه تهران شوند، چراکه نگران آینده توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هستند. سناتورهای دموکرات می‌خواهند از این اهرم فشار استفاده کنند که در صورت اعمال تحریم جدید علیه ایران، روسیه نیز با تحریم‌های جدید مواجه شود. این بدان معناست که دموکرات‌ها می‌خواهند از روابط تهران و مسکو و موضع ضعیف رئیس‌جمهور ترامپ در قبال روسیه استفاده و تاکید کنند که هیچ‌تحریم جدید علیه ایران وضع نخواهد شد، مگر اینکه به تحریم‌های روسیه نیز افزوده شود.
ادعای بی‌ربط
هشدارهای جان کری در حالی است که روز گذشته رهبر اکثریت سنای آمریکا اظهار کرد: طرح تحریم‌های جدید ایران چهارشنبه به رأی گذاشته خواهد شد. به نقل از پایگاه خبری هیل، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت‌ جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا در تلاش است تا سنا را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و به‌علاوه تجدید محدودیت‌های مالی علیه روسیه ترغیب کند. طرح تحریم‌های جدید ایران از حمایت هر دو حزب دموکرات و ‌جمهوریخواه برخوردار است و در اواخر ماه مه در کمیته روابط خارجی به تصویب رسید.
این طرح منجر به افزایش تحریم‌های ایران به‌بهانه برنامه موشکی این کشور و آنچه واشنگتن حمایت ایران از تروریسم می‌خواند، خواهد شد. لینسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز پیش از این به خبرنگاران گفته بود که برای به‌ثمررساندن طرح تحریم‌های جدید ایران تلاش خواهد کرد و خرسند است که کشورش در نهایت کاری در قبال ایران انجام می‌دهد. شایان ذکر است که افزایش تحریم‌ها علیه ایران به‌بهانه برنامه موشکی بالستیک درحالی است که همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های منتشره خود، پایبندی تهران به تعهداتش را در قبال این توافق اتمی تایید کرده است؛ همچنین مقام‌های ارشد کشورمان با رد این ادعا بارها به آنها خاطرنشان کرده‌اند که آزمایش‌های موشکی را در قالب بخشی از برنامه تقویت توانمندی‌های دفاعی خود انجام می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج