جاباما
۵۴۵۳۴۷
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

عدم احترام به نظر مردم، اصولگرایان را منزوی کرد

وزیر رفاه دولت نهم گفت: اصولگرایان باید تیغ جراحی را بردارند و تفکراتشان را اصلاح کنند و در این صورت است که می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنند.

خبرگزاری ایلنا: وزیر رفاه دولت نهم گفت: اصولگرایان باید تیغ جراحی را بردارند و تفکراتشان را اصلاح کنند و در این صورت است که می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنند.

پرویز کاظمی، درباره ارزیابی خود از پیام رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه روحانی در دولت دوازدهم باید چه مسائلی را پیگیری کند، گفت: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور حاکم است اعم از بحث سیاسی و اقتصادی و همچنین شرایط دولت یازدهم، مبنا بر این است که این دولت بتواند کارهای خود را ادامه دهد و برجام یکی از کارهایی است که در دولت یازدهم انجام شد و می‌توانست مشکلات را هموار کند و مسئولان نظام هم این موضوع را تایید کردند؛ بنابراین برجام شرط لازم و کافی است برای اینکه بسیاری از مشکلات حل شود.

وزیر رفاه دولت نهم با بیان اینکه برجام می‌تواند شرایط و مشکلات و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم را یکی پس از دیگری حل کند که در دولت یازدهم بستر این کار انجام شد، بیان کرد: مردم به معنای واقعی ایثار و همت بالایی به خرج دادند و رای بسیار خوبی برای آقای روحانی رقم زدند. در مرحله اول مشارکت بالا بود و این افتخاری برای نظام است که بالای ۴۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و این بسیار بحث‌برانگیز است و در دنیا بسیار به آن توجه می‌کنند .

روحانی نسبت به دوره قبل ۷ درصد افزایش رای پیدا کرد

او ادامه داد: ۵۷ درصد رایی که به روحانی داده شده نسبت به دوره قبل ۷ درصد افزایش پیدا کرد و این نشانگر بینش سیاسی مردم است.

رای مردم نه به اصولگرایان و آری به گروه رقیب بود

این فعال سیاسی اصولگرا رای مردم به روحانی را نه به اصولگرایی دانست و اظهار داشت: با توجه به عملکردی که اصولگرایان در دوره قبل داشتند مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نشان دادند که اقبالی به اصولگرایان با توجه به تصمیم‌گیری‌هایی که در مجلس و دولت داشته‌اند و خسارت و آسیب‌هایی بر کشور و مردم متحمل کردند، ندارند و عملاً با رای خود نه به اصولگرایان و آری به گروه رقیب آنها گفتند تا بتوانند مسائل را حل کنند بنابراین مسئولیتی که دولت دوازدهم دارد به مراتب سنگین‌تر از دولت یازدهم است چراکه این بار مردم با تمام وجود در انتخابات شرکت کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه پرداختن دولت به مباحث مربوط به اقتصاد حائز اهمیت است و به قول آقای جهانگیری ماشین اقتصادی که در دره افتاده بود بیرون آوردند و حالا باید بتواند به جلو حرکت کند، ادامه داد: لازمه رسیدگی به این امور برنامه‌ریزی، برنامه محوری و استفاده از مدیران مطلوب است.

او با اشاره به پایین آمدن تورم در دولت یازدهم، گفت: هرچند که تورم را پایین آوردند اما عملاً به قیمت رکود اقتصادی بود و همه می‌دانیم که برخی از شهرک‌های صنعتی با رکود مواجه هستند و باید این مسائل برطرف شود و همچنین بحث اشتغال یکی از موارد بسیار اساسی است که باید آن را پیگیری کنیم. اکنون فروش نفت ما به زمان قبل از تحریم برگشته و باید در زمینه سرمایه‌گذاری دقت شود.

چرا از پرداختن به بخش خصوصی خوف داریم

وزیر مستعفی دولت نهم با انتقاد از اینکه به بخش خصوصی کمتر پرداخته می‌شود، افزود: این مساله حائز اهمیت است که حتی در مناظرات هم کمتر به آن توجه شد و نمی‌دانم چرا از پرداختن به بخش خصوصی نگرانی و خوف داریم. در قانون اساسی بخش خصوصی، تعاونی، دولتی وجود دارد و مقام معظم رهبری هم با تاکید بر اصل ۴۴ نسبت به عدم اجرای صحیح آن نگرانی و دلخوری خود را بیان کردند.

نباید تمام منابع دولت درگیر کارهای تصدی‌گری شود

او در ادامه عنوان کرد: نمی‌خواهیم که تمام منابع و دولت درگیر کارهای تصدی‌گری شود. دولت باید سیاست‌گذار باشد اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی را محترم بشماریم در واقع عملاً امکانات مادی و معنوی دولت آزاد می‌شود و می‌تواند در امر سرمایه‌گذاری قدم بردارد.

کاظمی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بیان کرد: افرادی هستند که می‌توانند در داخل کشور سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کنند اما اکنون شاهدیم که با کارآفرینان برخورد مناسبی نمی‌شود و بازار کسب و کار برای امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه است. اگر در بازار کسب و کار دقت شود و بخش خصوصی را فعال کنیم به طور طبیعی منابع مالی دولت می‌تواند آزاد شود و سرمایه‌گذاران داخلی و بخش خصوصی می‌توانند این کار را انجام دهند و بعد از آن می‌توانیم به سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور بپردازیم که به طور طبیعی این افراد هم تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دارند که اگر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از سرمایه‌ای که در خارج از کشور قرار دارد به داخل راه یابند حدود ۴۰۰ میلیارد دلار وارد کشور می‌شود که بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند و این سرمایه‌گذاری می‌تواند حرکت مضاعف برای ایران به وجود آورد.

سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند

کاظمی گفت: اگر بحث برجام را به عنوان شرط لازم و کافی داشته باشیم و بتوانیم تبعات مثبت برجام را به اجرا در آوریم؛ این سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و روند رشد را شاهد باشیم و نرخ رشد اقتصادی تغییر خواهد کرد و از رکود اقتصادی خارج و صنعت رونق پیدا می‌کند، تولید ثروت و یا افزایش تولید ناخالص داخلی ایجاد می‌شود و به تبع آن رفاه اجتماعی می‌تواند صورت گیرد.

تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم است

کاظمی در پاسخ به اینکه چه وزارتخانه‌هایی را کلیدی می‌دانید که نیاز به تغییر دارند، گفت: همه وزارتخانه‌ها دارای اهمیت خاص خود هستند اما قاعدتاً باید تیم اقتصادی ترمیم و تقویت شود که وزارت صنعت هم داخل این تیم قرار می‌گیرد. لذا اگر این اتفاق صورت نگیرد نمی‌توانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم و به طور تبع انتظارات مردم بالاست و آنها نیز وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و متناسب با انتظارات مردم باید دولتمردان این کار را انجام دهند.

خلاقیت و شجاعت اولویت تیم اقتصادی دولت

او با اشاره به بحث کابینه دولت دوازدهم و تغییرات احتمالی آن بیان کرد: تیم اقتصادی دولت باید تغییراتی را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین باید دارای ویژگی‌هایی نظیر خلاقیت، شجاعت، دارای تجربه مناسب، پشتکار در تخصص باشند و اگر نخواهیم از بخش خصوصی استفاده کنیم و مانند گذشته به مماشات بپردازیم دولت گسترده‌تر می‌شود؛ بعد از انقلاب دولت‌های ما به جای اینکه کوچک شوند، گسترده‌تر شدند.

عدم هماهنگی داخلی و سیاست‌های اتخاذ شده دلیل شکست اصولگرایان

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: شکستی که اصولگرایان محتمل شدند یک فرآیند طولانی چندساله به دنبال داشت و عملاً از سال ۸۸ که بحث پررنگ‌تری از سوی اصولگرایان صورت گرفت و همچنین اصلاح‌طلبی و اعتدال مطرح شد دولت و مجلس اصولگرا نتوانستند به خوبی کار کنند و با تقابلی که با یکدیگر داشتند عدم هماهنگی داخلی سیاست‌هایی که اتخاذ کردند و برنامه‌هایی که به اجرا در آوردند که موجب شکست‌شان در انتخابات شد؛ به طور مثال در دولت اصولگرایان سه سال تمام بودجه کشور بعد از اردیبهشت ماه تصویب شد که بسیار کار ناشایستی است و این عدم هماهنگی دولت و مجلس و تقابل‌ها درحالی بود که دولت و مجلس اصولگرا بودند .

مجلس اصولگرا با دولت مماشات کرد و بسیاری از مسائل را نادیده گرفت

وزیر مستعفی دولت نهم افزود: در واقع مجلس اصولگرا می‌توانست در بحث بودجه با دولت نهم و دهم برخورد کند اما مماشات کردند و خیلی مسائل را نادیده گرفتند و در این دولت تحریم‌ها در کشور جدی شد و باعث شد خسارات جدی به کشور وارد شود. اما لازم به ذکر است همانگونه که رزمندگان دفاع مقدس با تلاش خود خرمشهر را آزاد کردند با همان همت می‌توانستیم اقتصاد را شکوفا و تعاملات بین‌المللی را معنادارتر کنیم.

با توجه به تعاملات اصولگرایان، شکست آنها قابل پیش‌بینی بود

کاظمی ادامه داد: متاسفانه دولت نهم و دهم باعث شد تحریم‌ها به وجود آید و در دنیا منزوی شویم و با کشورهایی که مرتبه جهانی نداشتند رابطه‌برقرا کنیم و به دنبال آنها برویم و در مقابل با کشورهای صنعتی دنیا قطع ارتباط کنیم به گونه‌ای که در دو سال آخر دولت دهم رشد اقتصادی ایران منفی شد که این مساله جبران‌ناپذیر است و به این سادگی‌ها نمی توان آن را حل کرد بنابراین با تعاملاتی که اصولگرایان در داخل و بیرون داشتند. این شکست آنها در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قابل پیش‌بینی بود.

عدم احترام به نظر مردم اصولگرایان را منزوی کرد

او با بیان اینکه برخی اصولگراها تمامیت‌خواه هستند و اگر کسی با آنها همراه نباشد گویی با انقلاب نیست، گفت: مردم می‌توانند اظهارنظر و نقد داشته باشند اما برخی آقایان بیان می‌کنند هرکس با ما نیست برماست و این حرف اشتباهی است و این رفتارها و عدم احترام به نظر مردم باعث شد که اصولگرایان منزوی شوند.

اگر اصولگرایان اشتباهات گذشته را جبران نکنند از صحنه سیاسی حذف می‌شوند

کاظمی با بیان اینکه در انتخابات مجلس دیدیم که اصولگرایان ۳۰ بر هیچ میدان را به رقیب واگذار کردند و در انتخابات شورای شهر هم ۲۱ بر هیچ باختند، اظهار داشت: بنابراین اگر اصولگرایان نخواهند خود را ترمیم و اشتباهات گذشته‌شان را جبران کنند از صحنه سیاسی کشور به طور کامل حذف خواهند شد.

عدم اتفاق نظر و احترام در اردوگاه اصولگرایی

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا کنار گذاشتن جامعتین موجب شکست اصولگرایان شد، بیان کرد: در بین اصولگراها یک اتحاد و اتفاق نظر وجود ندارد و جبهه مردمی نیروهای انقلاب که به وجود آمد بعد از آن موتلفه منفک و جدا شد و همچنین اصولگراها در داخل خود به نظر هم احترام نمی‌گذارند و آن پنج، شش نفری که در جمنا انتخاب کرده بودند عملاً نظر جمنا نبود و نظر عده‌ای اندک بود که آنها را انتخاب کرده بودند. یعنی به طور مثال آقای بذرپاشی را که دارای سابقه سیاسی و اجرایی نبود چگونه می‌شود رجل سیاسی معرفی کرد اما آنها او را با عنوان گزینه خود مطرح کردند که قابل قبول نبود و این به این معنا است که در داخل خود اتفاق نظر نداشتند کما اینکه رییسی هم اعلام کرد مستقل آمده یعنی از جبهه مردمی نیست و حتی قالیباف هم گفت آنها لطف کردند من را انتخاب کردند اما به گونه‌ای مستقل وارد صحنه انتخابات شد.

او تاکید کرد: اگر برخی اصولگرایان اخلاق سیاسی خود را ترمیم نکنند و تمامیت‌خواهی که در اجرا و مجموعه اصولگرا موجود است برطرف نکنند و با یکدیگر به تعامل نرسند این روند نزولی ادامه خواهد داشت.

ناطق نوری می‌توانست نقش بسیار مهمی در اردوگاه اصولگرایی بازی کند

کاظمی درباره اینکه برخی معتقدند در جریان اصولگرا شخصیت‌هایی که نقش موثر در بدنه داشته باشند مثل خاتمی و مرحوم آیت الله هاشمی و ناطق نوری وجود ندارد، ارزیابی شما چیست، گفت: دسته‌بندی‌های مختلفی در بین اصولگرایان صورت گرفته است و آنها نداشتن یک کاریزمای مناسب در بین خود را احساس می‌کنند و ‌آقای ناطق نوری می‌تواند یک نقش بسیار مهمی در اردوگاه اصولگرایی بازی کند اما متاسفانه تمامیت‌خواهی که در برخی از دوستان اصولگرا وجود دارد باعث شد حتی او را به عنوان یک اصولگرا قبول نداشته باشند و این باعث تشتت آرا در بین آنها شد. فرد یا افرادی که کاریزمای واقعی داشته باشند و بتوانند هدایت مسائل را در اختیار بگیرند در بین اصولگراها وجود ندارد.

او با اشاره به تشکیل جمنا، گفت: با وجود اینکه اصولگرایان جمنا را تشکیل دادند و علی‌رغم تمام هدف و مباحثی که داشتند کاملاً متفرق شدند و اگر به عقب برگردیم در انتخابات مجلس هم زمانی جمع شدند تا یک لیست ۳۰ نفره انتخاب کنند اما اصلاً نتوانستند به یک اتفاق نظر برسند.

کاظمی بیان کرد: در بین اصولگرایان ظرفیتی کاریزماتیک که دارای شیخوخیت و دارای مقبولیت باشد به خاطر رفتارهای غلط از بین رفته است و این یکی از نقاط ضعف آنها است.

او در پاسخ به اینکه یعنی دلیل روی برگرداندن آقای ناطق‌نوری از اصولگرایان مربوط به رفتارهای غلط این جناح است یا دلیل دیگری دارد، گفت: تصور می کنم تفرقه، تصمیم‌گیری‌های‌غلط و عدم احترام به نظر دیگران باعث می‌شود که این تفرقه به وجود‌ آید و وقتی چند بار تکرار شود موجب می‌شود افراد تاثیرگذار دیگر خود را درگیر نکنند.

خاتمی دارای محبوبیت و مشهوریت است/ اصولگرایان سعی نکردند محبوبیت‌ها را افزایش دهند

او با بیان اینکه در درون اصلاح‌طلبان می‌بینیم که آقای خاتمی دارای محبوبیت و مشهوریت است، اظهار داشت: اما در طیف اصولگرا افراد این جریان سعی نکردند محبوبیت‌ها را افزایش دهند شاید افرادی در بین اصولگرایان هستند که مشهوریت داشته باشند اما محبوبیت ندارند، بنابراین وقتی خاتمی با یک پیام چند دقیقه‌ای تاثیر گسترده‌ای به جا می‌گذارد، این به دلیل محبوبیت و مشهوریت و اعمال نفوذی است که در بین گروه‌های مختلف دارد و تاثیرات آن را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، مجلس ۹۴ و انتخابات ۹۶ مشاهده کردیم.

آیت الله هاشمی، ناطق نوری و روحانی سعی کردند به روز حرکت کنند

وزیر رفاه دولت نهم در مورد اینکه به صورت کلی دلیل اینکه شخصیت‌های اصولگرا همچون روحانی، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری بعد از چند دهه به ظرفیتی برای اصلاح‌طلبان تبدیل شدند چیست و چرا اصولگرایان توانایی حفظ ظرفیت‌های خود را ندارند، گفت: افرادی مانند آیت‌الله هاشمی، ناطق نوری و روحانی که در بین اصولگرایان بودند و می‌توانستند با آنها همکاری کنند اما تمامیت‌خواهی اصولگرایان موجب فاصله گرفتن این ظرفیت‌ها شد اما در طیف مخالف سعی کردند از اقشار مختلف استفاده کنند و مرحوم آیت‌الله هاشمی، آقای ناطق‌نوری و آقای روحانی در طول زمان نظراتشان تغییر نکرد بلکه سعی کردند به روز حرکت کنند و اگر مواردی اتفاق می‌افتاد با توجه به مسائل روز با آن مواجه شدند اما برخی از آقایان اصولگرا سعی کردند با محصور کردن خود در گذشته بسیاری از مسائل را رقم بزنند.

اصولگرایان فکر می‌کنند آنها ارزشی هستند و دیگران غیر ارزشی‌

کاظمی با بیان اینکه وقتی بحث ارزش‌ها مطرح می‌شود اصولگرایان فکر می‌کنند آنها ارزشی هستند و دیگران غیر ارزشی‌‌اند؛ اما اینگونه نیست، ادامه داد: طیف‌های مختلف در جبهه جنگ حضور داشتند و به کشور و انقلاب علاقه‌مند هستند و بسیار ارزشی عمل می‌کنند، اما بحث و نظرهایی هم دارند که دلیل نمی‌شود وقتی با آنها تقابل سیاسی دارند به افراد بگویند که ‌آنها غیرارزشی هستند و همین تفکر باعث شد که حتی از ظرفیت‌ نیروهای خوب خود استفاده نکنند.

او در تصریح اینکه برخی معتقدند جانبداری‌های شفاف رسانه ملی از کاندیداهای اصولگرایان باعث روی گردانی مردم از آنها شد، گفت: مردم ما وقتی می‌بینند کسی مورد ظلم واقع می‌شود به سمت او می‌روند و متاسفانه از پیش از انتخابات این اتفاق افتاد اما در مناظرات سعی شد تعادل برقرار شود؛ چند ماه قبل از انتخابات نقدهای خیلی جدی نسبت به دولت در صداوسیما صورت گرفت و به کارهایی که دولت انجام داده بود چندان پررنگ پرداخته نشد و از کسانی که مخالف دولت بودند در مناظره‌ها و میزگردها استفاده کردند.

رای مردم نه به افزایش یارانه بود

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بحث چهار درصد و ۹۶ درصدی که قالیباف در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرد، گفت: این تقسیم‌بندی جامعه یک تفکر غلط اصولگرایی است یعنی ۴ درصد اکنون با رایی که مردم به آقای روحانی دادند ۵۷ درصد شدند یا مثلاً بحثی برای افزایش یارانه مطرح شد که با رای مردم می‌توان تصور کرد که نه به افزایش یارانه بود.

مردم عزم خود را جزم کردند که به رقیب روحانی نه کامل بگویند

او با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید تفکر خود را ترمیم و تعدیل کنند، عنوان کرد: اگر این تفکر اصلاح شود موفق می‌شوند و در غیر این صورت توفیقی نخواهند داشت و یکی از دلایل مشارکت بالای مردم این بود که عزم خود را جزم کردند که به طرف مقابل نه کامل بگویند که گفتند.

کاظمی درباره اینکه محدودیت برای سران اصلاح‌طلب را چقدر قبول دارید و این محدودیت‌ها چقدر موجب شد تا مردم اقبال بیشتری به اصلاح‌طلبان نشان دهند، گفت: بی‌تاثیر نیست البته ناگفته نماند که با توجه به فضای مجازی اطلاع‌رسانی بسیار خوبی صورت گرفت و دیگر مردم بحث رسانه ملی و اخباری که پخش می‌شود را چندان پررنگ نمی‌بینند، لذا از طریق فضای مجازی همه خبرها را دارند اما وقتی به طور عمومی سکان‌داران اجرایی کشور مقداری کم‌‌لطفی می‌کنند مردم به سمت مقابل علاقه پیدا خواهند کرد.

اصولگرایان در صورت جراحی تفکر خود می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور یابند

او درباره اینکه اصولگرها باید برای بازسازی خود چه اقدامی انجام دهند، گفت: به معنی واقعی باید تیغ جراحی را بردارند و تفکراتشان را اصلاح کنند و در این صورت است که می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنند. اما رفتارهای گذشته آقایان این را نشان نداده است و باید نسل دیگری از اصولگرایان روی کاربیاید که واقع‌بین و معتدل باشند که نظر مخالف را بپذیرند، به دیگران احترام بگذارند که پیشینیه آقایان نشان داده که آینده‌شان را هم نمی‌توانند اصلاح کنند مگر اینکه تیغ جراحی بردارند و تفکر اصولگرایی که تمامیت‌خواه است را مورد اصلاح قرار دهند.

روحانی می‌تواند وحدت ملی ایجاد کند

کاظمی درباره اینکه آیا زمان آن رسیده که جریان‌های موجود در کشور به یک‌ گفت‌وگوی تعاملی ملی بپردازند، گفت: کاملاً این شرایط وجود دارد و برای اینکه کشور را رو به جلو قرار دهیم حتما باید وحدت ملی داشته باشیم و آقای روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم می‌تواند این کار را انجام دهد و در کابینه‌اش از آدم‌های توانمند، دارای سوابق درخشان، معتدل و آگاه استفاده کند.

او ادامه داد: شاید کسانی که دارای تفکرات اصولگرای سنتی هستند نتوانند این کار را انجام دهند کما اینکه مطرح شده رای آقای رئیسی می‌تواند ۳۰ میلیون باشد و این تفکر هنوز در موضع‌گیری قرار دارد، بنابراین نمی‌تواند وحدت ملی ایجاد کند. کسانی در وحدت ملی می‌توانند قرار گیرند که قابلیت ترمیم تفکر خود را داشته باشند.

روحانی برای رای اعتماد با مجلس مشکل نخواهد داشت

او در رابطه با رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی روحانی گفت: با توجه به رای بالای روحانی تصور می‌کنم چندان با مجلس برای اخذ رای اعتماد مشکل نداشته باشد و امیدوارم افرادی کارآمد معرفی شوند و قدر این حمایت و پشتیبانی مردم را بدانند تا انتظاراتی که مردم دارند با جهش خوب برآورده شود. لذا مشکلات موجود استحقاق مردم کشور نیست چرا که در کشور مزیت نسبی فراوان داریم و نفت مناسب در رده ۲ و گاز در رده سوم تولید می‌شود و معادن ارزشمند و گسترده در کشور وجود دارد و نیازمند آن هستیم که با یک برنامه‌ریزی از آنها بهره‌برداری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمک رو زخم می پاشی

    • بدون نام

      ما جوانان ایران آرزو میکنیم روزی برسد که جریان اصولگرایی از صحنه سیاسی کشور حذف شود و بجای آن گفتمان خردورزی و عدالت خواهی و دموکراسی خواهی بوجود آید

    • هادی

      واقعا همین‌طوره که گفتی، آنها با غرور خاص خود که دارند، با وعده ریخت و پاش کردن و صدقه دادن به مردم پا در راهی که محمود احمدی‌نژاد هشت سال پیش انجام داده بود میخواستند دوباره همین کار رو با وجود این که میدانستند به ضرر منافع مردم و به نفع دولتی که در آینده میخواهند تشکیل دهند هست، اصرار بر این کار میکردند. مردم فرق بین کسانی که ریاکار و عوام فریبند با کسانی که مردمی عمل می کنند خیلی خوب درک کرده و خواهند کرد. دور باد و کور شود دست و چشم کسانی که منافع حزبی خود را بر منافع ملی و مردمی ایرانیان ترجیح می‌دهند.

    • بدون نام

      جوجه ها رو آخر پاییز میشمارن آقا.

    • بیگی

      اگر این حزب اصولگرا حذف شوند این مردم نفس راحت می کشند این حزب باعث می شود مردم نسبت به انقلاب دلسرد شوند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج