۵۴۵۵۵۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

داعشی‌ های افغانستان به جان هم افتاده‌اند

براساس نامه یکی از شبه‌نظامیان ارشد داعش که به دست آسوشیتدپرس رسیده، جنگ قدرت روزافزونی در داخل شاخه داعش در افغانستان میان شبه‌نظامیان ازبک و پاکستانی که ظاهرا ارتباط بسیار نزدیکی با سرویس اطلاعات قدرتمند اسلام‌آباد دارند، ایجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا: براساس نامه یکی از شبه‌نظامیان ارشد داعش که به دست آسوشیتدپرس رسیده، جنگ قدرت روزافزونی در داخل شاخه داعش در افغانستان میان شبه‌نظامیان ازبک و پاکستانی که ظاهرا ارتباط بسیار نزدیکی با سرویس اطلاعات قدرتمند اسلام‌آباد دارند، ایجاد شده است.
گروه وابسته به داعش در افغانستان که خود را "گروه خراسان" می‌نامد، در حال جنگ با دولت تحت حمایت آمریکا و گروه طالبان است؛ گروهی که به لحاظ تاکتیکی، رهبری و ایدئولوژیکی با گروه خراسان متفاوت است.

شاخه داعش در افغانستان با نام "گروه خراسان" سال ۲۰۱۴ با گروه داعش در عراق و سوریه بیعت کرد اما به طور عمده شامل ناراضیان طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی از جنوب و مرکز آسیا است.

نامه مذکور که متعلق به یکی از شبه‌نظامیان ارشد داعش در افغانستان است، امضایی با نام مستعار "معاویه ازبکستانی" دارد که ظاهرا پس از کشته شدن "عبدالحسیب" که آوریل در عملیات مشترک نیروهای افغانستان و آمریکا کشته شد، ادعای رهبری کرد.

ازبکستانی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه یک ازبک دیگر برای رهبری این گروه انتخاب شده، رد کرده و تاکید کرد که سرویس اطلاعات پاکستان عامل انتشار این شایعات است. در این نامه آمده است: "حتی اگر این اطلاعات درست باشد، معتقدیم که سرویس اطلاعات پاکستان عامل آن است و ما آن را نمی‌پذیریم چرا که همه ما برای خدا و دین او می‌جنگیم." او همچنین نسبت به "فعالیت پشت پرده کافران، ‌سرویس‌های اطلاعاتی و مکاران" هشدار داد.

شبه‌نظامیان متعلق به گروه‌های متحد می‌گویند،‌ شبه‌نظامیانی از آسیای میانه و نیز افغان‌ها خواستار آن هستند که رهبری این گروه از دست پاکستانی‌ها خارج شود؛ با وجود آنکه بنیانگذار داعش در افغانستان موسوم به "حافظ سعید خان" از اعضای قبایل پاکستانی است. خان ژوئیه ۲۰۱۶ در حمله پهپادی آمریکا کشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من نمیدونم تو این دنیای مدرن کنونی این گروهای فسیلی افراطی داعش و امثالش میخان چی رو ثابت کنند

    • بدون نام

      کج فهمی ونفهمی مطلق .آشیانها میپاشند وبا اجساد کثیف خود باشندگان جهنم را اضافه میکنید. بعد ملکوتی شان محو و یکدست شیطانی شده اند هیچ حیوانی تا این حد از پستی سقوط نکرده..تاموجب اتمباران منطقه وبی گناهان دیگر نیز نشوند از ایدئولوژی سراسر جرم وگناه دست نمیکشند.جهل مرکب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج