جاباما
۵۴۵۷۳۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دغدغه‌ی حمید جبلی برای تربیت تماشاگر

حمید جبلی با اشاره به جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک»گفت: نیاز به این جشنواره بنیادین هست، دانشکده و مدرسه بازیگری وجود دارد اما همه این‌ها به تماشاچی نیازمند هستند، این جشنواره قصد ندارد که بچه‌های زیر دبستان را به بازیگر تبدیل کند بلکه ما می‌خواهیم تماشاچی‌های خوبی برای آینده تئاتر تربیت کنیم.

ایسنا: حمید جبلی با اشاره به جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک»گفت: نیاز به این جشنواره بنیادین هست، دانشکده و مدرسه بازیگری وجود دارد اما همه این‌ها به تماشاچی نیازمند هستند، این جشنواره قصد ندارد که بچه‌های زیر دبستان را به بازیگر تبدیل کند بلکه ما می‌خواهیم تماشاچی‌های خوبی برای آینده تئاتر تربیت کنیم.

طبق گزارش رسیده، 16 خرداد ماه آیین آغازین و نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر کشور از جمله حمید جبلی، ایرج راد، محمد حاتمی، حسن وارسته، منوچهر اکبرلو، داوودکیانیان، حسین فدایی حسین، شهرام لاسمی، مهدی شفیعی(مدیر اداره کل هنرهای نمایشی) شهرام کرمی(مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)کوروش زارعی(مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) اصغر همت ( مدیر عامل خانه تئاتر)مهدی قلعه( رئیس هیئت مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر) و اصحاب رسانه در تالار مشاهیر تئاتر ایران مجموعه فرهنگی هنری تئاتر شهر برگزار شد.

این آیین با پخش ویدئویی از فعالیت‌های موسسه هنرهای نمایشی تماشاگان و سپس توضیحات حامد زحمتکش ( رئیس تماشاگان کودک و نوجوان) آغاز شد.

در ادامه حامد زحمتکش از چگونگی حضور حمید جبلی و کمک‌هایش برای پا گرفتن جشنواره گفت و در ادامه شبنم قلی خانی (دبیرجشنواره) را معرفی کرده و دلایلی مبنی بر انتخاب او به عنوان دبیر جشنواره برشمرد و عدم حضور ایشان را به دلیل سفر متذکر شد.

زحمتکش در ادامه بخش‌های مختلف «تماشاگان» را برای خبرنگاران و مدعوین شرح داد و به دوره‌های دو روزه تکمیلی تربیت مربی برای جشنواره «چرخ و فلک» که توسط تماشاگران کودک و نوجوان طراحی و اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت که "ظرفیت این ورک شاپ تکمیل شده و ۲۵ خرداد برگزار خواهد شد."

وی در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره را معرفی کرد؛ رحمت امینی رئیس شورای سیاستگذاری،حمید جبلی رئیس جشنواره، شبنم قلی خانی دبیر جشنواره، حامد زحمتکش قائم مقام دبیر جشنواره، رضا بیات رئیس ستاد جشنواره، علی بهرامی مدیر مالی و دکتر جلال مرادی روانشناس کودک بودند.

در بخش دیگری، مهدی شفیعی(مدیر اداره کل هنرهای نمایشی ) با تشکر از رحمت امینی و موسسه «تماشاگان» گفت:در جامعه فرهنگی قطعا باید حوزه کودک و نوجوان را جدی بگیریم.حوزه کودک و نوجوان مدیران و معلمان آینده ما و شهروندان آینده را هدف می‌گیرد. هنر تئاتر قدرت گفتگو را افزایش می‌دهد و اعتماد به نفس را بالا میبرد.

او تصریح کرد: سرمایه‌گذاریمان را باید از نسل کودک و نوجوان شروع کنیم پیش از این، این اتفاق را در جشنواره آئینی سنتی با نقالی و پرده خوانی کودکان دیدیم. اگر کودکان این دو را بیاموزند دو پشتوانه دارند اول پشتوانه فرهنگی و دومی ادبیات که کاربردی‌تر است و موجب بالا رفتن قدرت اعتماد به نفس و سخن وری فرزندان ما می‌شود.

او سپس گفت: ارتباط با آموزش و پرورش را جدی بگیرید. از معلم‌های هنر دعوت کنید تا در دوره‌های آموزشی موسسه حضور داشته باشند و شاگردهای خوبشان را معرفی کنند. حتما یادآوری می‌کنم مباحث اخلاقی و تربیتی مد نظر باشد.

مهدی شفیعی با تاکید بر این که سنت‌های فراموش شده نیاز به آموزش مجدد دارد افزود: حضور خانواده‌ها موجب اطمینان خاطر آنها به فضای تئاتر است و حضور خانواده‌ها بسیار با ارزش است.

در ادامه داوود کیانیان و منصور خلج از اعضای بنیاد نمایش کودک نیز در راستای اهداف جشنواره و اهمیت کار جدی و علمی برای تئاتر کودکان سخنانی ایراد کردند.

در ابن برنامه احکام شورای سیاستگذاری به اعضای شورا اهداء شد.

رحمت امینی در سخنرانی کوتاهی گفت: تماشاگان شاید نخستین موسسه خصوصی تئاتر باشد که در نظر دارد برای کودکان و خردسالان ۳ تا ۷ سال جشنواره برگزار کند و این یعنی رفتن به سمت ناشناخته‌ها. از دوستان هنرمند تئاتری و حاضر خواستیم که کمک کنند تا چرخ و فلک به مردم معرفی شود و این حرکت خود جوش به نتیجه برسد.

در ادامه مدیر تماشاگان کودک و نوجوان از احترام برومند، منوچهر اکبرلو، رضا بابک، نسرین ارمگان، آزاده مویدی فر، محسن تنابنده، بهنام تشکر، شهرام لاسمی و بنیاد نمایش کودک به عنوان حامیان این رویداد هنری نام برد.

سپس حمید جبلی به همراه منصور خلج از پوستر فراخوان رونمایی کردند.

زحمتکش پس ازمعرفی وب سایت جشنواره به آدرس www.tamashagan.ir در مورد بخش‌های مختلف جشنواره و نحوه ثبت نام گفت: خانواده‌ها از امروز می‌توانند به سایت مراجعه کرده و به صورت آنلاین ثبت کنند. فرم ثبت نام به سیستم هوشمند کد ملی متصل است و نام نویسی با کد ملی انجام می‌شود و امکان هیچ گونه اشتباه نخواهد بود. مهلت ثبت نام تا 31 خرداد ماه تعیین شده است.

وی افزود: پس از ثبت نام از طرف جشنواره جزوات آموزشی، مربی و امکانات مشاوره‌ای در اختیار گروه‌ها قرار خواهد گرفت تا نمایش‌های خود را آماده کرده و فیلم نمایش‌ها را تا تاریخ ۳۰ تیر ماه در صفحه‌ای که در سایت آپارات مشخص می‌شود، بارگذاری کنند. ۱۰ مرداد نمایش‌های پذیرفته شده اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج