۵۴۵۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ساعتی پس از حمله، در حرم امام(ره) چه گذشت؟

ساعتی پس از پایان درگیری، درحالی به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رسیدیم که مردم روزه‌دار بی هیچ تنش یا شتابی، در حال خارج شدن از صحن بودند.

روزنامه ایران: ساعتی پس از پایان درگیری، درحالی به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رسیدیم که مردم روزه‌دار بی هیچ تنش یا شتابی، در حال خارج شدن از صحن بودند.
۵۰ متر به سمت غرب، جنازه یکی از تروریست‌ها که گلوله به سر او خورده بود، روی زمین بود و جنازه تکه تکه شده عامل انتحاری دیگر، هنوز مقابل کلانتری حرم اما گشتزنی و حضور مستمر نیروهای انتظامی و امنیتی در منطقه، نشان می‌داد که بحران مهار شده است. کارگران نیز در حال کار روی داربست‌هایی بودند که بیرون از محوطه قرار داشت. تا پیش از بسته شدن درهای ورودی، مردم بی دغدغه خاطری، در حال رفت و آمد بودند. برخی هم در چادرها یا خودروهای خود استراحت می‌کردند.
آنان صدای شلیک‌های بی وقفه و انفجار پس از آن را شنیده بودند، اما پس از آن دقایق بحرانی، بار دیگر آرامش به منطقه بازگشته بود.
هرچند همه چیز به روال عادی خود بازگشته بود، اما شاهدان روایت دیگری از واقعه داشتند. دقایقی از ساعت ۱۰ صبح گذشته بود که صدای نخستین شلیک‌ها در محوطه حرم امام خمینی(ره) بلند شد. به گفته شاهدان عینی، تروریست‌ها دو جوان بودند؛ کمتر از ۳۰ سال داشتند؛ با لباس عادی، اما جلیقه‌های نظامی بر تن و سراپا مسلح. آنان از در شماره ۷ واقع در ضلع غربی حرم، وارد محوطه شدند. برای رسیدن به این در، آنان از زیرگذر مشرف به این در، یعنی درست از زیر اتوبان تهران - قم بالا آمدند. تنها دو نگهبان غیرمسلح در اتاقک نگهبانی حضور داشتند که تروریست‌ها، پیش از رسیدن به در، اتاقک را به گلوله بستند. در نتیجه این تیراندازی، یکی از نگهبانان از ناحیه صورت زخمی شد.
تروریست‌ها پس از ورود به محوطه حیاط حرم، هر جنبنده‌ای را هدف قرار می‌دادند؛ چه خودرو برقی حمل و نقل زائران و چه عابران. کارگر فضای سبز در همین هنگام به شهادت رسید. آنان در حالی که همچنان شلیک می‌کردند، مسیر خود را به سمت جنوب که به درمانگاه حرم منتهی می‌شد، ادامه دادند. به گفته یکی از نگهبانان حرم، وجود یک تابلوی اشتباه، باعث شد که تروریست‌ها در انتخاب مسیر منتهی به صحن، دچار اشتباه شوند. تروریست‌ها بار دیگر مسیر خود را به سمت شمال و شرق که به درهای صحن منتهی می‌شد، تغییر دادند، مسیری که کلانتری حرم نیز در آن واقع شده بود.
نزدیکی‌های کلانتری بود که آنان به سد نیروهای انتظامی و امنیتی حرم برخوردند. یکی از تروریست‌ها، مقابل در ورودی کلانتری، پس از آنکه مورد اصابت نیروها قرار گرفت، خود را منفجر کرد. تروریست دیگر، با فاصله ۲۰ متری از او، از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و نتوانست جلیقه انتحاری خود را منفجر کند.تا ساعاتی پس از حادثه، تلاش‌ نیروهای امنیتی و انتظامی برای اطمینان از پاکسازی منطقه ادامه داشت. آنان عابران را متوقف و آنان را بازرسی می‌کردند. از جمله خبرنگار «ایران» که مقابل در شماره ۷ حضور داشت، دوبار با اخطار مأموران روی زمین دراز کشید تا علاوه بر بازرسی بدنی، کوله پشتی او نیز بازرسی شود. خودروهایی که کنار اتوبان توقف کرده بودند نیز مورد بازرسی قرار می‌گرفتند.

اما حادثه هرچه بود، تنها در شعاع ۲۰۰ متری درون حیاط حرم باقی ماند. نه در محوطه بیرونی و نه در اتوبان، زندگی عادی ادامه داشت. در بازگشت، در متروی تهران همه چیز عادی بود و مردم با آرامش در حال بازگشت به خانه‌های خود بودند، انگار نه انگار که چند ساعت قبل، چندصدمتر آن طرف تر، حادثه ای تروریستی رخ داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وجود یک تابلوی اشتباه، باعث شد که تروریست‌ها در انتخاب مسیر منتهی به صحن، دچار اشتباه شوند..... چه تروریستهای ماهری!! ....واقعا تروریست بودن ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج