۵۴۶۱۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توصیه مشاوران به ترامپ

منابع آگاه از مکالمات کاخ سفید اعلام کردند، مشاوران ترامپ از او خواستند تا دادستان کل آمریکا را به‌رغم اختلافات اخراج نکند.

خبرگزاری ایسنا: منابع آگاه از مکالمات کاخ سفید اعلام کردند، مشاوران ترامپ از او خواستند تا دادستان کل آمریکا را به‌رغم اختلافات اخراج نکند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جف‌ سشنز، دادستان کل آمریکا با بالا گرفتن اختلافاتش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد استعفا داده بود. این امر به فشارها بر ترامپ که اخیرا جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی را اخراج کرده، افزوده است. کومی قرار است امروز به کنگره برود تا درباره تعاملاتش با رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کند.

به گفته دو منبع مطلع، ترامپ با پیشنهاد استعفای دادستان کل آمریکا موافقت نکرد و اکنون هم به او مشاوره داده شده تا جف سشنز را در مقامش نگه دارد.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود گفتند، مشاوران سیاسی و حقوقی کاخ سفید در ماه‌های گذشته به رئیس‌جمهوری آمریکا گفتند که اخراج سشنز یک جنجال سیاسی دیگر به راه می‌اندازد و پر کردن این سمت در داخل دولت سخت‌تر می‌شود. یکی از منابع گفت: این توصیه به او شده است اما ممکن است که او به این توصیه‌ها عمل نکند.

یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید هم تایید کرد که مشاوران ترامپ به او توصیه کردند که سشنز را در مقام دادستانی کل آمریکا حفظ کند و دلیلشان هم این است که او بهترین فرد در این سمت است.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه اظهارنظری نکرده است. به طور معمول، تراپ به توصیه مشاورانش بی‌اعتنایی می‌کند.

اوایل هفته ترامپ در پیامی توئیتری نوشته بود: "وزارت دادگستری به رهبری سشنز اشتباه کرده که نسخه ضعیف‌شده و به لحاظ سیاسی صحیح، پیشنهادم برای ممنوع کردن ورود مسافرانی از چندین کشور عمدتا مسلمان را به دادگاه عالی تسلیم کرد." این اظهارات ترامپ، کار وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا را برای دفاع از این ممنوعیت سخت می‌کند چرا که آنها تاکید دارند، ممنوعیت مذکور علیه مسلمانان نیست!

تیرگی روابط جف سشنز، دادستان کل آمریکا با دونالد ترامپ از آنجا آغاز شد که سشنز ماه مارس خود را از تحقیقات مربوط به مداخله روس‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ کنار کشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج