جاباما
۵۴۶۳۲۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

وکیل ترامپ، اظهارات «کومی» را تکذیب کرد

وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری، برخی اظهارات جنجالی «جیمز کومی» رئیس برکنار شده این سازمان در جلسه علنی امروز سنای آمریکا را تکذیب و احتمال پیگرد قانونی او را مطرح کرد.

خبرگزاری ایرنا: وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری، برخی اظهارات جنجالی «جیمز کومی» رئیس برکنار شده این سازمان در جلسه علنی امروز سنای آمریکا را تکذیب و احتمال پیگرد قانونی او را مطرح کرد.

به نقل از تارنمای خبری روزنامه تلگراف، مارک کازویتیس در واکنش به این ادعای کومی که گفته بود رئیس جمهوری آمریکا از او «ابراز وفاداری» خواسته بود، گفت: رئیس جمهوری هیچ گاه از آقای کومی نخواسته بود که به او ابراز وفاداری کند. این موضوع هیچ گاه به هیچ حالت و مفهومی مطرح نشد.

رئیس سابق اف.بی.آی در جلسه صبح امروز سنا همچنین مدعی شده بود که ترامپ از وی خواسته بود تا تحقیقات خود را در ارتباط با تخلف های احتمالی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی کاخ سفید متوقف کند. وکیل ترامپ این موضوع را هم تکذیب کرد.

کازویتیس در این خصوص افزود: آشکار است که افرادی در دولت هستند که از طریق افشای گزینش شده و غیرقانونی اطلاعات و مکالمات محرمانه، در راستای تضعیف دولت تلاش می کنند.

آقای کومی اکنون خود اذعان کرده است که یکی از این افراد بوده است.

اشاره وی به بخشی از اظهارات کومی است که گفته بود متن مکالمات خود با رئیس جمهوری آمریکا را، برای جلوگیری از تحریف های احتمالی، ثبت کرده و بخشی از آنها را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

به گزارش ایرنا، جیمز کومی ماه گذشته میلادی در حالی که هدایت یک تیم تحقیقاتی برای پیگیری اتهام ارتباط نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا با دولت روسیه را بر عهده داشت، با دستور ناگهانی ترامپ از سمت خود برکنار شد.

وی صبح امروز (پنجشنبه) در جمع نمایندگان سنای آمریکا، علت اخراج خود را تلاش برای تغییر مسیر این تحقیقات دانست و گفت : می دانم که دلیل اخراجم مرتبط با نحوه پیشبرد تحقیقات روسیه بود که از برخی جهات، رئیس جمهوری را تحت فشار قرار داد و او را آزرده خاطر ساخت.

کومی همچنین ترامپ را به تلاش برای بدنامی خود متهم کرد و اظهار کرد: با اینکه قانون رئیس جمهوری را ملزم به ارائه هیچ دلیلی برای اخراج رئیس اف.بی.آی نمی کند، دولت تصمیم گرفت با گفتن اینکه اف.بی.آی در آشفتگی بسر می برد، ضعیف اداره می شود و کارکنانش اعتماد خود را نسبت به مدیریت آن از دست داده اند، من و از آن مهمتر، این سازمان را بدنام کند.

وی افزود: این حرفها دروغ بود و بسیار متاسفم که کارکنان اف.بی.آی و مردم آمریکا مجبور به شنیدن آنها بودند.

همزمان با ادای شهادت کومی در مجلس سنا، ترامپ در خلال سخنرانی در یک کنفرانس مذهبی، دولتش را «تحت محاصره» خواند و وعده داد که از چالش های پیش رو عبور کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف هست برای ترامپ کلمه(آقا) بکار برد. پیشنهاد میگردد و بهتر آنست بگوییم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج