جاباما
۵۴۶۶۵
۵۱۱۲
۵۱۱۲
پ

اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

در دنیای کامیک بوک ها یا همان کتاب های مصور که اغلب آنها آمریکایی هستند دو کمپانی شناخته شده حضور دارند که توانسته اند بیشتر مخاطبان این رسانه را از آن خود کنند.قصد داریم سری بزنیم به دنیای پر رمز و راز این کمپانی ها. از بتمن و سوپرمن بگیرید تا شخصیت های منفی مانند جوکر و دارک سید

اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

مجله دانستنیها: در دنیای کامیک بوک ها یا همان کتاب های مصور که اغلب آنها آمریکایی هستند دو کمپانی شناخته شده حضور دارند که توانسته اند بیشتر مخاطبان این رسانه را از آن خود کنند. یکی از آنها Marvel Comics است (ناشر کامیک ها و شخصیت هایی مانند اسپایدرمن و مرد آهنی) که والت دیزنی در سال 2009 آن را به قیمت 4 میلیارد دلار خرید و دیگری که رقیب سرسختی به نظر می رسد کمپانی DC Comics است که تحت نظر برادران وارنر به فعالیت های خود ادامه می دهد (براساس گزارشی در سال 2008، 80 درصد بازار کتاب های مصور دست این دو کمپانی است).

در این شماره و به بهانه انتشار بازی به نام Injustice-Gods Among Us که در دل خود بیشتر شخصیت های اصلی کتاب های مصور DC Comics را دارد - از بتمن و سوپرمن بگیرید تا شخصیت های منفی مانند جوکر و دارک سید - قصد داریم سری بزنیم به دنیای پر رمز و راز این کمپانی تا ببینیم چگونه توانسته تا این حد رشد کند، شخصیت های خیالی و مهم آن کدامند و آدم هایی که نقش کلیدی را در موفقیتآن به عهده داشتند چه کسانی هستند. در ضمن در مورد خود بازی هم صحبت خواهیم کرد.

شروع به کار DC Comics به سال 1934 میلادی و به زمانی برمی گردد که هنوز کامیک بوک ها به صورت نامنظم و پراکنده و به صورت بخشی مجزا و پاورقی در مجلاتس رگرم کننده منتشر می شدند. در زمانی که نه محتوای داستانی و تصویری این کامیک ها نسخه اصلی بودند و نه استانداردی برای شکل و شمایل چنین محتوایی وجود داشت، شخصی به نام «مالکم ویلر - نیکلسون» کمپانی نشری به نام National Allied Publications را راه اندازی کرد.

اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

بعد از این اتفاق خود ویر - نیکلسون بر آ« شد تا به عنوان اولین کسی که به صورت تخصصی مجلات یا کتاب های مصور منتشر می کند حق نشر و چارچوبی معین (مانند قطع مجله که ۱۰ در ۱۵ اینچ بود) را به ثبت برساند. یا به چاپ رسیدن New Fun: The Big Comic Magazine که از دل انتشاراتی ویلر - نیکلسون بیرون می آمد، دنیا در سال ۱۹۳۵ شاهد اولین کتاب مصوری بود که تمام اجزای آن (از داستان، تصاویر و ...) به صورت نسخه اصلی و نه کپی کار شده بود. تاثیرگذاری New Fun و چارچوبی که برای کتاب های مصور تعریف کرد به حدی بود که نویسنده ای به نام «نیکی رایت»، ویلر - نیکلسون را بدعت گذاری نوین در این عرصه خواند.

با انتشار نسخه ششم New Fun در سال ۱۹۳۵، نویسندگانی مانند «جری سیگل» و «جوشاستر» به جمع دیگر کارکنان ویلر - نیکلسون پیوستند تا در آینده همین دو نفر با کمک دیگر دوستانشان موجبات ایجاد شخصیتی به نام سوپر من شوند. ویلر - نیکلسون در همان سال دومین مجله خود را به نام New Comics منتشر کرد که بعدها به نام Adventure Comics تغییر نام داد. این مجله کامیک که تا سال ۱۹۸۳ منتشر شد با ۵۰۳ نسخه هبه عنوان یکی از طولانی ترین سری کتاب های مصور در دنیا شناخته می شود.

DeteCtive Comics وارد می شود

سومین محصول National Allied Publications مجله ای بود به نام Detective Comics که اولین شماره آن در سال ۱۹۳۶ منتشر شد؛ مجله ای که بعدها از دل شخصیت های آن بتمن متولد شد. این آخرین عنوانی بود که ویلر - نیکلسون آن را شخصا و به تنهایی نامگذاری کرد. بدهی سنگین او به شخصی به نام «هری داننفلد» که محصولات او را چاپ و توزیع می کرد باعث شد ویلر - نیکلسون او را در کمپانی اش شریک کند و همین کافی بود تا کمتر بتواند در امور کمپانی شرکت کند. گرچه بعدها به خاطر تشدید این فشار مالی، ویلر - نیکلسون به کل از کمپانی خارج شد.

بعد از رفتن ویلر - نیکلسون، چهارمین عنوان از سری مجله های کامیک که Action Comics نام داشت منتشر شد. از این سری به عنوان یکی از رازهای موفقیت و ماندگاری National Allied Publications که بعدها آن را DC Comics نامگذاری کردند یاد می کنند؛ چرا که شخصیت ماندگاری مانند سوپرمن از دل همین مجله بیرون آمد سال ۱۹۶۷ کمپانی وارنز DC Comics را خرید و تمام حق تالیف آن را به نام خود کرد. این اتفاق باعث شد خون تازه ای به رگ های این کمپانی در روزهایی تزریق شود که رقیب اصلی آنها یعنی Marvel Comics داشت همه بازار کتاب های مصور را از آن خود می کرد. آنها زنده ماندند تا در DC Comics ۲۰۱۱ اعلام کند اولین کمپانی است که محصولات خود را به صورت دیجیتالی عرضه خواهد کرد.


شخصیت های معروف کمپانی DC Comics در دنیای کامیک بوک چه کسانی هستند؟

وقتی از کامیک بوک های DC سخن به میان می آید نمی شود درباره شخصیت های مهم و به یادماندنی آن حرفی نزد؛ شخصیت هایی که هر کدام پیشینه، ماجرایی شنیدنی دارند و جذاتبیت یک کتاب مصور کاملا به حضور آنها و پیچیدگی هایشان بستگی دارد. در کل می توان گفت کتاب های مصور بدون قهرمانان، ضد قهرمان ها و بدمن هایش کتاب های نقاشی بیش نیستند.

اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Batman

نام واقعی: بروس وین
شخصیت: قهرمان
طراح: باب کین، بیل فینگر
اولین حضور: Detective Comics#27
حضور در کتاب های مصور: ۹۷۸۳ بار

بروس وین که در کودکی شاهد به قتل رسیدن پدر و مادر میلیاردرش بود، قسم می خورد انتقام آنها را بگیرد. تمرین های سخت و طاقت فرسا او را هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ ذهنی آماده این کار می کند، تکنیک های کارآگاهی را می آموزد و در هنرهای رزمی و روان شناسی کیفری استاد می شود. اما بعد از بازگشت به شهر گاتام (شهر پدری) حس انتقام را فراموش کرده و به دفاع از مردم بی پناه شهر در برابر مجرمانی می پردازد که می خواهند شهر و مردمانش را نابود کنند.

ترس از خفاش در کودکی و استفاده از سلاح های تکنولوژیک باعث می شود. لباس خفاش را بر تن کند و نام بتمن را بر خود بگذارد. اینگونه است که بتمن افسانه ای متولد می شود. در حال حاضر بتمن در شش عنوان کامیک بوک مانند Batman: The Dark Knight، Justice League و Detective Comics حضور دارد.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Superman

نام واقعی: کال - ایی، کلارک کنت
شخصیت: قهرمان
طراح: جری سیگل، جو شاستر
اولین حضور: Action Comics #1
حضور در کتاب های مصور: ۹۷۸۳ بار

گرچه داستان ها و روایت های متعددی درباره اصالت و خاستگاه سوپرمن گفته شده؛ اما آنچه مسلم است او فرزند دانشمندی به نام جُر - ایی است که در سیاره ای به نام کرایپتون زندگی می کرد؛ اما وقتی پدرش متوجه می شود کرایپتون در حال نابود شدن است فرزندش را به همراه سفینه ای به سمت زمین شلیک می کند. سفینه با زمین زراعی خانواده ای به نام کنت برخورد می کند که زوج تنهایی در آن حضور دارند. به فرزند خواندگی کال - ایی توسط آنها و انتخاب نام کلارک برای او، زندگی جدیدی برای سوپرمن رقم می زند. با بزرگتر شدن کلارک او به متروپلیس می رود و روزنامه نگار می شود؛ اما در همین حین متوجه قدرتماورایی که دارد می شود. او می فهمد که از نور خورشید انرژی می گیرد. بدین ترتیب او محافظ شهر و انسان هایش در برابر خطراتی می شود که آنها را تهدید می کند. سوپرمن در داستان هایش در حال حاضر مشغول مبارزه با H'el، بدمن سرسختی است که می خواهد به گذشته برود و سوپرمن را در همان دوران کودکی بکشد.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Flash

نام واقعی: جی گریک، بری آلن، والی وست، برن آلن
شخصیت: قهرمان
طراح: کارماین اینفانتینو، مارک وید
اولین حضور: Showcase#4
حضور در کتاب های مصور: نامشخص

فلش از آن دست قهرمان هایی است که لباس مخصوصش توسط چندین آدم معمولی دست به دست شده و از نسلی به نسل دیگر راه پیدا کرده اما همه کسانی که توانسته اند به نوعی لباس قرمز رنگ فلش را بر تن کنند مشکلاتی یکسان داشتند؛ کند بودن هنگام دویدن و همیشه دیر رسیدن سر قرارها و دیدارها و ابرقهرمان شدن آنها باعث شده این نقیصه نه تنها برطرف شود؛ بلکه به سریع ترین انسان روی زمین مبدل شوند. اولین کسی که توانسته لباس فلش را بر تن کند «جی گریک» است که در زمان تحصیل، حین کار کردن در آزمایشگاهی روی جداسازی عناصر آب سنگین، تحت تاثیر رادیواکتیو قرار می گیرد و یک شبه، از کندترین بازیکن فوتبال که مورد تمسخر همگان است تبدیل به سریع ترین بازیکنی می شود که تا به حال جهان به خود دیده. بعد از این اتفاق، فلش از نیروی شگفت انگیز خود برلای دفاع از انسان های مظلوم استفاده می کند. بعد از گریک، چهار انسان دیگر هم این لباس را بر تن می کنند که از آخرین آنها در کامیک بوکی به نام Final Crisis در سال ۲۰۰۸ رونمایی شده است.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Bane

نام واقعی: نامعلوم
شخصیت: بدمن
طراح: چاک دیکسون، گراهام نولان
اولیه حضور: Batman: Vengeance of Bane #1
حضور در کتاب های مصور: ۴۰۴ بار

بین را باید یکی از خطرناکترین دشمنان بتمن دانست. او علاوه بر اینکه مانند اغلب دشمنان شوالیه تاریکی از هوش سرشاری برخوردار است، از لحاظ فیزیکی هم می تواند دردسرهای زیادی را برای او بیافریند. بین از یکی از زندان های آمریکای جنوبی به نام پنا درو گریخته و به گاتام آمده تا برنامه خود را عملی کند؛ نابودی کامل شهر! در کامیک بوک ها او تنها کسی است که توانسته بتمن را به صورت فیزیکی در هم بشکند که این اتفاق در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» کریستوفر نولان هم به نمایش درآمده است.

از گذشته او همین را می دانیم که به خاطر جرم های پدرش مجبور شده کودکی خود را در زندان سپری کند و خشونت هایی که در آنجا تجربه کرده او را چنین ترسناک و وحشی بار آورده.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Green Arrow

نام واقعی: الیور جانسن کوئین
شخصیت: قهرمان
طراح: مارت ویسینگر، جورج پاپ
اولین حضور: More Fun Comics #73
حضور در کتاب های مصور: ۲۲۲۱

«گرین ارو» در حین اینکه محافظ شهر استارسیتی است، شوهر سابق بلک کنری هم هست، معلم شخصیتی به نام آرسنال، پدر کانر هاوک، مربی اسپیدی و یکی از اعضای «اتحادیه عدالت» هم هست که در آن بتمن و سوپرمن و دیگر قهرمانان DC حضور دارند. گرین ارو مانند بروس وین بعد از مرگ پدر و مادرش ارثیه ای کلان از آنها به ارث می برد اما خیلی زود از طرف کارمندانش به او خیانت شده و در دریایی او را غرق می کنند ولی او معجزه وار نجات پیدا می کند اما در جزیره ای متروکه می افتد که مجبور می شود برای زنده ماندن دست به شکار بزند. این ماجرا از او تیراندازی قهار می سازد و راه انتقام را به او نشان می دهد که در نهایت او تبدیل به قهرمان شهر شده و سر وقت مجرمان و اشرار شهرش می رود تا با آنها تسویه حساب کند.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Joker

نام واقعی: نامعلوم
شخصیت: بدمن
طراح: بیل فینگر، باب کین
اولین حضور: Batman #1
حضور در کتاب های مصور: ۱۵۷۰ بار

دشمن اصلی بتمن در تمام طول تاریخ؛ بدذاتی او به قدری است که حتی لقب شیطان هم برازنده اوست. یک روانپریش، تبهکار و قاتل زنجیره ای که تمام این کارها را برای دلخوشی خود انجام می دهد. او به قدری از این کارها لذت می برد که دوست ندارد هیچ وقت بتمن را بکشد، حتی با اینکه فرصت های زیادی را برای انجام این کار داشته اما دوست دارد همیشه بتمن را جلوی خود داشته باشد تا حوصله اش از زندگی سر نرود!

هر چند از گذشته جوکر اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما در شماره ۱۶۸ کامیک بوک Detective Comics برملا شد که قبل از اینکه او به جوکر تبدیل شود، لقب Red Hood را یدک می کشید که با پوشیدن شنلی قرمز جزو قهرمانان شهر گاتام بود اما وقتی به صورت اتفاقی درون حمامی از اسید افتاد، چهره اش برای همیشه تغییر کرد و آن لبخند ترسناک روی لبانش نشس. در حال حاضر جوکر نقش اصلی را در کامیک بوکی به نام Death of the Family بازی می کند که قرار است در آن تمام اعضای خانواده بتمن را بکشد چرا که از نظر او، دلیل ضعیف شدن بتمن خانواده اوست. شاید به همین خاطر است که جوکر از طرف مجله امپایر جوکر به عنوان شرورترین شخصیت دنیای کامیک بوک ها معرفی شده.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Darkseid

نام واقعی: آکساز
شخصیت: بدمن
طراح: جک کربی
اولین حضور: Superman's Pal, Jimmy Olsen #134
حضور در کتاب های مصور: ۷۸۱ بار

در سیاره ای به نام آپوکالیپس (Apokolips)، طرفداران شاو را به عنوان شیطان می شناسند و همانند یک سلطان می پرستند. او می خواهد با دست یافتن به Anti-Life Equation اذهان تمامی موجدات زنده جهان هستی را در کنترل خود دربیاورد. نقشی را که جوکر برای بتمن بازی می کند، دارک سید برای سوپرمن ایفا می کند. ریشه و خاستگاه این موجود شیطانی چیزی شبیه افسانه ها و اساطیر یونانی است. او که فرزند رب النوع های سیاره آپوکالیپس است بعد از کشتن مادر و ربودن قدرتی جادویی از پدر و برادرانش و کشتن آنها به فرمانروایی آن سیاره می رسد اما این پایان خواسته هایش نیست و نخواهد بود.


اتحادیه ابرقهرمان های دوست داشتنی

Mr Freeze

نام واقعی: دکتر ویکتور فرایز
شخصیت: ضد قهرمان
طراح: باب کین، شلدون مالداف
اولین حضور: Batman #121
حضور در کتاب های مصور: ۳۴۸

آقای یخ، مستر فریز شخصیت جالبی است که اغلب اوقات دشمن بتمن و گاهی متحد او محسوب می شود. اسم اصلی او دکتر ویکتور فرایز است که به خاطر بهبود یافتن همسر مریضش حاضر است دست به هر کاری بزند. او مشغول آزمایشاتی برای بهبود همسرش است اما در یکی از آزمایشات حادثه مرگباری رخ می دهد و دکتر به انسانی تبدیل می شود که اگر گرمای اتاق کمی بالا برود، می میرد. این تحولات او را به مستر فریزی تبدیل می کند که همه چیز ... حتی قانون را زیر پا می گذارد تا بتواند خود و همسرش را خوب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج