جاباما
۵۴۶۷۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سفر سوال برانگیز ترامپ به عربستان

نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات های مجلس آمریکا سفر ترامپ به عربستان بعنوان اولین سفر خارجی او را سوال برانگیز خواند و گفت که در صدد تحقیقات در مورد این سفر است.

خبرگزاری ایرنا: نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات های مجلس آمریکا سفر ترامپ به عربستان بعنوان اولین سفر خارجی او را سوال برانگیز خواند و گفت که در صدد تحقیقات در مورد این سفر است.

وی روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبری ام اس ان بی سی گفت که به نظر او این که ترامپ در اولین سفررسمی خود به خارج از این کشور تصمیم به دیدار از عربستان گرفته از نظر او اقدامی عجیب و سوال بر انگیز است.

وی افزود که از نظر او در مقام کسی که در تحقیقات مربوط به واقعه 11 سپتامر شرکت داشته و از سوء ظن هایی که در آمریکا و در میان مردم عربستان نسبت به دخالت این کشور در حمله مذکور وجود دارد این سفر در ذهن او سوالاتی را بر انگیخته و او را وادار به تحقیقات در این زمینه کرده است.

وی ادامه داد که بطور سنتی روسای جمهوری کشورش در اولین سفر رسمی خود کشورهای متحد و نزدیک آمریکا از قبیل کانادا و یا مکزیک را انتخاب کرده اند همین مساله سفر ترامپ به این کشور خاورمیانه را سوال برانگیز و غیر عادی کرده است.

ترامپ در اولین سفر رسمی خود به کشور های خارجی که مدت 9 روز ادامه داشت، ابتدا (30 اردیبهشت) به عربستان سفر کرد.

چند روز پس از سفر ترامپ ، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی، روابط دیپلماتیک خود با قطر را که یک کشور عربی با اکثریت سنی است، قطع کردند و درفاصله کمتر از یک هفته از این واقعه عوامل تشکیلات تروریستی و تکفیری داعش در ۲ حمله همزمان به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل حمله کردند و شماری از هموطنان ما را به قتل رسانده و مجروح شدند.

بسیاری از ناظران سیاسی این حمله جنایتکارانه را حاصل سفر ترامپ به عربستان دانستند و گفتند که وی در این سفر با سخنان تحریک آمیز خود عملا کارت سبزی در اختیار سران ریاض گذاشته است و این احتمال وجود دارد که رهبران عربستان با دلگرمی به این سخنان ترامپ در چنین اقدامی دست داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج