جاباما
۵۴۶۸۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ارتش سوریه به مرز عراق رسید

یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد، یگان‌های ارتش توانستند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق منطقه صحرای سوریه "بادیه الشام" شوند.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد، یگان‌های ارتش توانستند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق منطقه صحرای سوریه "بادیه الشام" شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانان خود توانستند روز جمعه به مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق التنف در عمق بادیه برسند.

وی خاطرنشان کرد، یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح با همکاری هم‌پیمانان خود به عملیات نظامی موفقیت‌آمیز خود در عمق صحرای سوریه ادامه داده و توانستند بعد از ظهر جمعه به مرزهای سوریه و عراق برسند.

به گفته این منبع، یگان‌های ارتش مقرهای نظامی خود را در منطقه را بعد از نابودی آخرین تجمعات داعش در این منطقه تثبیت کردند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد، ارتش سوریه بر مساحت ۵۰۰۰ کیلومتری تسلط یافته که به مساحت ۱۵ هزار کیلومتری که از آغاز عملیات در بادیه تسلط یافته بود، افزوده می‌شود.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان این کشور است، ارتش سوریه برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به مرزهای مشترک با عراق در شرق سوریه رسیده است.

احتمالا این پیشروی ارتش منجر به تنش جدید با ائتلاف ضد داعش می‌شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، ده‌ها نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه به نقطه‌ای در نزدیکی مرزها یعنی به ۷۰ کیلومتری شمال شرق گذرگاه التنف رسیدند.

ائتلاف هنوز هیچ واکنشی به این پیشروی نداشته است اما تاکید کرده است، اقدام نیروهای هم‌پیمان سوریه همچنان مایه نگرانی ماست و تدابیر لازم را برای حمایت از نیروهای خود که در منطقه حضور دارند، اتخاذ می‌کنیم.

سرگئی سورووکین، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد، ارتش سوریه بر مسافت ۱۰۵ کیلومتری مرزهای اردن و سوریه تسلط یافته است.

وی به اسپوتنیک گفت: در جریان حمله ارتش سوریه به مقرهای داعش مساحت ۱۰۵ کیلومتری مرزهای اردن و سوریه به تصرف نیروهای ارتش سوریه درآمد.

این مقام نظامی روس افزود: نیروهای مسلح سوریه با مقاومت جنگنده‌های ائتلاف در زمان نزدیک به جنوب سوریه روبه‌رو شدند و روسیه از آنها خواست به مقرهای جدید ارتش سوریه نزدیک نشوند.

این تحولات یک روز بعد از هدف قرار دادن نیروهای هم‌پیمان نظام در اطراف پایگاه التنف و در پی آن هدف گرفتن پهپاد متعلق به نیروهای حامی بشار اسد توسط نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در جنوب سوریه است.

همچنین جف دیویس، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرد، روسیه برای آرام کردن اوضاع در نزدیکی شهرک التنف در جنوب سوریه بسیار همکاری دارد.

کاپیتان دیویس اظهار داشت، منطقه نزدیک به التنف که آمریکا آن را منطقه حائل برای خود می‌داند، آرام است و آن به تلاش‌های روسیه در این زمینه بازمی‌گردد.

وی ادامه داد، مذاکرات در این زمینه با مقامات نظامی ارتش روسیه و در سطح عالی‌رتبه وجود داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج