۵۴۶۹۳۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وزنه برداری در آستانه حذف از المپیک

رئیس IOC هشدار داد در صورتی که تغییراتی در وضعیت کنونی وزنه‌برداری ایجاد نشود، احتمال حذف این رشته از المپیک وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: توماس باخ، رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) می‌گوید در صورتی که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) نتواند بحران دوپینگش را کنترل کند، باید تغییراتی در برنامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به وجود بیاید.

او می‌گوید که المپیک ۲۰۲۴ شامل تمامی ۲۸ رشته‌ای که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بوده‌اند، خواهد بود، اما هشدار داد که تمامی ۲۸ فدراسیون جهانی باید در بهترین وضعیت مطابق با معیارهایی که IOC تعیین کرده، باقی بمانند.

باخ در کنفرانس خبری‌اش در لوزان سوئیس با اشاره به مثبت اعلام شدن دوپینگ‌های وزنه‌بردارن بیشتری با تست مجدد نمونه‌های دوپینگ آنها از بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ گفت: هیئت مدیره کمیته بین‌المللی المپیک شرایط جدیدی را برای ورزش وزنه‌برداری تعیین کرده است. این بدین معناست که فدراسیون جهان وزنه‌برداری گزارشی رضایت‌بخش از فعالیت‌هایش در مورد مشکل گسترده دوپینگی که این ورزش با آن روبه‌رو است، به IOC ارسال کند.

در حالی که حضور رشته وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام است، همین حالا هم وزنه‌بردای از تصمیم هیئت مدیره IOC ضربه خورده است. با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، سهمیه‌های ورزشکاران این رشته به منظور ارتقای سطح کیفی آن، در بازی‌های المپیک کاهش یافته است. وزنه‌برداری یکی از رشته‌هایی است که سخت‌ترین ضربه را از کاهش سهمیه ورزشکاران حاضر در المپیک پیش‌رو خورده است.

باخ گفت: پیغامی خیلی صریح به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فرستادیم و آنها را در جریان برنامه کاهش سهمیه ورزشکاران این رشته ورزشی به ۶۴ نفر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ قرار دادیم.

رئیس IOC با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در ماه‌های اخیر گام‌های مثبتی در زمینه بازیابی اعتماد کمیته بین‌المللی المپیک برداشته است، تصریح کرد: در آخرین مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌‌بردای (انتخابات اخیر این فدراسیون) انجام برخی امور به تصویب رسید و باید ببینیم به چه نحوی این برنامه‌ها را به اجرا خواهند گذاشت و چطور این ایده‌ها را اجرایی خواهند کرد. سپس ما تصمیمات خود را در این زمینه خواهیم گرفت، البته با در نظر گرفتن اینکه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همکاری لازم با آژانس ضد دوپینگ جهانی (WADA) داشته و گام‌های در این زمینه برداشته که ما خواهان تلاش‌های بیشتری از سوی آنها هستیم.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ۶ ماه وقت دارد تا تغییرات بیشتری را در این ورزش اجرایی کند و در المپیک باقی بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج