جاباما
۵۴۷۰۱۱
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

تفاوت قبض برق دارندگان کولرهای گازی و آبی

معاون دفتر مدیریت مصرف برق توانیر با بیان اینکه مشترکان برق تنها با یک عمل ساده می توانند در ساعت های گرم روز (۱۱ تا ۱۶ هر روز) از میزان قبض برق خود بکاهند، گفت: مبلغ قبض برق دارندگان کولرهای گازی و آبی متفاوت است.

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مدیریت مصرف برق توانیر با بیان اینکه مشترکان برق تنها با یک عمل ساده می توانند در ساعت های گرم روز (۱۱ تا ۱۶ هر روز) از میزان قبض برق خود بکاهند، گفت: مبلغ قبض برق دارندگان کولرهای گازی و آبی متفاوت است.
احمدی یزدی با بیان اینکه میزان مصرف برق کولرهای گازی دست دوم(مستهلک) بین ۳ تا ۴ برابر بیشتر از کولرهایی است که به صورت نو خریداری و نصب می‌شود، گفت: مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی دست دوم، مبلغ قبض برقشان افزایش چشم گیری خواهد داشت.

وی افزود: تقریبا در اکثر روزهای شش ماهه اول سال (به جز روزهای تعطیل) نقطه اوج مصرف برق بین ساعت های ۱۴ تا ۱۵ به ثبت می رسد، بنابراین بررسی ها نشان می دهد که نوسان اندکی میان ساعت ها و حتی دقایق نقطه اوج مصرف برق در این روزها وجود دارد که همین موضوع نشانگر آن است که در همان ساعت ها، دمای هوا نیز به اوج خود می رسد و این عامل، مصرف برق را افزایش می دهد.

به گفته وی، به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، مصرف برق بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

وی افزایش مصرف برق بین ساعت های ۱۱ تا ۱۶ هر روز را نشانگر ورود یک نوع مصرف کننده خاص به شبکه برق دانست اظهار داشت:نمی توان مشترکان را از داشتن و استفاده وسایل سرمایشی (انوع کولرها، چیلرها و.. ) محروم کرد بلکه باید نحوه درست استفاده از این نوع وسایل توسط مشترکان رعایت شود.

یزدی با بیان این که مشترکان تنها با یک عمل ساده می توانند در ساعت های گرم روز (۱۱ تا ۱۶ هر روز)، ضمن حفظ رفاه و بهره گیری از باد خنک وسایل سرمایشی، از میزان قبض برق خود نیز بکاهند، گفت: براین اساس دارندگان کولرهای گازی با تنظیم دمای این نوع کولرها بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و دارندگان کولرهای آبی با استفاده از دور کند این نوع وسایل می توانند از مصرف برق خود به میزان بسیاری بکاهند و در عین حال مبلغ قبض برق خود را نیز کاهش دهند.

وی درعین حال با اشاره به این که میزان مصرف برق کولرهای گازی حدود ۴ برابر بیش از کولرهای آبی است، خاطر نشان کرد: میزان مصرف برق کولرهای گازی دست دوم(مستهلک) بین ۳ تا ۴ برابر بیشتر از کولرهایی است که به صورت نو خریداری و نصب می شود و از این رو مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی دست دوم، مبلغ قبض برقشان افزایش چشم گیری خواهد داشت.

به گفته معاون دفتر مدیریت مصرف برق، سرعت افزایشی مصرف برق از ساعت ۱۱ شروع و در بین ساعت های ۱۴ تا ۱۵ هر روز به اوج خود می رسد.

برپایه این گزارش،حدود ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند. توان کولرهای آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر ۲۰۰۰ وات است.

کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده می شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقا زن و بچه اش را بیارد خوزستان و در گرمای بالای ۵۰ درجه زیر کولر آبی بنشاند بحد کری بخواند

    • بدون نام

      بله سیستان وبلوچستان هم بیادبعدمیفهمه کولرآبی چیه

    • بدون نام

      کولر آبی توی این گرما واقعا جواب میده به نظر شما؟ توی اوج گرما دور تند کولر جواب نمیده داریم از گرما خفه میشیم بعتد شما میگی دور کند استفاده کنید . اگر راست میگی چرا به دماسنج شهرهای مختلف نگاه نمیندازی و تعرفه برق رو برای جاهایی که گرم هست کمتر کنین تعرفه ها براساس شرایط آب و هوایی سالیان پیش بوده که خشکسالی نبوده و هوا بهتر بود و گرما به این شدت نبود

    • بدون نام

      کولرآبی درجنوب اصلاکاربردنداره ما الان دوتاکولرگازی روشن کردیم هنوزگرمه

    • بدون نام

      شما میگید مردم بخار پز بشن تا برق مفت بره کشورهای دوست

    • خخخخ

      اینکه همه چی بعد از انتخابات باید گرون بشه یک قانون درکشور ما یه قانون نانوشته که همیشه بوده وهست به هر حال مسئولین باید به یه نحوی از مردم بابت شرکتشون درانتخابات تشکر کنن وچه راهی بهتر از این که با این حرفها یه مقدمه چینی کوتاه وکمتر از چند هفته دیگه آب برق بنزین ودر نتیجه همه چی گرون میشه ...

    • آذر

      مگه خودش پول برق میده که نگران این حرفها باشه
      حرف که مالیات نداره
      خوب برقو نفروشین ، بذارین خودمون استفاده کنیم
      آخه شماها چرا اینقد ....!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج