۵۴۷۰۴۰
۲۳ نظر
۵۰۰۳
۲۳ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر نیرو: قیمت آب و برق باید واقعی شود

وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه صنعت آب و برق این امکان را دارد تا برای انجام تمام فعالیت‌های خود اتکا به منابع دولتی را به صفر برساند، لازم است که هزینه خدمات از مشترکان دریافت شود و در دولت دوازدهم به سمت واقعی شدن قیمت‌ها پیش برویم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه صنعت آب و برق این امکان را دارد تا برای انجام تمام فعالیت‌های خود اتکا به منابع دولتی را به صفر برساند، لازم است که هزینه خدمات از مشترکان دریافت شود و در دولت دوازدهم به سمت واقعی شدن قیمت‌ها پیش برویم.

حمید چیت‌چیان امروز در آیین افتتاحیه تصفیه‌خانه فردیس با بیان اینکه به شرط پذیرش دولت برای منطقی شدن قیمت‌های آب و برق می‌توان خدمات وسیعی را ارائه کرد، ادامه داد: دولت تا چه زمانی می‌خواهد متکی به درآمدهای ناشی از فروش نفت باشد و با فروش نفت تصفیه‌خانه و نیروگاه بسازد. در این شرایط لازم است که از منابع بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.

وی ادامه داد: اگر این مسئله را بپذیریم که وزارت نیرو می‌تواند هزینه‌های خود را از طریق فروش منطقی آب و برق تامین کند، قطعا می‌توان منابع زیادی را از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی جذب کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در راستای استفاده از کمک‌های بخش خصوصی عنوان کرد: بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌ها و طرح‌هایی که اجرای آن جزو وظایف حاکمیتی بود، در دولت تدبیر به دست توانمند بخش خصوصی قرار گرفت که این مسئله نیز تاثیرات بسیار خوبی را در پی داشت.

به گفته وی نباید تصور کنیم که اگر قیمت‌ها کمی افزایش پیدا کند برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آید چرا که با واقعی شدن قیمت‌های آب و برق می‌توان اشتغال زیادی را به وجود آورد همچنین می‌توان با اجرای پروژه‌های بیشتر آب و فاضلاب به دنبال توسعه سلامت، بهداشت، درآمد و به طور کلی رفاه بیشتر کشور شد.

وی تصریح کرد: بحث قیمت خدمات که به یک مانع برای توسعه مبدل شده است، باید برداشته شود. چرا که می‌توان قاطعانه گفت که اگر به این مسئله توجه شود، در دولت دوازدهم شاهد یک جهش بسیار قابل قبول در فعالیت‌های آب و برق نسبت به دولت قبل خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله آب برای کشور عنوان کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود برای این مایه حیات باید در نوع مصرف دقت زیادی وجود داشته باشد. به گونه‌ای که برای قطره قطره این مایع برنامه‌ریزی شود.

وی ضمن تاکید به این مسئله که باید از هر اقدام و عملی که منجر به آلودگی منابع ابی شود، جلوگیری کرد اظهار کرد: بزرگترین اقدامی که برای حفظ منابع آب ضروری و مهم در نظر گرفته شده، اجرای طرح‌های فاضلاب است چرا که رهاسازی فاضلاب شهری می‌تواند موجب آلودگی منابع آب شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های فاضلاب نه تنها از آلوده شدن منابع آب جلوگیری می‌کند، بلکه می‌توان با استفاده از پساب فاضلاب صرفه‌جویی زیادی را انجام داد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب یکی از ارکان بسیار مهم برای سلامتی جامعه است چرا که این مسئله نه‌تنها موجب ایجاد سلامتی در کشور می‌شود بلکه یکی از شاخصه‌های بزرگ توسعه‌یافتگی است.

وی با اشاره به وضعیت پردیس گفت: این مجموعه در ابتدا برای ۸۰ هزار نفر جمعیت آغاز به کار کرد اما در روند کار در ابتدا ۵۰ هزار نفر دیگر و در مرحله بعدی ۳۳۰ هزار نفر دیگر به این مجموعه اضافه شدند و این در شرایطی بود که به زیرساخت‌های آب و فاضلاب این منطقه توجهی نشد.

وی تاکید کرد: برای استقرار جمعیت در مراکز صنعتی، شهرک‌های کشاورزی و شهری یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید به آن توجه شود، وجود منابع آب و مسئله محیط زیست است و موضعی که در گذشته به آن توجه نشد و مشکلاتی را به وجود آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدالت

      یارانه هم همون یارانه

    • ebi

      اول سطح درآمد مردم را واقعی کنید بعد قیمت انرژی را بالا ببرید ، وقتی کارمندان دولتی خیالشان راحت است که اگر قیمت اقلام و انرژی بالا برود میزان حقوقشان بالا می رود، قشر بیکار و کم درآمد چه خاکی به سرشان بریزند؟ اگر درآمد جامعه و در اکثریت که قشر بیکار و کم درآمد جامعه هستند میزان دستمزد و درآمدشان بالا برود با افزایش قیمت انرژی و سایر اقلام نه تنها مشکلی ندارند بلکه به خاطر افزایش تولید اشتغال برای خود و فرزندانشان خوشحال هم می شوند

    • جواد

      از دولت تدبیر و کلید کمال تشکر و دارم که روز به روز بیشتر به فکر منافع مردم هست !! مسخره ها مردم از کجا بیارن پول آب و برقی که شما میخوای واقعی ش کنی بپردازن . خوشحالم به دولت تزویر و اشرافی پرست رای ندادم

    • بدون نام

      آخرین روزاته بیا مردمو بدبخت کنو برو کاری نداشته باش که چی میکشنن

    • حامد

      مگه الان با اینهمه قیمت بالا واقعی نیست؟؟؟!
      واقعیش کنید دیگه انتخابات تموم شد!
      کاری نکنید از رای که به دکتر دادیم پشیمون شیم!

    • بدون نام

      اگر در حال حاضر قیمت تمام شده بالا ست به دلیل بی لیاقتی مدیران و ناکارآمدی و کهولت و عدم شایسته سالاری و سنگینی بخش دولتی ست
      این‌ها درست بشود
      قیمت تمام شده از قیمت‌هایی که در حال حاضر از مردم ستانده می‌شود هم پایین‌تر خواهد آمد .
      ولی حضرات دولتی منظورشان این است که قیمت تمام شده فعلی که به دلایل فوق بالاست از مردم ستانده شود
      در واقع پول بی کفایتی خود را می‌خواهند از مردم بستانند .

    • بدون نام

      چرا دستمزد کارگر بدبخت رو واقعی نمیکنن!!!!!

    • رضا ف

      خیلی رو دارید بازم گرون

    • علی

      شما در أمد مردم را واقعی کنید بعد افزایشها را اعمال کنید وقتی به اعتراف خود دولتمردان نیمی بیشتر از مردم ایران زیر خط فقر هستند

    • بنده خدا

      ای بابا حقوق نجومی شما کفاف زندگی شما را نمیده که با گران کردن آب وبرق میخوایی سفره مردم طبقه سه وبدبخت را کلا جمع کنی.واقعا کی میخواد به داد مردم بدبخت برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یکم حقوق و مزایایی دریافتی خودت و کارکنان نت را کم کن همه چیز ارزون میشه

    • بدون نام

      مگه تا الان قیمت آب و برق الکی بود؟
      همین الانشم مردم با قبضا مشکل دارن اما انگار این مسئولا زندگی خودشون رو با قشر ضعیف مقایسه می کنند.
      بترسید از آه مردم بترسید از فقر مردم.

    • محمد

      اول درآمد ها رو وتقعی کنین بعد قیمت ها رو

    • وحید

      همین آقا مگه نگفت امسال برق گرون نمیشه؟؟
      تجربه ثابت کرده وقتی میگن چیزی گرون نمیشه قطعا چند روز بعد گرون میشه...شک نکنید

    • حقیقت

      قیمت آب وبرق واقعی،جرائم رانندگی مطابق کشورهای اروپای،نرخ سوخت ومواد نفتی مطابق کشورهایی که حتی یه قطره نفت ندارن، مدرسه ها پولی ولی،....ولی حقوقها باید درکمترین حدباشه،اجناس خارجی روباید تا حدی با عوارض وگمرک مواجه کنند که مردم به اجبار کالای بی کیفیت ملی بخرندچرا یکبار امکانات رفاهی رو سعی نمیکنید واقعی کنید ویک چرای بزرگ؛ چرا همیشه زمزمه های گرون کردن اجناس وخدمات رو موکول میکنید به بعد از انتخابات؟ انگار براتون عادت شده همیشه به مردم ثابت کنید ماشمارا فقط تا اینجا نیاز داشتیم!

    • بدون نام

      آقای نفهم من گاز مصرفیم،33000تومان بود ولی درته فیش شده45000عوارض گاز رسانی آخه ،مگه پول گازکشی از ما نگرفتی،پس عوارض چیه

    • بدون نام

      باشه.حقوق منِ معلم هم باید واقعی شود.فکر کردی حقوق خیلی از حقوق بگیران،واقعیه؟؟؟

    • کاکایی

      حقوق من بازنشسته با 5 سر عایله و ...دو.... لیسانس معماری...و..عمران را ....به چهارمیلیون برسونید...یارانه پیشکش..برق وآب را هم واقعی بفرمایید...(کشور نروژ چون روی جزایر آبیست وآب فراوان دارند..هم ازآب (سدها) انرژی میگیرند..وهم مصارف آب آن کشور رایگان وکنتور آب ندارند...یه ذره هم نفت دارند...ولی ما روی اقیانوس(گاز ونفت) هستیم..آرزوی گاز مفت و بنزین ارزان داریم..ولی حیف....

    • علیرضا

      آقای چیت چیان ، خدا از گناهت نگذره که هیچ وقت به فکر معیشت مردم کم درآمدها​ نبودی.

    • بدون نام

      .........خرتون ازپل گذشت کاری نکنید مردم جوردیگه ای رای شونوپس بگیرن لعنتیامردم به نون شبشونم محتاجن دردبلای ریئسی بخوره توسرتون بااین مسئولیتتون 4درصدیهای زالوصفت پس مواضب رفتارتون باشید

    • از کرمان

      یعنی من نمی دونم چطوری مسئولین این نظرات و میدن بعضی ازوزرا خیلی دوست دارن خودشونو نشون بدن جلوی رئیس جمهور بابا راههای دیگری هم وجود داره شما می توانید به عنوان مدافع حرم خودتو نشون بدی حداقلش خودتو خوار نمی کنی با این نظرات مظخرفتون

    • araz

      اینا رو قبل انتخابات نمی گفتن ها :))))

    • mohhammad alizade

      ممنون . فقط با مردم بازی کنید ، خدا لعنتتون کنه جوون برای این مملکت دادیم اونوقت دستمزد مردم اینه بیشرفا . خدا جواب بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج