جاباما
۵۴۷۰۸۲
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

قدیمی‌ترین شیء دست‌ساز انسان کشف شد

قدیمی‌ترین شی دست ساز بشر که در حقیقت یک ماسک به شکل مستطیل و از جنس مس است در جنوب رشته کوه‌های آند در آرژانتین کشف شده است.

وبسایت میهن پست - سعید ارجمندی: قدیمی‌ ترین شی دست‌ ساز بشر که در حقیقت یک ماسک به شکل مستطیل و از جنس مس است در جنوب رشته‌ کوه‌ های آند در آرژانتین کشف شده است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با ما همرا شوید.
قدیمی‌ترین شیء دست‌ساز انسان کشف شد

قدیمی‌ ترین شی دست‌ ساز انسان که یک ماسک فلزی است در حدود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد.جالب است بدانید تاکنون تصور می شده که سرآغاز آثار فلزی آمریکای جنوبی در پرو بوده است اما این کشف جدید آرژانتین را به عنوان مبدا ساخت آثار فلزی معرفی کرده است.

این ماسک در سایت باستان‌شناسی کشف شد که محل دفن کودکان و بزرگسالان بوده است. به گفته دانشمندان، قدمت این دست‌سازه فلزی به ۱۰۰۰ قبل از میلاد بازمی‌گردد. سوراخ‌هایی روی ماسک وجود دارد که موقعیت چشم‌ها، بینی و دهان را نشان می‌دهد، همچنین سوراخ‌هایی در نزدیکی لبه ماسک به چشم می‌خورد که احتمالا از آن رشته‌هایی رد می‌شده است تا ماسک روی صورت یا یک شی قرار بگیرد.

منابع سنگ معدن مس در ۷۰ کیلومتری محلی که قدیمی‌ ترین شی دست‌ ساز کشف شده، پیدا شده است. این امر نشان می‌دهد این دست‌سازه به صورت محلی تولید شده است؛ بنابراین این طور به نظر می‌رسد که ساخت آثار فلزی در آرژانتین هم‌زمان با توسعه این صنعت در پرو شروع شده است.

براساس مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۸، تخمین زده می‌شود که اشیای طلایی کشف‌شده در قسمت جنوبی پرو قدمتی ۴۰۰۰ ساله داشته باشند. قدمت دست‌سازه‌های برنزی که پیش از این در رشته‌ کوه‌های آند کشف شده بود نیز به سال ۱۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد. هرچند برای متخصصان سخت است که با اطمینان بگویند این اشیاء متعلق به محلی است که در آن کشف یا به وسیله تجارت به اینجا آورده شده‌اند. دانشمندان در سال ۲۰۰۷ دریافتند که شواهدی از آثار فلزی محلی در پرو وجود دارد، در آثار فلزی پیدا شده در رسوبات، که قدمتشان به دوره قبل از اینکاها برمی‌گردد.
قدیمی‌ترین شیء دست‌ساز انسان کشف شد

آب و هوای بارانی فصل تابستان باعث پیدا شدن این ماسک فلزی، به همراه مجموعه‌ای از استخوان‌های انسان، در قبری در نزدیکی دهکده لاکوبرادا، در شمال غربی آرژانتین، شد. حدودا ۱۴ جسد در منطقه تدفین وجود داشت، همه استخوان‌ها با هم مخلوط شده و ماسک روی کپه‌ای از آنها در گوشه‌ای قرار داشت.

در همان نزدیکی محل تدفین دومی وجود داشت که تنها یک نفر ساکن آن بود. استخوان‌های این کودک که حدودا هشت تا ۱۲ سال سن داشته، ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. جسد با مهره‌ای سنگی و چیزی که به نظر می‌رسد یک آویز مسی است، که در نزدیکی قسمت بالایی سوراخ کوچکی داشت، به خاک سپرده شده بود.

قدیمی‌ ترین شی دست‌ ساز یعنی ماسک تقریبا ۱۸ سانتی‌متر طول و ۱۵ سانتی‌متر عرض دارد. ناخالصی‌های موجود در این مس کم‌تر از یک درصد است. به گفته دانشمندان برای ساخت این ماسک، شخص باید فلز را در حالت سرد چکش می‌زده تا صاف شود، سپس دوباره داغش می‌کرده است.

ماسک به عمد به این شکل ساخته شده تا شبیه به صورت یک انسان باشد. سن این اشیای فلزی اثبات می‌کند که مردم در ناحیه رشته‌ کوه‌های آرژانتین زودتر از آنچه که تا قبل از این فکر می‌شد شروع به شکل دادن مس و تبدیل آن به دست‌سازه‌های انسانی کرده‌اند.

به گفته محققان، شواهدی از ذوب کردن و تابکاری کردن فرآیند سرد کردن آهسته فلز برای تقویت کردن آن مس به دست آمده است که نشان می‌دهد تولید محصولات مسی در دهکده‌های شمال غربی آرژانتین و شمال شیلی از قرن‌های اولیه وجود داشته است. این اطلاعات برای هر داستانی که به دنبال درک بهتر از ظهور متالوژی مردم ساکن آند هستند، ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ملا نقطه ای

      توی ایران خودمون اشیا دست ساز ، زیورآلات دست ساز با قدمت بالای چهارهزار سال کشف شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج