۵۴۷۱۵۶
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

رتبه اینترنت ۴G ایران در کجای جهان قرار دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت اتصال ۴G در کشورهای مختلف به خصوص اینترنت ایران و کشورهای آسیایی بپردازیم که توسط شرکت OpenSignal منتشر شده است.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت اتصال ۴G در کشورهای مختلف به خصوص اینترنت ایران و کشورهای آسیایی بپردازیم که توسط شرکت OpenSignal منتشر شده است.
رتبه اینترنت 4G ایران در کجای جهان قرار دارد؟

شرکت OpenSignal گزارش تازه‌ای را از وضعیت اتصال ۴G در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرده است. این گزارش از بین ۱۹ میلیارد کاربر از ۷۵ کشور مختلف طی سه ماه به دست آمده است.
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:
رتبه اینترنت 4G ایران در کجای جهان قرار دارد؟

۴G بیشترین نفوذ را در آسیای شرقی همراه با کشورهای کره جنوبی و ژاپن داشته است تا آن‌ها تنها کشورهایی در جهان باشند که پوشش دهی ۹۰ درصدی از LTE را ارائه دهند. در این لیست، آمریکا به عنوان چهارمین کشوری شناخته می‌شود که موفق شده پوشش دهی بالا، در حدود ۸۶.۵ درصد را از اتصال LTE ارائه کند. در این لیست، ایران با نزدیک به ۶۰ درصد پوشش دهی، پس از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و ترکیه قرار دارد.
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:

رتبه اینترنت 4G ایران در کجای جهان قرار دارد؟

از نظر سرعت ۴G نیز دو کشور آسیای شرقی سنگاپور و کره جنوبی در مقایسه با کشورهای اروپای شرقی نظیر مجارستان، کرواسی و بلغارستان، در رده بالاتری قرار گرفته‌اند و البته تنها کشورهای آسیایی حاضر در جمع ۱۰ کشور پرسرعت هستند. اروپای غربی خیلی سریع در زمینه سرعت اتصال ۴G در حال پیشرفت و ارتقا سطح کیفی است. کشورهایی همچون هلند، دانمارک، اسپانیا و ایتالیا پس از توسعه مداوم زیرساخت‌های این ارتباط موبایلی موفق به ثبت سرعت حداقل ۳۰ مگابایت در ثانیه شده‌اند. در این لیست ایران نیز با سرعتی کمی بیش از ۱۰ مگابایت در ثانیه پس از فیلیپین، عربستان سعودی، اندونزی و هند قرار گرفته است.

رتبه اینترنت 4G ایران در کجای جهان قرار دارد؟

رتبه اینترنت 4G ایران در کجای جهان قرار دارد؟
OpenSignal همچنین به موارد جذاب دیگری نیز پی برده است. به طور مثال، نیوزیلند یکی از کشورهاییست که با پیشرفت چشمگیر در این زمینه موفق شده سرعت اتصال 4G خود را تا 35 مگابایت در ثانیه ارتقا دهد؛ هرچند متاسفانه تنها 58 درصد مردم این کشور به چنین سرعتی دسترسی دارند. در سمتی دیگر 85 درصد هندی‌ها به اتصال 4G دسترسی دارند، اما سرعت اتصال در این کشور تنها 5 مگابایت در ثانیه است.

به طور کلی آینده‌ی روشنی در انتظار اینترنت 4 جی است. قیمت دستگاه‌ها و سرویس‌ها در حالی که تقاضای خرید آن‌ها رو به افزایش است، اما همچنان ثابت باقی مانده است. تحلیلگران نیز این گرایش به ارتباط 4 جی را تایید کرده‌اند و معتقدند چشم انداز LTE در جهان می‌تواند کاملا متفاوت از آنچیزی باشد که هم اکنون است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جفر

      19 میلیارد کاربر!

      پاسخ ها

      • فراز

        جالبه مگه کل دنیا چقدر جمعیت داره

    • بدون نام

      اخریم

    • بدون نام

      تعریف ۴جی از ویکی پدیا:
      کاربر باید هنگام تحرک بالا (در ماشین و قطارهای تندرو) حداقل به اینترنتی با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد و هنگام تحرک پایین (هنگام پیاده‌روی و در منزل) به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانبه دسترسی داشته باشد.

    • ebi

      بنده خدا ها نمیدونن اینجا اینترنت چه خبره، فکر می کنن چون شما گفتید اینترنت 4gداریم حتما اینطوریه، حتی عقب مانده ترین کشورهای جهان هم اینترنتشون قوی تر از اینجاست

    • وحید

      جالبه و جای تعجبم ک چقدر تبلیغ 4 g رو میکنن
      و جالبه چقدر قیمتا فضاییه با این سرعت حلزونی
      اگه جای سنگاپور و‌کره جنوبی بودن چکار میکردن

    • بدون نام

      کجا ایران ۴جی ۱۰مگابایتی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج