۵۴۷۱۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تشخیص تومورهای سرطانی با ابررایانه واتسون

آی‌.بی‌.ام. (IBM) اعلام کرده سامانه هوش مصنوعی "واتسون" متعلق به این شرکت قادر به شناسایی تومورهای سرطانی در ۹۳ درصد موارد است.

ایسنا: آی‌.بی‌.ام. (IBM) اعلام کرده سامانه هوش مصنوعی "واتسون" متعلق به این شرکت قادر به شناسایی تومورهای سرطانی در ۹۳ درصد موارد است.

به نقل از دیلی‌میل، این ابررایانه می‌تواند تصاویر پزشکی و سوابق بیماران را بررسی کرده و آن‌ها را با هزاران مورد مشابه در گذشته و همچنین نشریه‌های پزشکی مقایسه کند و به نتیجه‌ای تقریبا مطلوب برسد.
تشخیص تومورهای سرطانی با ابررایانه واتسون

پزشکان ۵۵ بیمارستان سراسر دنیا از سیستم هوش مصنوعی واتسون برای تشخیص بیماران مبتلا به سرطان‌های پستان، دهانه رحم، روده بزرگ، معده، ریه، تخمدان و پروستات استفاده می‌کنند.

آی‌.بی‌.ام. مدعی است این فناوری تا پایان سال جاری میلادی به منظور شناسایی پنج نوع سرطان دیگر توسعه خواهد یافت و به بیمارستان‌های دیگر دنیا هم خدمات ارائه خواهد داد.

دانشمندان امیدوارند سامانه واتسون بتواند میزان زمان لازم برای غربالگری بیماران را کاهش داده و به پزشکان در ارتقای دقت تشخیص سرطان‌ها کمک کند.

این ابررایانه قادر است از قابلیت‌های پردازشی خود جهت یادگرفتن الگوها برای شناسایی امکان وجود تومور در بدن بیماران استفاده کند.

دانشمندان بر این باورند این سیستم جایگزین پزشکان نخواهد شد بلکه با ارزیابی تعداد زیادی تصویر و همچنین نکات پزشکان و سوابق بیماران به پزشکان و جراحان در اتخاد تصمیم‌های بهتر کمک خواهد کرد.

نتایج مجموعه‌ای از آزمایش‌های بالینی سامانه هوش مصنوعی واتسون در اجلاس سالانه انجمن آنکولوژی بالینی امریکا در شیکاگو ارائه شد.

سامانه واتسون در حال حاضر به بیمارستان‌های کشورهای هند، چین، تایلند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، بنگلادش، اسپانیا، اسلوواکی، لهستان، مکزیک، برزیل، استرالیا، کانادا و ایالات متحده خدمات ارائه می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج