۵۴۷۴۵۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مربع قهرمانی در لیگ هفدهم

لیگ هفدهم فوتبال قرار است متفاوت باشد از آن چیزی که در‌سال گذشته سپری شد.‌

شهروند: لیگ هفدهم فوتبال قرار است متفاوت باشد از آن چیزی که در‌سال گذشته سپری شد.‌ سال قبل پرسپولیس توانست در نیم فصل اول از ضعف رقبایش به بهترین نحو استفاده و امتیازات زیادی را جمع کند. در لیگ شانزدهم تیم‌هایی که معمولاً در سال‌های گذشته مدعی بودند به دلایل مختلف تضعیف شدند و نتوانستند رقبایی جدی برای تیم برانکو ایوانکوویچ باشند اما خوش‌شانسی قرمزها در‌سال آینده ادامه نخواهد داشت.

مربع قهرمانی را بشناسید

همه رقبای پرسپولیس برای قهرمانی از نیم فصل دوم به بعد تقریبا از میدان به در شدند. در نیم فصل دوم سپاهان با تغییرات زیاد که نتیجه‌اش ناهماهنگی تیم بود و ذوب‌آهن هم با رفتن یحیی گل‌محمدی عملاً از جمع مدعیان خارج شدند. در این بین تراکتورسازی با وجود این‌که به دلیل محرومیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به شدت با کمبود بازیکن روبه‌رو شده بود توانست به رقابت نصفه و نیمه‌اش با پرسپولیس ادامه دهد اما جدی‌تر از این تیم، استقلال بود که وارد کورس قهرمانی شد. اگرچه فاصله استقلال با صدر زیاد بود اما این تیم آهسته خودش را به بالای جدول رساند و در مثلث قهرمانی جای گرفت. البته خیلی زود معلوم شد پرسپولیس تنها ضلع مدعی این مثلث برای قهرمانی است و استقلال و تراکتور باید برای نایب قهرمانی بجنگند. امسال اما همه چیز با‌سال گذشته فرق دارد. آنطور که از نقل و انتقالات تیم‌ها برمی‌آید ٤ تیم استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان می‌خواهند با توپ پر وارد کارزار لیگ شوند. با این شرایط قطعاً در‌سال آینده شاهد لیگی پرهیجان خواهیم بود.

استقلال؛ ستاره‌ها می‌مانند و ستاره‌ها می‌آیند

سالی که می‌توانست برای استقلال به بهترین نحو ممکن تمام شود تبدیل به کابوسی آزار دهنده شد. برد دربی، نایب قهرمانی لیگ و موفقیت در مرحله گروهی آسیا باعث شد منصوریان حسابی به تیمش ببالد. شکست دادن العین قدرتمند در آزادی اما بدترین اتفاقی بود که می‌توانست برای او و تیم جوانش رخ دهد. استقلال به پشتوانه برتری شکننده‌اش به امارات رفت و با شکستی تلخ به تهران برگشت. در روزهای بعد از این شکست حتی خود منصوریان هم شوکه بود و حرفی از آینده به میان نمی‌آمد اما انگار دیدار با وزیر و گرفتن رأی اعتماد از او دوباره اعتماد به نفس قبل را به استقلالی‌ها برگرداند. استقلال دیروز با پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان با ستاره‌هایش وارد مذاکره شده تا قرارداد بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، خسرو حیدری، مهدی رحمتی، بهنام به رزای، کاوه رضایی و امید نورافکن را تمدید کند. علاوه بر این استقلالی‌ها چشم انتظار پژمان منتظری و رامین رضاییان هستند تا بعد از بازی با تیم‌ملی به صورت جدی با این دو بازیکن وارد مذاکره شوند. جذب منتظری و رضاییان و نگه داشتن رضایی و حتی نورافکن می‌تواند اخبار خوبی برای استقلالی‌ها باشد. آنها این بار با توپ پر و دقت بالا در جذب بازیکن وارد کارزار شده‌اند و عزمی جدی برای قهرمانی دارند تا بعد از ٤‌سال بر بام قله فوتبال ایران بنشینند.

پرسپولیس؛ قوی‌تر از همیشه

همین که یک مربی ٢‌سال و نیم است که در پرسپولیس دوام آورده معلوم است این تیم حال و روز خوبی دارد. پرسپولیس‌ سال گذشته با اقتدار قهرمان لیگ شد و برخی ادعا می‌کنند ‌سال آینده هم می‌تواند این عنوان را به خود اختصاص دهد. پرسپولیس سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کرده و تکلیف ستاره‌هایش هم تقریباً معلوم است. از بین ستاره‌های قرمز کامیابی نیا، مسلمان، بیرانوند، امیری، انصاری و حسینی قرارداد دارند اما کار سخت قرمزها تمدید قرارداد طارمی و سروش رفیعی است که پیشنهاد خارجی دارند. پرسپولیس تا اینجای کار در یارگیری هم خوب عمل کرده و با جذب منشأ و خلیل زاده قدم‌های مهمی برداشته است. برانکو، شایان مصلح، احمد نورالهی و داریوش شجاعیان را هم می‌خواهد تا مشخص شود پرسپولیس تیمی قدرتمندتر از ‌سال گذشته را راهی رقابت‌های لیگ برتر خواهد کرد.

ذوب‌آهن؛ طلسم‌شکنی با امیر

تا جایی که یادمان می‌آید ذوب‌آهن همیشه جزو بالانشین‌ها بوده است. چه با منصور ابراهیم‌زاده چه با یحیی گل محمدی یا مربیان دیگر. ذوبی‌ها از اواسط‌سال گذشته جای خالی یحیی را با مجتبی حسینی پر کردند و باز هم در جمع بالانشین‌ها قرار گرفتند. تصمیمات جدید مدیران این باشگاه نشان می‌دهد آنها دیگر به دومی و سومی و قهرمانی در جام حذفی قانع نیستند و در لیگ هفدهم قهرمانی می‌خواهند. آنها به سراغ امیر قلعه‌نوعی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر رفته‌اند تا با او طلسم قهرمان نشدن در لیگ را بشکنند. ظاهراً قلعه‌نوعی شروط ضمن قراردادی داشته که مهمترین آنها نگه داشتن مرتضی تبریزی و جذب بازیکنان درجه یک است. ذوب آهنی‌ها هم به او وعده بستن تیمی قدرتمند داده‌اند تا برای فصل آینده یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشند.

سپاهان؛ تکرار افتخارات

در سال‌های گذشته سپاهان معمولاً یک پای قهرمانی بوده است. چه در سال‌هایی که با امیر قلعه‌نوعی و کرانچار مقتدرانه قهرمان می‌شد چه وقتی که با حسین فرکی قهرمانی دراماتیکی به دست آورد. سپاهان از اواسط‌سال گذشته به زلاتکو کرانچار موفق رجوع کرد. سپاهانی‌ها با آمده کرانچار روزهای خوبی داشتند و توانستند بین ٥ تیم بالای جدول بمانند اما ماندن زلاتکو و جذب بهترین بازیکنان تیم‌های دیگر نشان می‌دهد سپاهان هم یکی از اضلاع مربع قهرمانی لیگ هفدهم است. ساسان انصاری، شهاب ثاقبی و عزت اله پورقاز شاخص‌ترین بازیکنان جذب شده توسط سپاهان هستند. این تیم برای ستاره‌هایی مثل رامین رضاییان، سجاد شهباززاده و مهدی رحمتی هم دندان تیز کرده اما هنوز حضور هیچ‌کدام در نصف جهان قطعی نیست. سپاهان برای‌سال آینده احسان حاج صفی، مهرداد محمدی و رسول نویدکیا را هم دارد.

ابراهیم‌زاده: لیگ جذابی در انتظار فوتبال ایران است

منصور ابراهیم زاده، کارشناس فوتبال درباره تیم‌های مدعی لیگ هفدهم به «شهروند» می‌گوید: «به اعتقاد من تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان می‌توانند مدعیان اصلی قهرمانی لیگ باشند اما نه به این معنی که می‌توان از آنها غافل شد. استقلال و پرسپولیس مثل همیشه مدعی هستند اما امسال رقابت با آنها سخت‌تر می‌شود چون ثبات خود را حفظ کرده‌اند. آنها به پشتوانه هوادارانشان و ستاره‌هایی که دارند و جذب می‌کنند، مدعی هستند و رقابت جدی‌شان تنور لیگ را داغ خواهد کرد. ذوب آهن هم به پشتوانه نظمی که همیشه داشته و بازیکنانی که بعد از سال‌ها کنار هم بودن چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند، وارد عرصه مدعیان می‌شود. حضور فردی مثل امیر قلعه‌نوعی و تقویت ذوب آهن این تیم را از‌سال گذشته قوی‌تر می‌کند. دیگر فاکتور مهم برای موفقیت ذوب همدلی و همفکری مدیران کارخانه است که فقط به موفقیت می‌اندیشند. سپاهان دیگر تیم اصفهان هم سال‌هاست در مسیر قهرمانی گام برمی‌دارد و طبیعی است که امسال هم با ماندن کرانچار و تقویت تیم از مدعیان باشد. در مجموع لیگ هفدهم لیگی جذاب با رقابت‌های نزدیک خواهد بود تفکرات مربیان در آن به تقابل یکدیگر می‌روند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج