جاباما
۵۴۷۵۷۳
۷ نظر
۵۱۶۱
۷ نظر
۵۱۶۱
پ

سیاستمدارانی که جراحی زیبایی کرده‌اند

تا به حال جنجال‌های زیادی در مورد جراحی‌های زیبایی سیاستمداران به پا شده است، عده‌ای مخالف چنین عمل‌هایی هستند و می‌گویند یک سیاستمدار خوب باید با منش و عمل درست خود را محبوب کند و عده‌ای معتقدند به هر حال ظاهر بخش مهم ماجراست.

هفته نامه سلامت - دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده*: اگر از شما بپرسند به نظرتان چه کسانی به ظاهر خود بیشترین اهمیت را می‌دهند، مطمئنا بازیگران، مدل‌های لباس و تبلیغات در صدر جدولتان خواهند بود؛ یعنی کسانی که با ظاهر خود درآمدسازی می‌کنند، اما باید بدانید لازم است حتما در بخش‌های بالایی این فهرست، جایی را هم برای سیاستمداران در نظر بگیرید؛ مردان و زنانی که برای رای‌آوردن به نظر مردم نیاز دارند. جالب اینکه نتایج تحقیقات روان‌شناسی روی رای‌دهندگان، نشان می‌دهد‌ ظاهر یکی از عوامل موثر بر انتخاب کاندیداهاست.

بعد از انتخاب و رسیدن به مسند مورد نظر هم توجه به ظاهر باعث می‌شود در موقعیت‌های مختلف؛ از جشن‌ها گرفته تا بحران‌های شدید، چهره این افراد در لنز عکاسان و دوربین فیلمبرداران، مناسب‌تر به نظر بیاید و امواج منفی به مخاطبان نفرستد.

تا به حال جنجال‌های زیادی در مورد جراحی‌های زیبایی سیاستمداران بپا شده است، عده‌ای مخالف چنین عمل‌هایی هستند و می‌گویند یک سیاستمدار خوب باید با منش و عمل درست خود را محبوب کند و عده‌ای معتقدند به هر حال ظاهر بخش مهم ماجراست.
سیاستمدارانی که جراحی زیبایی کرده‌اند

انجام اعمال و جراحی‌های زیبایی در سیاستمداران امری معمول است و با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارند، ممکن است برای داشتن شرایط بهتر رسانه‌ای دست به این گونه اقدامات بزنند. این افراد مانند بازیگران می‌توانند و حتی محق هستند اعمال زیبایی انجام دهند ولی از دیدگاه رسانه‌ای ممکن است نتوانند به‌راحتی به این امر اعتراف کنند.

نکته اینجاست که خود سیاستمداران هم هنوز به این باور نرسیده‌اند که انجام جراحی زیبایی برای آنها کار درستی است. بیشتر آنها پس از برپا شدن جنجال‌ بعد از افشای چنین جراحی‌هایی، مصرانه انجام عمل را تکذیب می‌کنند و فقط تعداد معدودی از اینکه این کار را انجام داده‌اند، هیچ ابایی ندارند.

به طور کلی، سیاستمداران بزرگی در جهان به‌دنبال تغییر وضع ظاهری خود به‌خصوص صورتشان هستند، اما تعداد معدودی از آنها شفاف و صادقانه انجام این تغییرات را می‌پذیرند، زیرا در ذهنیت این افراد اعتراف به عمل زیبایی می‌تواند باعث شود چهره بدی از گذشته‌شان در ذهن افراد ثبت شود و تغییر و زیبایی هم هیچ کمکی به آنها نکند.

این سیاستمداران اقدام به اعمال زیبایی را انکار می‌کنند ولی باز هم از افشاگری رسانه‌ها و اظهارنظر برخی متخصصان ماجراجوی پلاستیک در امان نمی‌مانند.

سیاستمداران ایرانی و جراحی‌های زیبایی

در ایران معمولا بیشتر این‌گونه مراجعات برای کاشت مو یا بهبود پوست از جنبه زیبایی انجام می‌شود؛ مثلا بهره‌گیری از روش‌های غیرتهاجمی در بهبود قوام پوست و جوانسازی با تزریق بوتاکس و فیلر و انجام روش‌های کم‌تهاجمی مثل لیزرهای جوانسازی با درجه خفیف، آراف و کاشت مو به شیوه‌ای که مانند سایرین با کوتاهی کل موها همراه نباشد و در 2 یا 3 جلسه با حجم کاشت کمتر ولی توالی بیشتر، بدون کوتاهی موها انجام ‌شود.
در مورد این افراد خوشبختانه نتایج ظاهری مثبت بوده و باعث جذب سایر افراد شده است.
بزرگ‌ترین مشکلی که در ارتباط با رجال سیاسی با آن روبرو هستیم، این است که اغلب آنها می‌خواهند سایرین متوجه تغییر شکل ظاهری‌شان نشوند و تقاضای حفظ رازداری در مورد عمل دارند. ما هم اخلاقا به رازداری متعهد هستیم اما خیلی وقت‌ها تغییرات محسوس است. مثلا چندی پس از انجام اعمال زیبایی برای یکی از چهره‌های معروف سیاسی، وقتی یکی از روزنامه‌ها عکس جدید ایشان را صفحه اول و عکس قدیمی‌شان را همراه ادامه مطالب در صفحات داخلی منتشر کرد، خوانندگان متوجه تغییر ظاهری او شدند.

این اتفاق در مورد یکی از کارگردانان معروف سینما هم که اتفاقا در یکی از فیلم‌های خود نقش‌آفرینی کرده بود، افتاد و از آنجا که پس از کاشت مو نقش یک فرد با سن کمتر از سن واقعی خود را بازی کرده بود، مردم با مقایسه چهره‌اش در فیلم‌های قبلی‌، به تغییر ظاهری او پی بردند.

البته موردی داشتیم که از مجریان معروف تلویزیون بودند. ایشان هنگام عزیمت به سفر حج این عمل را انجام دادند و چون باید برای انجام مناسک حج موها کوتاه باشد، تا زمان بلند شدن موها و رویش کامل کسی متوجه تغییر چهره او نشد. در این موارد فعالیت هنری یا سیاسی این افراد باعث کشف تغییر ظاهری آنها شده و هرگز از زبان خودشان و پزشک درباره آن چیزی گفته نشده است.

صدام

شنیده‌ها از جراحی پلاستیک صدام حسین، رئیس‌جمهور اسبق‌ عراق، خبر می‌دهد. او پس از مجروح شدن در جنگ ایران و عراق دست به این کار زد. علاوه بر این، پزشکان متخصص‌ با استفاده از عمل جراحی پلاستیک افرادی را شبیه او درست کردند تا بتوان در موقعیت‌های امنیتی یا تبلیغاتی، از آنها استفاده کرد؛ بدل‌هایی که بعد از سقوط صدام، مصاحبه‌های جالبی در مورد وظایف خود انجام دادند و رازهایی از پشت پرده ماموریت خود افشا کردند.

قذافی

دامنه جراحی‌های پلاستیک معمر القذافی، رهبر سابق کشور لیبی، بیشتر از صدام حسین بوده است و ظاهرا یکی از متخصصان خارجی را برای این کار برگزیده بود. او حتی برخی جراحی‌های زیبایی را در ساعات پایانی شب درخواست می‌کرده، گویی که فوریت زیادی وجود دارد و لزوما باید «زیباتر» به نظر می‌آمده است. قذافی تا آنجا در این کار افراط کرد که یک رسانه خارجی با توجه به این عمل‌ها و لباس‌های متعددش، به او لقب «مرد مد» داد. متخصصان می‌گویند احتمالا قذافی عمل بوتاکس هم کرده و همچنین شکل دور لب‌ها، زیر چشم و میان ابروهای خود را بهتر کرده است.

سیلویو برلوسکنی

کمی بالاتر از لیبی، کشور چکمه‌ای ایتالیا قرار دارد؛ کشوری که به بی‌ثباتی دولت‌ها مشهور است، اما در یک دهه اخیر، آن‌ که بیش از هر کس دیگری به‌عنوان نخست‌وزیر ایتالیا دیده شده، سیلویو برلوسکنی بوده؛ ثروتمندی که چندی پیش به‌دلیل فسادهای متعددش از سنای این کشور هم اخراج شد، متهم است هم برای مقاصد سیاسی و هم در جهت فساد اخلاقی‌اش، جراحی‌های پلاستیک زیادی انجام داده؛ کاشتن مو و تغییراتی در وضع چشم‌ها، محتمل‌ترین تغییراتی است که روی برلوسکنی انجام شده.
سیاستمدارانی که جراحی زیبایی کرده‌اند

ژاک شیراک

زمانی درباره بالاترین مقام همسایه کناری ایتالیا، یعنی فرانسه هم چنین شایعاتی شنیده می‌شد و می‌گفتند ژاک شیراک، رئیس‌جمهور اسبق فرانسه، برای رفع چین و چروک‌های صورت خود، زیر تیغ جراحان پلاستیک رفته است اما این شایعه‌ هیچ‌گاه تایید نشد. ظاهرا وقتی رئیس‌جمهور برای مدتی در انظار نبود، این شایعه پیچید که در کانادا مشغول عمل زیبایی بوده است.

ولادیمیر پوتین

رهبران شرق اروپا هم برای داشتن ظاهر بهتر خود را به تیغ جراحی سپرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ظاهرا تنها فردی در دنیای سیاست است که تایید کرده برای زیبایی، جراحی پلاستیک انجام داده. او گفته بینی خود را عمل کرده، اما رسانه‌ها و پزشکانی هستند که بگویند پوتین دستی هم به زیر چشم خود کشیده و چین و چروک آنجا را برطرف کرده است.
سیاستمدارانی که جراحی زیبایی کرده‌اند

باراک اوباما

متخصصان اعتقاد داشتند باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هیچ عمل زیبایی انجام نداده ولی لازم بوده چنین تغییراتی برای بهتر کردن صورت خود انجام دهد. البته همسرش، میشل اوباما، احتمالا تزریق بوتاکس برای بهتر کردن وضع پوستش انجام داده بود.

کیم جونگ اون

شایعه انجام عمل زیبایی رهبر جوان کره‌شمالی هم به گوش می‌رسد. البته برخی می‌گویند شاید تغییرات صورت این رهبر جوان با روش‌های طبیعی باشد. با این حال شاید در جامعه بسته‌ای مانند کره برای حفظ اقتدار رئیس کشور انجام چنین عمل‌هایی نیاز باشد.

دیلما روسف

در آمریکای لاتین هم رهبران زیادی هستند که جراحی پلاستیک انجام داده‌اند یا حداقل در معرض اتهام هستند که عمل زیبایی داشته‌اند. دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل، یکی از این رهبران است. برزیل به یکی از قطب‌های عمل زیبایی در جهان شهره است و جراحان خوبی دارد.

*متخصص پوست و رئیس انجمن متخصصان پوست و موی ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • rsm

      به بوتاکس‌های احمدی‌نژاد هم لطفا اشاره کنید و یک عکس قبل و بعد هم قرار بدهید.

      با تشکر

    • بدون نام

      چقدر با تنبلی مطلبو تههیه کردین دو تا عکس قبلو بعد/:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      اون كارگردان و بازيگر معروف كي بوده؟

    • مهتاب

      مجری معروف ایرانی که موقع سفر حج موکاشت عمو پورنگ بود.من همون موقع متوجه شدم

    • مجتبی

      عمل جراحی که برای زیبا تر شدن باشه جرم نیس ک
      یکی کچله دوس داره مو بکاره
      یکی چین و چروکشو میخواد نباشه
      عملی عیبه که بخوان شکل و ظاهر خودشونو کلا عوض کنن و خارج از چارچوب های اجتمعی کنن
      مث گوش الفی ها
      ولی در کل عمل زیبایی خیلی هم خوبه
      اعتماد به نفس طرف بالا میره

    • بدون نام

      خوب سیستمداران هم مثل بقیه مردم ..خیلی هم مهم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج