جاباما
۵۴۷۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کاهش ۸۰ درصدی واردات سیگار

: رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: طی دو ماهه سال ۹۶ صنعت دخانیات کشور ۴.۱ میلیاردنخ سیگار تولید کرده است.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: طی دو ماهه سال ۹۶ صنعت دخانیات کشور ۴.۱ میلیاردنخ سیگار تولید کرده است.

علی اصغر رمزی تصریح کرد: طی دو ماهه سال جاری صنعت دخانیات کشور معادل ۴.۱ میلیاردنخ تولید داشته است که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال قبل ۱.۸ میلیارد نخ معادل ۱۲۸ درصد رشد داشته است و واردات ۲ ماهه امسال را به میزان نیم میلیارد نخ اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۵ میلیارد نخ معادل ۸۰ درصد کاهش در واردات را شاهد هستیم.

رمزی هدف تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور را تامین نیاز کشور از محل تولیدات داخلی و به صفر رساندن واردات سیگار بیان کرد که در این راستا نسبت تامین نیاز از محل تولیدات داخلی که در سال ۱۳۹۳ حدود ۵۲ درصد بود را با به اجرا درآوردن این تکلیف قانون این نسبت در سال ۱۳۹۵ به ۸۲ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۶ نیز برنامه رساندن این نسبت به بیش از ۹۱ درصد در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین یکی از علل مهم کاهش قابل توجه میزان قاچاق سیگار را در ۳ سال اخیر ناشی از افزایش تولید داخلی بیان کرد و از تشدید برخورد با عرضه سیگار توسط واحدهای غیر مجاز در سطح بازار خبرداد.

به گفته این مقام مسئول تنها خرده فروشانی که دارای پروانه خرده فروشی محصولات دخانی هستند مجاز به فروش سیگار و سایر محصولات دخانی می باشند و عرضه کنندگان غیر مجاز محصولات دخانی بعنوان قاچاقچی تلقی و با آنها برخورد میگردد.

رمزی اظهار کرد: تنها سه اتحادیه سوپر مارکت، خواربار فروش و سقط فروش با شرایط خاصی برای واحدهای صنفی تابعه خود اقدام به صدور پروانه خرده فروشی محصولات دخانی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebi

      این یعنی تا می توانید سیگار بکشید بی خیال سلامتی مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج