۵۴۷۹۳۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

اکرمی: تروریست های ۱۷ خرداد، از خوارج بودند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه خوارج در طول تاریخ حضور خواهند داشت گفت: تروریست‌هایی که روز چهارشنبه در تهران اقداماتی انجام دادند از خوارج هستند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه خوارج در طول تاریخ حضور خواهند داشت گفت: تروریست‌هایی که روز چهارشنبه در تهران اقداماتی انجام دادند از خوارج هستند.

سیدرضا اکرمی بعد از ظهر امروز یکشنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگ داشت شهدای حادثه تروریستی تهران در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با بیان اینکه از امسال ۱۷ خرداد نیز به مناسبت‌های این ماه اضافه شده است، اظهار کرد: باید همواره به تاریخ اسلام توجه داشته باشیم چراکه تاریخ هزار و چهارصد ساله اسلام را به وضوح در این سی و نه سال انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم. در این ایام هم بدر و احدو خیبر و خندق داشته ایم و هم فتح مکه و ماجرای خوارج در زمان علی (ع) را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین (ع) درباره خوارج خاطر نشان کرد: امیرالمومنین (ع) درباره خوارج فرمودند این گروه می‌مانند و هر چند اندک در طول تاریخ حضور خواهند داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری باتشبیه تروریست های حادثه روز چهارشنبه به خوارج گفت:‌ می‌توانیم این چند نفری که در حرم امام خمینی (ره) و خانه ملت آمدند و با اقدام تروریستی خود ۱۸ نفر رابه شهادت رساندند و بیش از سی نفر را مجروح کردند را در بیانات امام (ع) بشناسیم. اینهاهمان خوارج هستند که مانده اند.

اکرمی با بیان اینکه حادثه تروریستی روز چهارشنبه حادثه‌ای دردناک و هولناک بود اظهار کرد: خوب است که این حادثه فقط در تقویم تاریخ باقی نمانند بلکه در کنار آن تحلیل‌های تاریخی انجام دهیم.

وی در ادامه صحبت های خود به بیان برخی خصوصیات خوارج پرداخت و خاطر نشان کرد: در نهج البلاغه امام علی (ع) گمراهی و کج راهی و همچنین بی اطلاعاتی و بی بصیرتی از جمله ویژگی های خوارج عنوان شده است. بر این اساس آن‌ها انسان های یاغی، سرکش و گمراه هستند که در مسیر غلط حرکت می‌کنند. آن‌ها همچنین در مورد امور بی اطلاع و بی بصیرت بوده اند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت ناامنی در کشورهای اسلامی و سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و همچنین ایالات متحده آمریکا تاکید کرد:‌ آن‌ها همواره بمباران‌های منطقه و کشورهای اسلامی می‌بینند اما به جای آنکه به سمت مردم مظلوم و ستمدیده بشتابند در حرم امام خمینی (ره) به یک باغبان و زائرین و در خانه ملت به مراجعین و کارمندان آنجا حمله می‌کنند. این بیانگر آن است که این افراد علاوه بر اینکه گمراه هستند در ناآگاهی به سر می برند.

اکرمی همچنین با اشاره به جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و ادامه این جلسه با وجود اقدامات تروریستی انجام شده در ساختمان مجلس اظهار کرد: به شهامت، ‌شجاعت، مقاومت و متانت نمایندگان مجلس آفرین می گوییم چرا که با وجود آنکه کنارشان تروریست‌ها در حال فعالیت بودند آن‌ها آرامش خودرا حفظ کردند و با اقتدار به ادامه جلسه پرداختند. ما در آن روز مومنین شجاع و زمان شناس را مشاهده کردیم.

وی با تاکید براینکه در کشور یک سری محکمات وجود دارد که همواره باید مورد توجه قرار بگیرند گفت:‌در جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه قانون اساسی، موضوع استقلال و تمامیت ارضی وامنیت کشور از محکماتی است که باید همواره و در هر شرایطی مورد توجه قرار بگیرد ما هیچگاه این محکمات را با هیچ چیز معاوضه و معامله نخواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به برخی اختلاف نظرها درباره این محکمات اشاره کردو افزود: گاهی ممکن است مباحثی درباره این محکمات مطرح شود اما آنچه که واضح است این است که این اختلافات در روش‌ها ایجاد می‌شود نه در بینش‌ها. ممکن است اختلاف نظرهایی در روش‌ها صورت بگیرد اما باید توجه داشته باشیم که نباید خدای نکرده اصل فدای فرعیات شود.

اکرمی خاطر نشان کرد: زمانی که حادثه هولناک رخ می‌دهد باید دو چیز را حکم قرار دهیم. در این شرایط قانون اساسی و نظر رهبری معظم انقلاب دو اصل هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه حادثه ۱۷ خرداد یک امتحان برای همه افراد بود، اظهار کرد: حادثه ۱۷ خرداد یک امتحان برای مجلسیان، جنایتکاران حادثه، کارمندان و مردم حاضر در ساختمان مجلس و سایر افرادی بود که در خارج از محل این حادثه حضور داشتند. ما در یک امتحان الهی قرار گرفته‌ایم و باید تلاش خود را بکنیم که در آن خود را مومن و متعهد نشان دهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین با اشاره به حدیث ثقلین ادامه داد: در این امتحان باید مراقب باشیم که ولی فقیه همان ادامه عترت و قانون اساسی، قرآن کریم مسلمانان است. امیدواریم در این امتحان سخت و دشوار بتوانیم به وظیفه خود عمل کرده و در برابر شهدای ماه مبارک رمضان سربلند شویم.

اکرمی در پایان تصریح کرد: خون شهدای ۱۷ خرداد باعث رسوایی داعشیان شد و مشاهده می‌کنیم که امروز همه افراد وابسته به این تفکر در کشور دستگیر شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسلمان

      لعنت الله علی القوم الظالمین من الاولین والاخرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج