۵۴۸۴۵۷
۴ نظر
۵۰۴۰
۴ نظر
۵۰۴۰
پ

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

شاید باور نکنید اما هر لحظه امکان دارد که در نتیجه ی یک اتفاق ساده ولی غیر مترقبه جان خود را از دست بدهید، برای مثال برخورد با اتوبوس، برخورد صاعقه یا برخورد وسیله ای که از یک هواپیما یا بالن به بیرون پرتاب می شود،

وبسایت روزیاتو - حسین علی: شاید باور نکنید اما هر لحظه امکان دارد که در نتیجه ی یک اتفاق ساده ولی غیر مترقبه جان خود را از دست بدهید، برای مثال برخورد با اتوبوس، برخورد صاعقه یا برخورد وسیله ای که از یک هواپیما یا بالن به بیرون پرتاب می شود، حتی ممکن است غذا یا شیئی در گلوی شما گیر کند، یا دچار حمله ی قلبی شوید یا توسط خرس مورد حمله قرار بگیرید اما بدون شک دردناک ترین و کشنده ترین آن ها حادثه ای به نام «beart attack» (حمله ی همزمان خرس و حمله ی قلبی) خواهد بود!!!

در کمال ناباوری باید بگوییم هر چقدر هم که آمادگی مواجهه با شرایط سخت و مرگبار را داشته باشید باز ممکن است قربانی اتفاقات ساده ای شوید که مرگ شما را در پی خواهند داشت. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از روش های ساده و غیرقابل باوری که ممکن است جان شما را بگیرد اشاره کنیم که از شنیدن آن ها شگفت زده خواهید شد.

۵- حتی یک ضربه ی کوچک به سینه ی شما ممکن است باعث از کار افتادن قلبتان شود

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که یک استاد هنرهای رزمی می تواند با یک ضربه ی ساده به سینه قلب شما را از تپیدن باز دارد. اگر چه به تصویر کشیدن چنین اتفاقی در فیلم ها غیرعلمی به نظر می رسد اما متاسفانه امکان آن وجود دارد و هر زمان که چیزی به سینه ی شما برخورد می کند باید مراقب باشید. بله کاملاً درست است و ضربه ی یک انسان معمولی به سینه هم می تواند مرگ شما را در پی داشته باشد. پس کسانی که در ورزش های رزمی و حتی بیسبال و هاکی فعالیت دارند باید بدانند که خطر مرگ در هر لحظه جان آن ها را تهدید می کند.

این شیوه ی مرگ «اختلال در قلب» (commotio cordis) نام دارد و اگر در یک لحظه ی خاص در تپش قلب ضربه ای به سینه وارد شود توقف قلب و مرگ را در پی خواهد داشت. این سیکل زمانی ۱۰ تا ۲۰ میلی ثانیه است یعنی ۲۰ برابر کوتاه تر از یک چشم به هم زدن. به عبارت دیگر اگر ضربه ی وارده به سینه در این چرخه ی قلبی رخ دهد مرگ شخص را در پی خواهد داشت. هر ضربه ی بسیار ساده و ناچیزی در این چرخه مرگبار خواهد بود. مرگ در اثر اختلال قلبی به طور ویژه در ورزشکاران مرد زیر ۲۰ سال دیده شده و معمولاً در حین مسابقات ورزشی رخ می دهد.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

اگر چه بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰، این اتفاق در ۲۲۴ مورد رخ داده و هر ساله ۱۰ تا ۲۰ مورد جدید اتفاق می افتد اما محققان بر این باورند که تعداد بیشماری از این اتفاقات اصلاً گزارش نشده و ثبت نمی گردند. تنها راه زنده ماندن افراد بعد از این اختلال این است که به قلب آن ها شک وارد کنید تا قلب بار دیگر به کار بیفتد. برای هر دقیقه تاخیر در وارد کردن شک به فرد امکان زنده ماندن او ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. بنابراین مواظب این حوادث باشید و با فنون شوک وارد کردن به قلب آشنا شوید.

۴- هر لباسی که به تن دارید می تواند باعث مرگ شما شود

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

سندروم ایسادورا دانکن (Isadora Duncan Syndrome) حالتی است که در آن در کمال تعجب مرگ شما توسط لباس های تنتان رقم خواهد خورد. این سندروم بعد از مرگ یک رقصنده ی مشهور به نام ایسادورا دانکن در سال ۱۹۲۷ به دلیل گیر کردن شالش در چرخ عقب خودرو یکی از طرفدارانش به نام وی نامگذاری شد. اما او تنها کسی نبود که توسط لباس هایش به قتل می رسید. شاید شال شما در چرخ اتومبیل طرفدارانتان گیر نکند اما بدون شک امکان دارد که در چرخ اتومبیل خودتان یا قطار مترو گیر کند. گیر کردن لباس ها در ایستگاه های مترو چنان تلفاتی دارد که دیگر نمی توان این روش مرگ را نادر و عجیب خواند.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

ممکن است کیف دستی یک زن در درب قطار گیر کند یا قسمت بلند تی شرت یک مرد در بالابر گیر کرده و فرد را به کام مرگ بکشد. این موضوع در کشور هند بسیار مشکل ساز شده است زیرا زنان این کشور لباس های بسیار بلندی می پوشند که برای ماشین آلات متحرک مانند آهنربا عمل می کنند. این اتفاق در مکان های شلوغ در مورد گیر کردن در چرخ موتورسیکلت ها یا گیر افتادن در اجزای چرخان تجهیزات کشاورزی صدق می کند. بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ بیش از ۱۲ مورد از این اتفاقات در کشور هند گزارش شده که ۳ مورد در محل حادثه به مرگ قربانی منجر شده است.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

اتفاقات مشابهی برای مردان و زنان در کشور پاکستان رخ می دهد که در آن دستارها و سربندهای زنان و مردان پاکستانی در چرخ موتورها و اجزای چرخان تجهیزات مکانیکی گیر افتاده و مرگ یا مجروح شدن قربانی را در پی دارند. تنها در شهر کراچی روزانه دستکم یک مورد از این اتفاقات رخ می دهد که بدین معناست که هر جای دنیا که باشید ممکن است وسیله ای در انتظار بلعیدن سربند، لباس بلند یا شال شما باشد.

۳- صاعقه های خطرناک و مرگباری می تواند در آسمان صاف و آبی رخ دهد

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

بر اساس گزارش بخش صاعقه شناسی سرویس آب و هواشناسی ملی ایالات متحده آمریکا ۵ روش مختلف وجود دارد که بر اساس آن ها یک صاعقه می تواند مرگ شما را در پی داشته باشد. اما باید بدانید که صاعقه در آسمان صاف و آبی نیز می تواند رخ دهد و جان شما را به راحتی بگیرد. جالب این که قدرت صاعقه هایی که در هوای صاف رخ می دهند بسیار بیشتر از قدرت صاعقه در هوای بارانی و ابری است.

برای مثال یک توریست که در ساحل دیتونا بیچ در حال موج سواری بود در اثر برخورد صاعقه به سینه در یک روز آفتابی جان خود را از دست داد. به همین ترتیب مردی دیگر در ساحل نیوجرسی در حالی که در روزی آفتابی همراه با یکی از دوستانش در ساحل بازی می کرد مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و جان سپرد. این دو مورد تنها نمونه های کمی از چنین مرگ هایی هستند پس همیشه منتظر وقوع صاعقه باشید!

۲- ممکن است در روی زمین هم غرق شوید بدون این که آب در نزدیکی شما وجود داشته باشد

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

در سال ۲۰۰۸ مرگ دلخراش جانی جکسون شرایطی خاص و وحشتناک به نام «غرق شدن تاخیری» (delayed drowning) را برای همه روشن کرد. این پسربچه ی ۱۰ ساله غرق شد اما غرق شدن او در خواب رخ داد. وی که در تخت خوابش قرار داشت و هیچ تماسی با آب نداشت در اثر غرق شدن جان خود را از دست داد.

در خشکی به دو صورت امکان دارد غرق شوید: یکی غرق شدن تاخیری و دیگری غرق شدن خشک. غرق شدن خشک معمولاً بلافاصله بعد از خارج شدن از آب اتفاق می افتد بدین صورت که اگر آب وارد بینی یا دهان شده باشد بدن به صورت اتوماتیک عکس العمل نشان داده و باعث بسته ماندن ورودی حلق شده و در نتیجه آب خارج نشده و خفگی فرد را در پی خواهد داشت. متاسفانه این مکانیزم خیلی دقیق کار کرده و مانع از ورود هوا به حلق و خارج شدن آب از دهان و بینی می شود.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

غرق شدن خشک زمانی اتفاق می افتد که حلقوم وظیفه ی خود را به درستی در زمانی نامناسب انجام می دهد تا بدین منظور مانع از ورود آب به ریه ها شود اما این موضوع در واقع مانع از رسیدن هوا به ریه شده و خفگی را در پی خواهد داشت. ممکن است شاهد چنین مرگی بعد از خارج شدن فردی از استخر به خاطر وظیفه شناسی حلقوم بوده باشید.

غرق شدن تاخیری یا خفگی تاخیری ممکن است ۲۴ ساعت بعد از خارج شدن از آب نیز اتفاق بیافتد. حتی اگر ذره ای آب وارد ریه ها شود این موضوع می تواند به تورم و شکل گرفتن بیش از حد مایع در ریه منجر گردد که بعد از مدتی در انتقال اکسیژن اختلال ایجاد کرده و سرعت قلب را کاهش می دهد و در نهایت با تهوع شبانه و خفگی همراه شود یا سکته ی قلبی را در پی داشته باشد. البته وارد شدن آب به ریه تنها در مواردی اتفاق می افتد که به صورت ناگهانی به درون آب می پرید برای مثال شیرجه ی ناگهانی از تخته ی شیرجه به درون آب.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

غرق شدن در خشکی معمولاً کودکان را قربانی خود می کند و در صورتی که سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید می توانید جان فرد را نجات دهید. این نوع از غرق شدن تنها یک تا دو درصد از غرق شدگی های سالانه را به خود اختصاص می دهد.

۱- ممکن است توسط یک «چاله درختی» به صورت کامل بلعیده شوید

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

همه از خطرات ورزش هیجان انگیز اسکی خبر دارند و خطر هر لحظه زندگی اسکی بازان را تهدید می کند. اما در حالی که مواظب خطر سقوط بهمن و حمله ی حیوانات یا برخورد با صخره ها هستید خطر بزرگ تری در جایی که فکرش را هم نمی کنید در انتظار شماست: درختان! یا بهتر بگوییم چاله های درختی!

وقتی که برف می بارد شاخه های پایین درخت مانند یک چتر عمل کرده و باعث می شوند که در پایه ی درخت یک حفره ی بسیار نرم مملو از برف و هوا شکل بگیرد. ممکن است فکر کنید که ترکیب شل برف و هوا که چیز خطرناکی نیست اما این همان چیزی است که خطر می خواهد شما فکر کنید. با بالاتر رفتن سطح برف در اطراف درخت این حفره ها عمیق تر شده و به هیچ وجه از دور قابل تشخیص نخواهند بود. این حفره ها معمولاً بسیار عمیق بوده و قربانیان در اکثر مواقع با سر وارد این گودال های کشنده می شوند و این بدین معنی خواهد بود که در چنین شرایطی آن ها نمی توانند کاری برای تغییر مسیر یا خارج شدن از چاله انجام دهند.

اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد

در کمال ناباوری حدود ۲۰ درصد از مرگ و میرهای ورزش های اسکی و اسنوبورد در نتیجه ی همین چاله های درختی و خفه شدن در برف موجود در این چاله ها رخ می دهد. با افتادن در چنین چاله هایی امکان مرگ شما بسیار زیاد خواهد بود اما می توانید با حرکت به سمت جلو و عقب فضایی برای نفس کشیدن درست کرده و با گرفتن شاخه های بالای سرتان از حفره خارج شوید. اما این کار در حالی که شما با کله در حفره افتاده و در حال تقلا هستید و برف نرم راه تنفس شما را گرفته و ریه های شما در حال یخ زدن هستتند بسیار سخت خواهد بود. پس شاید بهترین توصیه این باشد که در چنین مواردی زیاد به خودتان زحمت ندهید و آرام بگیرید تا خفه شوید! چه مرگ دراماتیکی! با چوب های اسکی و کفش هایی که بیرون از برف مانده اند! تیم نجات هم ممکن است کمی بخندند!
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
اتفاقاتی که ممکن است هر لحظه زندگی شما را خاتمه دهد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر شبیه ترجمه بود و با فرهنگ ما فرق داشت!

    • حسین

      پس بگو بریم بمیریم دیگه!

    • رضوان

      ممنون که این همه به مردم امیدمیدید.
      به اندازه کافی خودمون چیزایی میبینیم ومیشنویم افسرده مون کرده توروخدا بذارید باخیال راحت زندگی مون بکنیم
      الان نمیتونم بخوابم میترسم

    • بدون نام

      آخریه،خیلی بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج