جاباما
۵۴۸۸۷۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ همه چیز در باب ورود زنان به ورزشگاه

بالاخره میزبانی ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال هم پایان یافت و موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها تا یک‌سال بعد و شروع دوباره لیگ جهانی بایگانی شد. موضوع حضور بانوان عزیز در سالن مسابقات همیشه با چالش همراه بوده است. سعی کردیم هرچه...

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يدر روزنامه شهروند نوشت:
بالاخره میزبانی ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال هم پایان یافت و موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها تا یک‌سال بعد و شروع دوباره لیگ جهانی بایگانی شد. موضوع حضور بانوان عزیز در سالن مسابقات همیشه با چالش همراه بوده است. سعی کردیم هرچه در و همسایه گفتند را یک‌جا جمع کنیم، ببینیم اصلا با خودمان چندچند هستیم.

من نمی‌دانم بانوان ایرانی فقط درخواست حضور در مسابقات والیبال را دارند یا که چی؟ یعنی مسابقات دو و میدانی ارزش دیدن ندارد؟ یا هندبال؟ یا چون مسابقه بین‌المللی نیست، دیدنش هم خیلی مهم نیست. البته بالاغیرتاً حق دارند. به نظر من تماشای همین مسابقات لیگ برتر فوتبال را هم اگر آزاد کنند بعد از دو هفته هیچ خانمی نمی‌رود ورزشگاه؛ بس که بد و بی‌ریخت بازی می‌کنند. برای همین دور از ذهن نیست که فعلا اولویت اصلی حضور در سالن مسابقات بین‌المللی باشد.

یکی از راه ‌حل‌هایی که همیشه در این‌جور مواقع به ذهن مسئولان ما می‌رسد و عجیب است که تا حالا عملیاتی‌اش نکرده‌اند، این است که بگویند هر مرد ایرانی فقط یا با خواهر و مادرش می‌تواند برود ورزشگاه یا با همسرش. مثل قدیم‌ها که ورود پسران مجرد به شهربازی را ممنوع کرده بودند. این‌طوری هم کسی دیگر فحش خواهر و مادر نمی‌دهد، هم یک نوع آپشن برای تشویق جوانان به ازدواج است. به شما قول می‌دهم خیلی از پسرها تمایل به ازدواج پیدا کنند و خیلی از دخترها هم از پیش‌شرط‌های عجیب و غریب برای مهریه‌شان خواهند گذشت.

یکی دیگر از راه ‌حل‌ها این است که اجرای مسابقه و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را کنتورات بدهیم به یکی از برنامه‌های خندوانه یا دورهمی. شما فکر کن مسابقه والیبال یا فوتبال جزیی از برنامه خندوانه باشد و بین هر گیم رامبد جوان برنامه اجرا کند و حاضران در استودیوی ضبط خندوانه هم بشوند تماشاگران والیبال. یا اصلا والیبال را ببرند تو استودیو خندوانه بازی کنند. به همین راحتی مشکل ورود بانوان به استادیوم‌ها حل می‌شود. درواقع تبدیل استادیوم به استودیو یکی از بهترین راه حل‌ها خواهد بود.

سوالی که همیشه در ذهن من وجود دارد این است که چطور مردم اعم از زن و مرد و متاهل و مجرد و پیر و جوان می‌توانند بروند سینما با هم فیلم ببینند اما نمی‌شود بروند ورزشگاه. یعنی بانوان عزیز می‌توانند در سالن‌های کوچک و جمع و جور و تاریک سینما - حتی با حداقل تماشاچی - فیلم ببینند اما... صدای دوستان ما در خانه سینما و انجمن‌های صنفی سینمایی درآمد که این چه مثالی بود ما زدیم. راست می‌گویند. هیچ بعید نیست دوستان از این شبیه‌سازی سوءاستفاده کنند و به جای رفع مشکل ورود بانوان به ورزشگاه، بیایند ورودشان به سالن‌های سینما را هم منع کنند. خب، اصلا حرفمان را پس می‌گیریم، ولی بالاغیرتاً راه حل بینابینی همین است‌ ها، نه سیخ می‌سوزد نه کباب. مسابقات را در سالن‌های سینما پخش کنید تا مردم با خواهر و مادر و غیره‌شان بتوانند بروند سینما مسابقه والیبال ببینند.

همین الان به من خبر دادند حق‌التحریر بابت این مطلبم نمی‌گیرم، چون قبلا این روش پیاده شده و از ورود زنان به سالن‌های سینما به منظور تماشای مسابقات والیبال جلوگیری کرده‌اند. به من هم می‌گویند کپی‌کار، لذا همین‌جا مطلب را درز می‌گیرم چون خورد تو ذوقم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینو

      خانوماحقشونه برن ورزشگاه وبازی هایی که دوست دارنو ازنزدیک ببین....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج