جاباما
۵۴۸۹۲۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تریلر بازی «فار کرای ۵»؛ داعش از نوع آمریکایی!

امروزه که دنیا در بحران تروریسم و افراطگرایی قرار دارد عنوان پنجم مجموعه بازی «فارکرای» به خاک آمریکا و منطقه‌ای خیالی از ایالت مونتانا پا گذاشته تا شاید بحران را به آغوش مادرش بازگرداند.

دنیای تصویر آنلاین - علی عابدی: شرکت فرانسوی یوبی‌سافت علاقه و تبحر خاصی در به تصویر کشیدن پیچیدگی‌ها و آنارشی‌های فرهنگی و کنترل گری سیاسی دنیای مدرن دارد. عنوان موفق «واچ داگز» که گشت و گذار و کشف شیکاگویی مدرن و زیر ذره‌بین حکومتی را به مخاطب عرضه می‌کند، «گوست ریکون» تام کلنسی، مؤلف بزرگ و صاحب سبک که انروال حکومتی را نشان می‌دهد و فرنچایز «اساسینز کرید»، که نیاز به توضیح ندارد، همگی نشان از دید عمیق و مخاطب شناسی زیرکانه‌ی این غول بازی‌سازی است.
تریلر بازی «فار کرای 5»؛ داعش از نوع آمریکایی!
امروزه که دنیا در بحران تروریسم و افراطگرایی قرار دارد عنوان پنجم مجموعه بازی «فارکرای» به خاک آمریکا و منطقه‌ای خیالی از ایالت مونتانا پا گذاشته تا شاید بحران را به آغوش مادرش بازگرداند.
«فارکرای» بازی‌ای در سبک اکشن ماجرایی و شوتر اول شخص است که به صورت نقشه آزاد امکان ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی را برای بازیکن فراهم می‌کند، ماجراهای عناوین قبلی این بازی در مکان‌های مورد انتظارتری مانند آفریقا رقم می‌خورد تا بر طبق کلیشه‌ی همیشگی بازی، نقش گروهی را بازی کنیم که وارد منطقه یا جزیره‌ای می‌شوند که تحت سلطه و کنترل یک نیروی شبه نظامی که قدرت را از دست محلی‌ها درآورده است و کاملاً دیکتاتوری و استبدادی به آن‌ها حکومت می‌کنند.

اما این‌بار ماجرا کاملاً متفاوت است، رهبر این منطقه خیالی فردی به نام جوزف است، پیشوای مکتب "دروازه‌ی بهشت" که به عنوان فردی برگزیده در تلاش برای هدایت بشر به سعادت خیالی موهوم و ابدی است که این بار بازیکن را به نبرد بر سر بقا و باورهای خونین بشری دعوت می‌کند. در برابر اسلام‌هراسی باب شده در غرب که ناشی از تروریسم و افراطی‌گرایی است، به تصویر کشیدن فاشیسم مسلکی و تروریسم با رنگ و بوی کلیسایی می‌تواند نوعی یادآوری طعنه‌انگیز همراه با اعتراض باشد، و نکته جالب دیگر این است که هنگام دیدین تریلر بازی به یاد نیاوردن کارهای هوزیر شاید کمی دشوار باشد!

انتشار تریلر این بازی در همان روزهای اول با اعتراضات شدید تندرویان راست‌گرای آمریکایی همراه شد و خیلی از شخصیت‌های منفی بازی به‌عنوان نمونه‌ای از داعش آمریکایی یاد کرده اند.

تریلر این بازی را در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
تریلر بازی «فار کرای 5»؛ داعش از نوع آمریکایی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چه برداشت بدیه که میکنین از بازی
      عمذا تو.ایران همیچن بازی بتونه مجوز بگیره
      بهتره بگین ازادی از نوع امریکایی در بازی فارکرای 5

    • بدون نام

      شعر چرا میگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج