۵۴۹۱۹
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

در طول ۴۶ سال گذشته کامارو یک اتومبیل زیبا و پرسرعت با موتور V۸ بوده که دل بسیاری از ماشین دوستان را برده است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی فوق العاده در طول سالیان حضورش میان دیگر اتومبیل ها با ما همراه باشید.

خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی






برترین ها: شورولت کامارو از آن دسته ماشین هایی نیست که بتوان راحت از کنار آن گذشت. این ماشین آمریکایی، فرهنگ کاملا آمریکایی هم دارد. در طول ۴۶ سال گذشته کامارو یک اتومبیل زیبا و پرسرعت با موتور V۸ بوده که دل بسیاری از ماشین دوستان را برده است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی فوق العاده در طول سالیان حضورش میان دیگر اتومبیل ها با ما همراه باشید.

خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۶۷ Camaro

شورولت کامارو نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۶۶ میلادی به شکل یک کوپه ۴ سرنشینه یا کروکی عرضه شد. این خودرو در آن زمان به فورد موستانگ سال ۱۹۶۴ میلادی شباهت بسیاری داشت. اما کمپانی شورولت اعلام کرد کامارو را در سال ۱۹۶۲ میلادی طراحی کرده است. هم قدم با موستانگ، کامارو نیز به عنوان یک خودروی کوچک با موتور قوی در خیابان ها خودنمایی می کرد. کاماروی استاندارد آن زمان، موتور SS۳۹۶ با ۳۲۵ اسب بخار قدرت داشت. البته به طور سفارشی می شد موتور را به ۳۷۵ اسب بخار تقویت کرد.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۶۷ Camaro Z/۲۸

این مدل هم هنوز قدرتمندترین کاماروی تولید شده به شمار نمی رفت. Z/۲۸، هندلینگ بسیار عالی داشت و موتور آن از نوع V۸ با اندازه ۳۰۲ اینچ مکعب (۷۶۷ سانتی متر مکعب) بود و ۲۰۹ اسب بخار قدرت داشت. F۴۱ قدرتمند هندلینگ بهتری داشت و طراحی بیرونی آن تغییر کرده بود به طوری که نوارهای روی صندوق عقب و کاپوت دوتایی بودند و چرخ ها نیز خط قرمزی در خود داشتند. فقط Z/۲۸ با موتور ۶۰۲ توانست نظر مجموعه دارهای ماشین را به خود جلب کند.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۶۹ Yenko/SC Camaro

Yenko ، موتور L۷۲ ۴۲۷ اینچ مکعب از نوع V۸ با ۴۲۵ اسب بخار قدرت دارد. البته این موتور با قدرت ۴۵۰ اسب بخار نیز عرضه شده است. ترمزهای دیسکی، فنربندی قوی و طراحی متفاوت کاپوت از دیگر مشخصات این نوع کامارو هستند. از مدل Yenko سال ۱۹۶۹ فقط ۲۰۱ دستگاه ساخته و همه آنها فروخته شده است.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۶۹ ZL۱ Camaro

قدرتمندترین و کمیاب ترین کامارو دهه ۱۹۶۰ میلادی، مدل ZL۱ است. این خودرو از همان کارخانه برای مسابقه طراحی شده است. قلب تپنده این ماشین، موتور ۴۲۷ اینچ مکعبی V۸ آلومینیومی است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد. البته برخی مدل های آن حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشتند. فقط ۶۹ دستگاه از این مدل ساخته شده است به همین دلیل، ZL۱ از جمله ارزشمندترین مدل های کامارو در دنیا است.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۷۰ ۱/۲ Camaro

دومین نسل ماشین های کامارو در فوریه سال ۱۹۷۰ میلادی طراحی و ساخته شدند. این مدل کوپه بود و گویا از جگوار و فراری الهام گرفته است. ماشین جدید طول بلندتر، قد کوتاه تر و عرض بیشتر و داخل اتاق آن فضای بیشتری داشت. این مدل در مجله های آن زمان به عنوان بهترین ماشین آمریکایی یاد می کردند. Z/۲۸ موتور ۳۵۰ اینچ مکعب LT۱ از نوع V۸ با ۳۶۰ اسب بخار قدرت داشت که از کُروت گرفته بود. مدل Z/۲۸، صفر تا صد کیلومتر را فقط در عرض ۵.۸ ثانیه پر می کند که برای آن زمان واقعا عالی است.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

Baldwin Motion ۱۹۷۰ ۱/۲ Camaro

در سال ۱۹۶۷ میلادی، دو شرکت نیویورکی با همکاری هم به ساخت مدل های پرسرعت مدل های کوروت، نوا، Chevelles و کامارو اقدام کردند. این اتومبیل ها با موتورهای ۴۲۷، ۴۵۲ و حتی ۴۸۲ اینچ مکعب ساخته شده اند و بیش از ۵۰۰ اسب بخار دارند. این مدل ها می توانستند در عرض ۱۱.۵ ثانیه یک‌چهارم مایل رابا سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ثانیه طی کنند.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۸۲ Camaro

پس از ۱۲ سال، کامارو سرانجام در سال ۱۹۸۲ میلادی تغییر چهره داد. نسل سوم کامارو حدود ۲۵.۵ سانتی متر کوتاه تر از ماشین های موجود بود و فاصله دو محور آن نیز ۱۸ سانتی متر کمتر بود. وزن خودرو کم شده و به حدود ۲۲۷ کیلوگرم رسیده بود و هندلینگ آن به خوبی بهبود یافته بود. البته باید اعتراف کرد، عملکرد ماشین چندان عالی نبود. بهترین موتور برایZ/۲۸ از نوع V۸ با اندازه ۳۰۵ اینچ مکعب بود. این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت داشت و در عرض ۷.۹ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر را پر می کرد. یک‌چهارم مایل را نیز در عرض ۱۷.۵ ثانیه طی می کند.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۸۷ Camaro IROC-Z

IROC-Z موتور V۸ با اندازه ۳۵۰ اینچ مکعب و ۲۴۵ اسب بخار دارد. این نخستین ماشینی است که طراحی اتومبیل های کروکی را از سال ۱۹۶۹ میلادی تا آن زمان تغییر داد.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۹۳ Camaro

چهارمین نسل ماشین های کامارو بلندتر، قد کوتاه تر و عرض بیشتری نسبت به کاماروهای پیشین داشت. بهترین مدل این سری، Z/۲۸ بود که موتور ۵.۷ لیتری LT۱ V۸ آن ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۱۹۹۸ Camaro Z/۲۸

شورولت در سال ۱۹۹۸ میلادی تغییری در کاماروهای خود به وجود آورد. زیر کاپوت، این اتومبیل موتور ۵.۷ لیتری و آلومینیومی LS۱ از نوع V۸ دارد. موتور LS۱، ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد. البته نسخه کروت آن به ۳۴۵ اسب بخار می رسید. تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ میلادی ادامه داشت.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۳۵امین سالگرد کامارو - ۲۰۰۲

این مدل کامارو کانورتبل موتور LS۱ V۸ با قدرت ۳۲۵ اسب بخار دارد و برای سی و پنجمین سالگرد تولید کامارو تولید و عرضه شده است. این مدل فقط در رنگ قرمز با نوارهای نقره ای است.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۲۰۱۰ Camaro

پس از ۷ سال تاخیر، کامارو با تغییرات فراوان دوباره به بازار بازگشت. این مدل کامارو بسیار سنگین تر از رقبای خود همچون فورد موستانگ بود. موتور آن ۳.۶ لیتری V۶ با قدرت ۳۰۴ اسب بخار است. در حالی که SS موتور ۶.۲ لیتری V۸ با ۴۰۰ یا ۴۳۶ اسب بخار دارد. هندلینگ نسل پنجم کامارو تعریف چندانی نداشت اما این مشکل خیلی سریع برطرف شد.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۲۰۱۲ Camaro ZL۱

زیر کاپوت مدل ZL۱ یک موتور ۶.۲ لیتری LSA V۸ از کادیلاک CTS-V وجود دارد که ۵۸۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل از صفر تا صد را در عرض ۴ ثانیه پر می کند و در عرض ۱۲.۳ ثانیه می تواند یک‌چهارم مایل حرکت کند.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۲۰۱۳ Camaro ۱LE

این مدل شباهت ظاهری بسیاری به مدل های دهه ۱۹۸۰ میلادی دارد. پکیج مدل ۱LE، ۳۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد. این ماشین لاستیک های جلوی چسبنده و رینگ های سبک دارد. موتور آن V شکل است و بهترین هندلینگ را میان ماشین های زیر ۴۰ هزار دلاری دارد.


خط زمان کامارو؛ این زیبای آمریکایی

۲۰۱۴ Camaro Z/۲۸

این مدل زیر ۳۰۰ پوند وزن دارد. موتور ۷ لیتری آن V۸ و مشابه موتور کوروت Z۰۶ است. این موتور ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل از صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴.۲ ثانیه طی می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم سراوانی

      دو سال ازینا داشتم زیاد خوب نیست راننده خودکارش کمی گیجی گیجی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان از پرايدت راضي هستي ؟

    • نیما

      خیلی دوست داری مورد توجه باشی؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوسش داریم از همه باحال تره نیما جان

    • حسن

      مدل 2013 زير 40 هزار دلار. واقعا خنده داره
      بعد پژو پارس عهد كندس پادشاه رو بايد بخريم 35 ميليون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج