۵۴۹۴۰۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

توضیح درباره شبهه پیرامون پرچم ایران و قزاقستان

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه به شبهات ایجاد شده در خصوص عدم استفاده از پرچم کشورمان در دیدار وزیر محترم امور خارجه و رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه پاسخ داد.

خبرآنلاین : «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه به شبهات ایجاد شده در خصوص عدم استفاده از پرچم کشورمان در دیدار وزیر محترم امور خارجه و رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه پاسخ داد.

قاسمی در این باره گفت:

«بهانه طرح شده درباره پرچم در فضای مجازی کلام نادرستی بود که منتشر کنندگان آن، یا غافل و ناآگاه هستند یا عمد و غرض داشته اند و یا به نظر می رسد با واقعیت های پروتکل و تشریفات آشنا نبوده و به بیراهه کشیده شده اند.

وی افزود: پرچم دو کشور هنگامی روی میز قرار می گیرد که دو مقام "هم سطح" دیدار کنند ولی وقتی که تفاوت سطح وجود داشته باشد تنها پرچم کشوری که مقام عالی تری دارد نصب می شود. در دیدار دکتر ظریف با رؤسای جمهور قزاقستان، ترکیه و افغانستان پرچم آن کشورها قرار گرفت. چندی پیش هم درباره همین مسأله و دیدارهای رئیس سازمان حج و زیارت در عربستان چنین مسئله ای طرح شد که به دلیل سطح بالاتر مقام عربستانی پرچم آنها تعبیه شده بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر بجای ایران مثلا کشوری مثل آمریکا در چنین وضعیتی قرار داشت حتی اگر وزیر امور خارجه اش هم با روئسای جمهور دیگر کشورها ملاقات داشت گمان نمی کنم آن کشور ها جرئت چنین جسارتی و حذف پرچم آمریکا را داشتند سخن گفتن از رسوم دیپلماتیک هم بنظرم ماله کشیدنی برای پوشاندن این بی اعتباریست فکر میکنم وقت آن است که نماد شیر و خورشید که سالیان سال نماد عظمت قدمت و قدرت ایرانی بود به پرچم ما بازگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج