۵۴۹۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

معاونت زنان در وزارتخانه‌ها تشکیل می‌شود

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با ارتقاء مرکز به معاونت، از این پس در وزارتخانه‌های کشور معاونت امور زنان تشکیل می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با ارتقاء مرکز به معاونت، از این پس در وزارتخانه‌های کشور معاونت امور زنان تشکیل می‌شود.

مریم مجتهد زاده در مراسم افتتاح مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: معاونت خانواده ظرف مدت زمان زیادی توانست مرکز رصد و پایش امور زنان و خانواده را به ثمر برساند، در حوزه زنان فعالیت‌های خوبی انجام شد مانند ارتقای مرکز معاونت که از این پس مرکز به سازمان تبدیل خواهد شد و در وزارتخانه‌های دیگر معاونت زنان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ سند در بحث زنان و خانواده، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، سلامت بانوان، تحکیم بنیان خانواده، تغییر ساختار، بازنگری قوانین و اصلاح قوانین در حوزه زنان تدوین شده است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بر ایجاد یک تفکر سیستمی در امور زنان، مرکز امور زنان و خانواده در تنظیم ماده ۲۳۰ فرمایشات ایشان را بنا قرار داده و به گونه‌ای این ماده تنظیم شده است که تمام قوانین تقویت‌کننده یکدیگر باشند.

مجتهد‌زاده خاطرنشان کرد: مهمترین خلأ در بحث زنان، بحث رصد وضعیت زنان و خانواده و پایش برنامه‌های این حوزه بود چرا که تاکنون ۶۰۰ برنامه در حوزه زنان وجود داشته که مورد رصد و پایش دقیق قرار نگرفته‌اند و ایجاد معاونت خانواده در دولت دهم باعث شد تا همگرایی بین قوا ایجاد شود و اقدامات خوبی انجام گیرد که از جمله اقدامات خوب که در این دولت صورت رگفت می‌توانیم به مصوب شدن بیمه زنان خانه‌دار و اختصاص یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها به امور زنان اشاره کنیم.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی و داشتن نقاط ضعف و قوت در تهران و استانها نیازمند یک بانک اطلاعاتی کامل بودیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و راهبردها برای گسترش توانایی‌های خانمها استفاده کنیم و مرکز رصد می‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

در ادامه این جلسه، زهرا سجادی معاون امور خانواده مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص راه‌اندازی مرکز رصد وضعیت زنان، گفت: این مرکز با هدف شناسایی و پایش وضعیت زنان و خانواده تشکیل شده است تا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تغییرات و یا ایجاد جریان‌های مهم زنان مانند فمنیسم، اسلام گرایی و جمعیت را مورد رصد قرار دهد.

وی ادامه داد: آینده پژوهی در راه‌اندازی این سامانه، متد و راهکار اصلی ما بوده است چرا که پیش‌بینی عالمانه آینده در این بخش باید انجام شود و مرکز رصد با توجه به مدل شبکه‌ای در دو سطح واحدها و رابطین استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر حسب موضوع به جمع‌آوری اطلاعات رصدی اقدام می‌کنند تا وضعیت کلان زنان و خانواده را به دست آورد.

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده تصرحی کرد: رصد وضعیت زنان توسط این سامانه به طور مستمر انجام می‌شود و با ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌ها برای اصلاح یا تدوین سیاست‌های جدید، زمینه‌های مناسب را فراهم می آورد.

سجادی ادامه داد: علاوه بر بحث آینده پژوهی، بحث روند پژوهی و تصمیم پژوهی را نیز باید به مراحل کار اضافه کنیم تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری را به دست آوریم.

وی در ادامه به تشریح بخش‌ حقوقی، فرهنگی و اجتماعی این مرکز پرداخت و گفت: در ساختار مرکز رصد، شورای سیاستگذاری و معاونان و و فن‌آوری اطلاعات وجود دارد و مدیر این مرکز می‌تواند بین پایشها و پژوهش‌ها هماهنگی‌های لازم را برای تدوین سیاستهای جدید ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج