جاباما
۵۴۹۵۹۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

امارات: آمریکا به حضور نظامی در قطر پایان دهد

دولت امارات متحده عربی از ایالات متحده آمریکا خواسته تا با استفاده از ابزار پایگاه نظامی این کشور در قطر، به دولت دوحه فشار وارد کند تا از حمایت گروه های تروریستی و مساله ساز دست بردارد.

عصر ایران: دولت امارات متحده عربی از ایالات متحده آمریکا خواسته تا با استفاده از ابزار پایگاه نظامی این کشور در قطر، به دولت دوحه فشار وارد کند تا از حمایت گروه های تروریستی و مساله ساز دست بردارد.

وب سایت خبری "هیل" آمریکا نوشت:"یوسف العطیبه " سفیر دولت امارات متحده عربی که دولت متبوعش به همراه عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر دولت قطر را تحت محاصره همه جانبه قرار داده است، ضمن اعلام این درخواست گفت:" پایگاه هوایی (العدیده) آمریکا در قطر یک ابزار خوب برای ایجاد فشار مضاعف به دولت قطر است.

به گفته این دیپلمات ۴۳ ساله اماراتی: شاید بهتر باشد یک نفر در کنگره آمریکا جلسه ای را در این باره برگزار کند و خواستار بررسی جابجایی این پایگاه از قطر باشد.

گفتنی است پایگاه هوایی العدیده آمریکا در قطر با در اختیار گرفتن بیش از ۱۰ هزار نظامی، بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است. ایالات متحده آمریکا هم اکنون از این پایگاه برای انجام پروازها و بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده می کند.

به گفته العطیبه ایالات متحده آمریکا به ملاحظه وجود پایگاه هوایی العدیده در قطر، تا کنون نتوانسته آن گونه که باید و شاید از موضع عربستان سعودی و امارات علیه دولت قطر پشتیبانی به عمل آورد.

سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده آمریکا، وجود پایگاه العدیده در قطر را در ایجاد پوششی در حمایت دولت دوحه از گروه های مساله ساز و ایجاد بی ثباتی در منطقه خاورمیانه از سوی دولت قطر موثر دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این امارات جوجه خروس چی میگه امان ازربع کیلوتی ان تی وسط میدون جمال

    • کاکایی

      آیییییی واییییی..پاچه خواری تا کجا!!!!شماها باختید؟؟؟ قطر برنده شد...ما هم فعلا نگاه میکنیم ومیشنویم...فقط...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج