۵۴۹۶۸۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

کوچک‌ترین آهنربای تاریخ ساخته شد

امروزه تکنولوژی آهنربا، مواد رسانا و عایق‌های دوبعدی به صورت قابل‌ملاحظه‌ای مورد علاقه شرکت‌ها قرار گرفته است و درسطح گسترده‌ای در فناوری‌های مختلف کاربرد دارد. بسیاری گرافن را یک جایگزین مناسب برای سیلیکون در چیپست‌های کامپیوتری می‌دانند.

وب سایت آی تی رسان - مسعود مرادی: در سال ۲۰۰۴، گرافن خبرسازترین اختراع دانشمندان در آن برهه زمانی بود. در واقع، گرافن یک لایه کربن بسیار نازک دوبعدی بوده که ضخامت بعد سوم آن در حدود یک اتم است.
کوچک‌ترین آهنربای تاریخ ساخته شد

بعد از این اختراع، دانشمندان مواد عایق، نیمه‌هادی و ابررساناهای دوبعدی را نیز به عرصه تولید رساندند. چندی پیش محققین از تولید آهنربای دوبعدی خبر دادند.

دو دانشمند به نام‌های پابلوجاریلو-هیریرو و زیادونگ زو که به صورت جداگانه بر روی پروژه آهنربای دوبعدی کار می‌کردند، بعد از ملاقات یکدیگر و تبادل اطلاعات علمی تصمیم گرفتند تا بر روی این پروژه با یکدیگر همکاری داشته باشند. این دو دانشمند بر روی ماده تری یدید کروم مطالعه می‌کردند.

آن‌ها معتقدند که می‌توان در ضخامتی به اندازه یک اتم نیز خاصیت آهنربایی داشت. آنها از روش برش لایه لایه برای لایه برداری آهنربا استفاده می‌کنند. آن‌ها دریافتند که تری یدید کروم در ضخامت یک اتم نیز هنوز آهنرباست.

امروزه تکنولوژی آهنربا، مواد رسانا و عایق‌های دوبعدی به صورت قابل‌ملاحظه‌ای مورد علاقه شرکت‌ها قرار گرفته است و درسطح گسترده‌ای در فناوری‌های مختلف کاربرد دارد. بسیاری گرافن را یک جایگزین مناسب برای سیلیکون در چیپست‌های کامپیوتری می‌دانند.

کوچک‌ترین آهنربای تاریخ ساخته شد
آهنربای دو بعدی

کاربرد اصلی تکنولوژی تراشه‌های دوبعدی در کامپیوتر زمانی بیشتر مشخص می‌شود که می‌توان این اجزای دوبعدی را بر روی هم قرار داده و چیپست‌های 3 بعدی بسیار نازک ایجاد کنیم. این فناوری، دروازه‌ای جدید برای استفاده از این تراشه‌ها در مدارهای الکتریکی و قطعات کامپیوتری و دیگر انواع تکنولوژی خلق خواهد نمود.

هنوز هم دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که چه موادی را می‌توان به صورت 2 بعدی تولید کرد. بخش جالب توجه آن، یافتن موادی است که در پیشرفت تکنولوژی از آن‌ها استفاده می‌شود.

در حال حاضر این آهنربای دوبعدی باید در دمای منفی ۲۲۸ درجه سلسیوس (منفی ۳۷۸ درجه فارنهایت) نگهداری شود. زمانی این آهنربا می‌تواند به تولید انبوه برسد که بتوان از آن در وسایل الکتریکی مصرفی و در دمای اتاق استفاده نمود. راه طولانی در پیش است و فراز و نشیب‌های فراوانی برای دستیابی به این مهم وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج